Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Josep Bargalló: "Volem situar la formació professional al centre de l'avenç productiu del país"

El conseller d'Ensenyament ha exposat les principals línies del departament, que inclouen l'aposta per l'FP i la lluita contra la segregació escolar

  • “L’educació ha de tenir una força transformadora global i no s’entén sinó s’estructura com un servei públic”
 
  • Bargalló ha fet aquestes declaracions durant la conferència de Nueva Economía Fórum

El conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló, ha destacat el valor de la formació professional en el sistema educatiu català: “Volem situar la formació professional al centre de l’avenç productiu del país. Hem de potenciar l’arrelament de la formació professional al territori, que sigui dinamitzadora de la seva economia i un factor clau de la seva competitivitat”.
 
Així ho ha assegurat el conseller durant la conferència que ha pronunciat avui en el marc del col·loqui que organitza Nueva Economía Fórum. La formació professional i el seu desenvolupament és un dels eixos clau del Departament d'Ensenyament. I per assolir la màxima potencialitat, Josep Bargalló ha reiterat que “apostem per l’FP integral i per deixar de tenir separades les diferents formacions professionals –inicial, ocupacional i contínua- perquè no és eficient ni pel sistema educatiu ni pel productiu”.
 
Bargalló ha reiterat la importància de la implicació d’empreses i ajuntaments en la promoció de l’FP, i ha remarcat que “tenim una excel·lent formació professional. És un dels pilars fonamentals del sistema educatiu català, ho és per les seves necessitats i el seu èxit”. En la mateixa línia, ha avançat que el Departament “treballa conjuntament, a través de reunions amb els governs francès i alemany” per tal de col·laborar en un futur en matèria de formació professional.
 
Per la igualtat d’oportunitats i contra la segregació escolar
 
El titular d’Ensenyament també ha definit la lluita contra la segregació escolar com un dels elements centrals de les polítiques educatives: “L’educació ha de tenir una força transformadora global. No estaríem fent bé la nostra feina, sobretot si entenem l’educació com un bé comú que actua com a servei públic, si ens oblidem que un dels nostres objectius primordials és la lluita contra l’exclusió, és promoure un sistema educatiu realment inclusiu i capaç d'atendre la diversitat de les necessitats educatives de tot l'alumnat”.
 
Bargalló ha recordat que combatre la segregació escolar és necessari perquè suposa una vulneració del dret a l'educació en igualtat d'oportunitats, protegit per la Convenció de les Nacions Unides sobre els Drets de l'Infant i per la legislació en matèria d'educació, i que cal vetllar perquè els centres escolars d'una mateixa zona tinguin una composició social similar entre ells i equivalent a la del territori on s'ubiquen: “La segregació incideix negativament en els resultats acadèmics i condiciona les seves trajectòries formatives perquè dificulta les seves possibilitats de socialització en entorns escolars amb capitals socials i culturals equiparables a la realitat social en què viuen”. Per aquest motiu, ha reclamat la importància d’un finançament asimètric dels centres educatius, tant els públics com els concertats, per tal d’ajudar els centres que fan la tasca a favor de l’escolarització equitativa de l’alumnat.
 
Tanmateix, ha recordat que l’educació té com a objecte i subjecte l’alumnat, i que el Departament d'Ensenyament situarà sempre l’alumne al capdavant: “Per tal que la societat avanci, és imprescindible reforçar l'escola, millorar el nostre sistema educatiu. Hem d'entendre l'escola com el que és, un motor catalitzador de transformacions. Una eina per bastir una societat més justa i més lliure. No pas l'única, és cert, però sí una peça fonamental per assolir l'equitat social”.
 
 
26 de setembre de 2018



Cercador

Cercador

Destaquem