Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Entren en funcionament dos nous radars de tram a l'A-2 entre Vilagrassa i Tàrrega (Urgell)

La velocitat màxima permesa en el tram controlat és de 120 km/h

El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en funcionament dos nous radars de tram a partir del 4 de desembre, amb l’objectiu de reduir la velocitat excessiva o inadequada i reduir-hi la sinistralitat. La instal·lació d’aquests sistemes de control de la velocitat es considera una eina eficaç alineada amb l’estratègia de la Visió Zero i respon a les directrius que fixa el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020.

  • En concret, es posaran en marxa dos radars de tram a l’A-2 entre Vilagrassa i Tàrrega (Urgell), un en cada sentit de la circulació. El cinemòmetres ubicats controlaran la velocitat al llarg d’un tram de 5,135 km de longitud en els dos sentits de la marxa. El límit màxim de velocitat permès és de 120 km/h.
  • Amb aquesta ampliació de 10,27 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 114,11 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Actualment, funcionen 21 radars d’aquest tipus en el conjunt de la xarxa viària catalana.
 
 Com funcionen els radars de tram?
Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d’un equipament de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès. Aquests cinemòmetres tenen l’objectiu de prolongar l'efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres per fer un espai viari segur.
 
 Els principals avantatges dels controls de velocitat de tram
  • Constitueixen una eina eficaç per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària.
  • Eviten frenades sobtades.
  • Cobreixen de forma efectiva un tram sencer d’una via.
  • S’obtenen velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram.
  • És un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors.
  • Aquest sistema complementa els sistemes de control convencionals, com els radars microones, de làser i els piezoelèctrics.


Cercador

Cercador

Destaquem

  • Twitter del Govern

    Seguiu @govern per conèixer el dia a dia i els posicionaments polítics de l'executiu

  • Govern transparent

    Web Transparència: Govern, acció pública i gestió dels recursos

Departament

  • Titular
    Juli Gendrau
  • Responsable premsa
    Verònica Pardo