Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

El DPTOP sotmet a informació pública l'estudi per construir una nova estació d'FGC al barri de Salines de Cornellà


El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat el procés d’informació pública de l’estudi informatiu per a la construcció d’una nova estació de la línia Llobregat - Anoia d’FGC a Cornellà de Llobregat. Es preveu que concentri prop de 6.100 viatges al dia, al barri de Salines, un sector en desenvolupament que acollirà la futura Àrea Residencial Estratègica impulsada pel Govern. Així, se situarà entre les actuals estacions de Cornellà – Riera i Sant Boi, a 700 metres de l’intercanviador de Cornellà Centre, que permet l’enllaç amb Rodalies, l’L5 i el Trambaix. La nova estació disposarà d’un vestíbul a nivell de superfície i comportarà un cost de prop de 63,4 MEUR.

El Govern ha impulsat la construcció d’una nova estació d’FGC de la línia Llobregat – Anoia al barri de Salines de Cornellà de Llobregat, per apropar el servei a aquesta àrea en creixement, on es preveu en el futur el desenvolupament urbanístic de l’Àrea Residencial Estratègica de Ribera – Salines, que està impulsant el Govern.

Així, el DPTOP ha iniciat  el procés d’informació pública de l’estudi informatiu corresponent a la construcció d’aquesta nova estació, perquè entitats, particulars i administracions interessades el puguin consultar durant un mes i adreçar-hi les estimacions que considerin.
 
La nova estació se situa a la zona sud-oest de Cornellà de Llobregat,  entre les estacions actuals de Cornellà – Riera i Sant Boi, a uns 700 metres de l’intercanviador de Cornellà Centre, on conflueixen Rodalies, l’L5 i el Trambaix.
 
L’estació servirà per apropar el transport públic al sector en desenvolupament urbanístic projectat en aquesta zona, amb unes previsions de servei de 6.100 viatgers al dia.
 
A més, la nova estació és compatible amb la futura plataforma reservada per al transport públic a l’eix C-245 entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat, actualment en fase de redacció de projecte constructiu. En aquest sentit, l’estació d’FGC de Salinas permetrà la correspondència amb l’estació prevista de la plataforma de bus de la C-245 entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat que s’implantarà en aquesta àrea, que facilitaria l’intercanvi modal.

Una estació per apropar el barri de Salines
 
Actualment, la línia d’FGC discorre soterrada, en fals túnel, al seu pas per Cornellà de Llobregat, fins a un punt on el túnel s’acaba i la línia continua en trinxera, és a dir, entre murs però sense cobriment, fins que arriba al nivell de superfície.

L’estudi defineix un nou edifici en planta d’uns 800 m2 de superfície, amb un accés principal a l’oest de l’estació, per apropar-la al nucli urbà, que permetrà l’entrada directa a un vestíbul situat a la cota de superfície, d’uns 320 m2 de superfície com a màxim.
 
La connexió amb l’andana central, de 7 metres d’amplada i 120 metres de longitud, es farà mitjançant escales mecàniques, fixes i un ascensor per a persones amb mobilitat reduïda. A més, es construirà una sortida d’emergència a la banda est.
 
L’execució de la nova estació comportarà la modificació del pendent de les vies existents en una longitud aproximada d’uns 500 metres, perquè discorrin horitzontalment en el tram d’andana. Finalment, el procés constructiu preveu l’execució d’una tercera via que permetria evitar la interrupció del servei a la línia durant les obres.
 
Aquesta alternativa preveu una inversió de 63,4 MEUR i un termini d’execució de 40 mesos. L’alternativa considerada més adient en aquest estudi preveu la construcció d’una nova estació a pocs metres d’on s’acaba el túnel actual. Concretament, es localitzarà a l’eix principal de vianants del passeig del Ferrocarril, a l’encreuament amb el carrer B, entre els carrers A, C, E i F del futur barri de Salines.



pdf pdf Nota de premsa
foto foto Imatge
foto foto Imatge
foto foto Imatge

Cercador

Cercador

Destaquem