Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

El conseller Nadal posa en servei el vial de circumval·lació de La Bisbal d'Empordà

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha posat avui en servei el vial de circumval·lació de la Bisbal d'Empordà. Amb aquest vial, que es va iniciar el maig del 2003 i ha tingut un cost d'1,7 MEUR, es pretén evita

Així, aquesta nova via permetrà segregar de la travessera de la C-66, el trànsit amb origen i destinació de les carreteres GI-664, a Cruïlles i Sant Sadurní de l’Heura, i GI-660 a Calonge. La posada en servei del vial millorarà notablement la comunicació amb les esmentades carreteres, així com una part dels barris situats al sud de la C-66 (l’Aigüeta i el Barri de la Font de l’Arbre).

Antecedents

La població de la Bisbal de l’Empordà està comunicada per les carreteres C-66, la GI-660 i la GI-664. Aquests últims anys, la circulació de vehicles s’ha vist incrementada, especialment a l’estiu, provocant retencions i embussos en la travessera de la C-66, que esdevé una de les vies principals de comunicació de les zones de l’interior .

En aquest sentit cal recordar que la C-66 en aquest àmbit es troba integrada dins l’esquema viari anomenat l’Anella de la Costa Brava format per l’Eix de Girona – La Bisbal –Palamós – Platja d’Aro – Llagostera –Girona.

Descripció del vial

La construcció del vial de circumval·lació s’ha dividit en dues fases, la primera executada a l’estiu de 2001 és el tram comprés entre la C-66 i la  Gi-664. La segona fase, que avui s’ha posat en servei, va des d’aquest punt fins a la GI-660, dins la població, al carrer Prat de la Riba.

El nou vial té una longitud de 954 m  i una velocitat de projecte de 50 km/h, atès que es tracta d’un  tram urbà.

La traça és rectilínia de nord a sud  durant uns 300 metres  i gira cap a l’est   per creuar el Riu Daró amb un pont de 45,7 m de longitud. Un cop superat el riu, el vial entra dins el casc urbà durant uns 90 m fins l’encreuament amb el Carrer Prat de la Riba (GI-660)

La secció tipus del vial varia segons el tram. En el tronc  és de dos carrils de  3,5 m i vorals d’1,5 m, i en el tram urbà, la calçada és de 7 metres, rigoles de 0,2 m i voreres de 2,5 m.

Per tal de fer permeable aquest vial i permetre el drenatge transversal s’han construït  dos calaixos de formigó de 1,50 m per 1,0 m.



Cercador

Cercador

Destaquem