Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

El Govern rep l'informe "Demanda d'atenció sanitària en xifres", que estudia l'ús dels serveis de salut a Catalunya

  • El número de visites telefòniques s’ha triplicat en els darrers anys 
  • L’estada mitjana hospitalària en dies ha baixat un 7,7%
  • Els principals problemes de salut atesos a l’atenció primària l’any 2009 són la hipertensió, l’excés de colesterol, els problemes d’esquena, l’obesitat, la diabetis i l’ansietat

El Govern ha rebut avui l'informe "Demanda d'atenció sanitària en xifres". Aquesta publicació, realitzada conjuntament pel Departament de Salut i el CatSalut, posa a disposició dels professionals del sistema sanitari català una síntesi de la informació rellevant sobre demanda i utilització de serveis sanitaris a Catalunya, amb la voluntat d'oferir una visió sobre com es comporta i evoluciona la demanda de serveis i com s'organitza el sistema sanitari català per tal de donar una resposta de qualitat.

Entre les dades de l'informe destaca l'increment de l'ús que es fa de l'atenció telefònica. El número de visites telefòniques s'ha triplicat en els darrers anys. Al 2007 representaven l'1,2% de les consultes mentre que al 2009 suposen un 4,2%.

Pel que fa a les visites presencials en els centres d'atenció primària, al 2005 representaven un 98,6% de les consultes i al 2009 representaven el 93,5%. Els principals problemes de salut atesos a l'atenció primària en el 2009 són la hipertensió, l'excés de colesterol, els problemes d'esquena, l'obesitat, la diabetis i l'ansietat.

En relació amb l'activitat hospitalària, cal remarcar que es manté estable amb millores en l'eficiència. Mentre que els ingressos hospitalaris convencionals comencen a disminuir , el percentatge de cirurgia major ambulatòria creix un 42% respecte al 2003. L'estada mitjana hospitalària en dies ha baixat un 7,7%.
 


Cercador

Cercador

Destaquem