Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

La Generalitat presenta el projecte de la variant de Miralcamp (Pla d'Urgell)

El conseller Felip Puig també ha presentat la construcció d'una rotonda a la L-200 al pas per aquesta població

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha presentat avui el projecte de les obres de construcció de la variant de la carretera L-200, al seu pas per la població de Miralcamp. Aquesta actuació, que es troba en fase de redacció dels estudis informatiu i d’impacte ambiental, es preveu que surti a informació pública durant el segon trimestre d’aquest any. Les obres tenen un pressupost total de 3,73 MEUR (621 MPTA).

El conseller també ha presentat avui les obres de construcció d’una rotonda a la carretera L-200, a l’inici de la travessera de Miralcamp. Aquesta actuació, que es troba en fase de licitació i suposa una inversió de 305.000 EUR (50,74 MPTA), es preveu que s’adjudiqui el proper mes de juny per començar les obres el setembre. Les obres tindran un termini d’execució de 4 mesos.Actualment la carretera L-200 (carretera de Mollerussa a Les Borges Blanques) passa pel casc urbà del poble de Miralcamp, on es connecta amb la trama urbana.

El pas del trànsit per la zona urbana provoca una disminució de la seguretat viària, especialment pel que fa als vianants, així com, contaminació acústica i ambiental.

La carretera L-200 també passa pel casc urbà de Mollerussa, prèviament a la connexió amb la carretera N-IIa.

És per això que la Generalitat està impulsant la construcció de la variant de Miralcamp a la carretera L-200, entre els punts quilomètrics 2,3 i 3,7. D’aquesta manera s’evitarà el pas del trànsit per l’interior del casc urbà de Miralcamp i Mollerussa.

D’altra banda, la Generalitat també està tirant endavant la reordenació de la intersecció entre l’avinguda Dr. Garcia Teixidor i els vials perimetrals (carrer Domènech Cardenal i Avinguda Plà d’Urgell), mitjançant la construcció d’una rotonda. Amb aquesta actuació es millorarà el nivell de servei i la seguretat viària de la travessera.

DESCRIPCIÓ DE LES OBRES

Variant de Miralcamp

Les obres consisteixen en la construcció de la variant de la carretera L-200, al seu pas per la població de Miralcamp i pel tram de connexió de la L-200 amb la N-IIa.

El traçat definit passa pels termes municipals de Miralcamp, Mollerussa i Fondarella, a la comarca del Pla d’Urgell. En el recorregut estudiat cal diferenciar dos trams: el tram de variant de la carretera L-200 a Miralcamp i el tram de connexió de l’esmentada carretera amb la N-IIa, que fa de variant de Mollerussa.

S’han previst 4 rotondes al llarg del nou traçat: La primera sobre la carretera L-200, al sud de Miralcamp; la segona a la L-200 al nord de Miralcamp; la tercera sobre la carretera LV-2001 (carretera de Mollerussa a Torregrossa); i finalment la quarta a la connexió amb la N-IIa. Les rotondes resolen les connexions amb altres carreteres i camins, donant un bon nivell de servei i seguretat viària. Fora de les rotondes no es permet la connexió de vials ni accessos a finques.

La nova carretera intercepta diversos camins: Camí d’Arbeca, de Belianes, de Vilanova de Bellpuig i de Golmés. S’ha assegurat la permeabilitat i accessibilitat del territori amb diversos camins de servei que permetran accedir als diferents camins i finques interceptades. La carretera estudiada pertany a la xarxa comarcal i s’ha dissenyat per a una velocitat de projecte de 80 km/h. La calçada estarà formada per dos carrils de 3,5 m (un per cada sentit de circulació) i dos vorals d’1 m cadascun. La longitud total de la nova carretera és de 4.006 m (dividits en 1.692 m el tram de Miralcamp i en 2.314 m el tram de Mollerussa).

Millora de nus a la L-200, inici de la travessera de Miralcamp

 L’obra s’emmarca en un tram de la carretera L-200 de Miralcamp a Mollerussa, just a l’inici de la travessera de la primera població esmentada, i consisteix en la millora d’aquest punt substituint la intersecció existent per una rotonda

Descripció de la rotonda: disposarà de 36 m a línia blanca exterior i d’una calçada de 8 m amb voral interior de 0,5 m i exterior d’1 m. Per facilitar els girs, s’ha dissenyat una corona circulable d’1,5 m d’amplada que presenta un paviment diferenciat.

La construcció de la nova rotonda obliga a la modificació dels vials perimetrals del municipi de Miralcamp. Així doncs, per efectuar l’entrocament amb la rotonda, els dos vials queden definits per una corba en S. Aquests s’han definit amb carrils de 3,5 m d’amplada i amb vorals d’1 m.

També s’inclou el drenatge de la rotonda, l’enllumenat de la calçada anular i dels primers 80 m de la carretera L-200 en sentit Mollerussa.


Cercador

Cercador

Destaquem