Facebook   Delicious   Yahoo   latafanera  
Enllaçar | Enviar | Imprimir

CONSUM

La Junta Arbitral de Consum de Catalunya dicta els primers laudes sobre Participacions Preferents i Deute Subordinat Perpetu de Catalunya Caixa

 
·        Els 12 primers laudes que s’han dictat són favorables als reclamants, als quals Catalunya Caixa està obligada a retornar-los el 100% del capital invertit.
 
·        La solució d’aquests casos ha estat possible gràcies a l’acord assolit per l’Agència Catalana del Consum (ACC) del Departament d’Empresa i Ocupació amb Catalunya Caixa (Cx).
 
·        L’entitat financera va acceptar l’arbitratge de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC) per resoldre reclamacions de clients afectats per la contractació d’aquests productes financers.
 
 
Fruit de l’acord entre l’Agència Catalana del Consum (ACC) del Departament d’Empresa i Ocupació i Catalunya Caixa (Cx), signat el mes de juliol, la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC) ja ha començat a dictar els primers laudes arbitrals d’afectats per la contractació de Participacions Preferents i de Deute Subordinat Perpetu amb Cx, tots ells favorables als reclamants.
 
A dia d’avui, l’ACC ja ha rebut més de 100 reclamacions amb sol·licitud d’arbitratge acceptades per Cx i pel reclamant, de les quals, 12 ja han estat sotmeses a l’arbitratge, i per a la resta ja s’han programat les dates per a la realització de les vistes arbitrals.
 
A dia d’avui, aquests primers 12 laudes dictats per la JACC són tots favorables als consumidors afectats, als quals Cx està obligada a retornar-los el 100% del capital invertit.
 
Paral·lelament l’ACC està pendent de rebre, en els propers dies, 800 reclamacions més acceptades per Cx; 300 d’elles, acceptades per Cx i pel reclamant, han estat enviades electrònicament per Catalunya Caixa i tant bon punt l’ACC rebi la documentació física, s’iniciarà la fixació de data per a la realització de les vistes arbitrals. Pel que fa a les altres 500, han estat acceptades per l’entitat, i estan pendents de ser signades per la part afectada. Tant bon punt es signin, es seguirà el mateix procediment que en els casos anteriors.
 
El director de l’Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, ha assegurat que l’acord fruit de les negociacions dutes a terme al mes de juliol amb Catalunya Caixa, “ha permès que l’entitat es comprometi amb l’ACC a estudiar cas per cas les reclamacions que es rebin per a sotmetre-les a l’arbitratge de consum”. Els laudes arbitrals tenen la mateixa validesa que les sentències judicials, és per això que Conesa s’ha felicitat que “tots els laudes que ha dictat la Junta Arbitral de Consum de Catalunya són favorables al reclamant, al qual, Catalunya Caixa està obligada a retornar-li el 100% del capital nominal invertit”. Conesa ha explicat que en el termini d’una setmana es realitzaran fins a 100 vistes arbitrals més, i que properament es procedirà a la citació per a la vista arbitral de “800 casos de reclamacions dels quals s’està rebent la documentació física o que estan pendents de la signatura per part de l’afectat”. El director ha recomanat a tots els afectats seguir el procediment reglamentari: “en primer lloc, que presentin la reclamació a l’entitat, i si tenen qualsevol dubte, es poden posar en contacte amb qualsevol organisme de consum municipal o comarcal, o a l’Agència Catalana del Consum”.
 
A Catalunya els únics òrgans competents per a gestionar l’arbitratge de consum són la Junta Arbitral de Consum de Catalunya i les vuit Juntes Arbitrals Municipals. Pel cas de les reclamacions contra Catalunya Caixa, aquesta entitat ha optat perquè es resolguin a través de la Junta Arbitral de Catalunya. Així doncs, tots aquells casos en els que l’arbitratge sigui acceptat per Catalunya Caixa seran sotmesos únicament a l’arbitratge de la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.
 
Sistema voluntari 
Catalunya Caixa no està adherida al sistema arbitral de consum, però hi ha el compromís amb l'Agència Catalana del Consum d'estudiar cas per cas per determinar els casos en que sí accepta l'arbitratge de consum, tenint en compte les circumstàncies personals i la forma en què es va fer el contracte.
 
Perfil del reclamant
El perfil del sol·licitant és d’una persona que per les seves condicions personals, culturals, educatives i socials no podia entendre que estava contractant un producte de risc a qualsevol de les entitats que conformen Catalunya Caixa, o que l’entitat no els hagués lliurat la documentació necessària.
 
S’exclou la via judicial
El sistema d’arbitratge de consum és gratuït i voluntari per les dues parts. Si l’entitat accepta l’arbitratge, quedaria exclosa la via judicial.


Departament/s

Cercador

Cercador

Destaquem