Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Avui s'ha signat l'acord que regula un conjunt d'actuacions a 280 municipis

Conveni entre la Diputació de Barcelona i l'Agència Catalana del Consum per guanyar en eficàcia en la defensa dels drets dels consumidors i usuaris

 
 
  • El Govern de la Generalitat de Catalunya avança en la voluntat d’apropar al territori les polítiques de consum i de reforçar el món local
 
  • El conveni cobreix els 311 municipis de Barcelona i beneficiarà especialment als 280 que formen la Xarxa Local de Consum
 
  • La primera campanya d’inspecció conjunta afecta més de 3.300 establiments d’alimentació, farmàcies, perfumeries i restauració de 88 municipis de Barcelona
 
  • Les dues institucions, que col·laboren des de 2008, incrementaran les actuacions conjuntes en formació, mediació i arbitratge i inspecció a tota la demarcació

El secretari de Política Financera, Competència i Consum, Jordi Pericàs; el director de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Jordi Anguera, i la presidenta delegada de l’Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Dolores Gómez, han signat avui un conveni marc amb el que volen sumar esforços i crear sinergies per tal de guanyar efectivitat i treballar de manera conjunta per garantir els drets dels consumidors i usuaris de la demarcació de Barcelona en matèria de consum.
 
Les actuacions conjuntes que portaran a terme ambdues institucions són:
 
  • Definir un marc comú d’intervenció en defensa dels drets de les persones consumidores en l’àmbit local per tal d’optimitzar els recursos disponibles i evitar duplicitats.
  • Donar suport als agents que intervenen en el món local en la defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries.
  • Impulsar iniciatives comunes i compartir experiències i recursos per desenvolupar les accions que es considerin necessàries en defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries.
  • Coordinar i cooperar en les accions formatives per tal d’afavorir la participació dels tècnics de l’administració de la Generalitat i de les administracions locals, així com millorar la capacitat tècnica de les persones al servei de les administracions.
  • Desenvolupar protocols comuns d’actuació en campanyes d’inspecció i compartir informació i resultats.
  • Impulsar iniciatives i accions educatives orientades a promocionar hàbits de consum responsable.
 
Per tal d’assolir l’objectiu del conveni i de complir amb els punts abans esmentats, s’ha establert un Pla d’actuació anual on es preveuen les accions que es duran a terme en cadascun dels eixos d’actuació que s’han determinat: formació, mediació i arbitratge, campanyes informatives, activitats educatives, subvencions i ajuts a entitats locals i associacions i control i disciplina de mercat.

Altres actuacions conjuntes
 
Durant l’any 2010, l’ACC ha portat a terme diverses actuacions conjuntes en matèria de formació. El passat mes d’abril es va fer una jornada formativa sobre els serveis d’atenció al client de les grans companyies, mentre que al mes de juny es va tractar la protecció de les dades i els drets de les persones consumidores i usuàries.
 
A més, ja s’ha posat en marxa la primera campanya de control i inspecció conjunta sobre els requisits generals que han de complir els establiments dels sectors de l’alimentació, farmàcies, perfumeries, bars i restaurants i que preveu arribar a 88 municipis i més de 3.300 establiments. Finalment, a la tardor se celebrarà una Jornada Tècnica sobre el sistema arbitral de consum per donar a conèixer o estendre aquest sistema voluntari i gratuït de resolució de conflictes dels consumidors i usuaris a un major nombre d’empreses de la demarcació.
 



Cercador

Cercador

Destaquem