Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

El DPTOP sotmet a informació pública els estudis de la variant de Belltall (C-14)

El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci d’informació pública dels estudis informatiu i d’impacte ambiental de la variant de la C-14 a Belltall (Passanant i Belltall). La futura carretera, de 3 quilòmetres longtiud, permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà i, així, millorar la mobilitat i la seguretat viària en aquest àmbit. Aquesta actuació, per a la qual s’estima una invesió 10,2 MEUR, s’emmarca en el condicionament de l’itinerari entre Montblanc i Solivella que ha impulsat el DPTOP.
 
La carretera C-14 forma un eix de comunicació des de la Costa Daurada fins a Reus, Montblanc i la Seu d’Urgell. Al seu pas per la Conca de Barberà, aquesta via va ser objecte d’obres de millora i condicionament del Coll de Belltall, entre Solivella i Belltall (Passanant i Belltall), que el DPTOP va concloure l’any 2006, amb una inversió d’11 MEUR. A principis de 2008, van finalitzar les obres de condicionament en el tram situat a continuació, entre Ciutadilla i Tàrrega, que van tenir un pressupost de 14 MEUR.
 
L’estiu passat, es va aprovar el condicionament de la C-14 en el tram des de Montblanc fins a Solivella, amb les variants de Solivella i de Belltall pendents d’estudis específics. La setmana passada, va començar el procés d’informació pública de la variant de Solivella i, avui, el DOGC publica l’anunci corresponent a la variant de Belltall, per tal que administracions, entitats i particulars, presentin les propostes que considerin adients.  
 
Millora de la mobilitat i la seguretat
 
La variant que s’impulsa permetrà evitar el pas de l’actual C-14 per l’interior del nucli urbà de Belltall i, d’aquesta manera, millorar la mobilitat i la seguretat del trànsit. La futura carretera tindrà, segons l’opció considerada més òptima, una longitud de 3 quilòmetres i una amplada de 10 metres, i discorrerà per l’oest del nucli de Belltall. En els estudis s’estima per aquesta actuació una inversió que prop de 10,2 MEUR.
 
El traçat de la futura carretera s’inicia a l’actual C-14, al sud del municipi, a la zona de la Comagrassa, a uns 600 metres metres abans d’arribar al nucli urbà de Belltall. En aquest punt, se situa un enllaç, a continuació del qual, el traçat es desplaça cap a l’oest i baixa durant 1,3 quilòmetres fins a la zona de la Batllera.  
 
Posteriorment, la variant inicia una pujada i s’acosta en direcció est cap a la C-14. Poc abans del final del traçat, se situa un segon enllaç. La variant finalitza a uns 1,2 quilòmetres al nord del nucli de Belltall.
 
La carretera estarà formada per dos carrils de circulació, un per sentit, de 3,5 metres d’amplada i dos vorals d’1,5 metres, cadascun. Comptarà amb dos enllaços, que tindran les característiques següents:
 
  • L’enllaç inicial, al sud de Belltall, se situa al sud del nucli urbà de Belltall, uns 200 metres de distància del nucli urbà. Permet els moviments dels vehicles procedents del sud de Solivella per accedir al nucli urbà de Belltall.
  • L’enllaç final, situat al nord del nucli urbà de Belltall. És un semienllaç que permet els moviments des de i cap al nord; és a dir,en direcció cap Ciutadilla i Tàrrega
Pel que fa a estructures, cal remarcar la construcció de cinc passos inferiors; corresponen a passos per a donar continuïtat a camins o a obres per a facilitar el drenatge de la carretera. Els passos, que estaran formats per calaixos de formigó, tenen longituds que varien entre els 17 i els 91 metres i amplades variables entre els 7 i els 3 metres. Algunes d’aquestes estructures també serviran de passos de fauna.
 
 
Més informació sobre l'actualitat del DPTOP a http://blocs.gencat.cat/ptop/



Cercador

Cercador

Destaquem