Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Calvet: "Amb les dues noves estacions de metro incrementem la capacitat de l'L9/L10 Sud per esdevenir el gran eix de transport públic de l'àrea metropolitana"

El conseller ha fet una visita a les obres amb l'alcaldessa de L'Hospitalet, Núria Marín

·       Durant una visita a l’Hospitalet de Llobregat, acompanyat de l’alcaldessa Núria Marín, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha posat en valor la funcionalitat d’aquesta línia de metro i l’augment de la demanda de viatgers prevista, “que ens aproparà als mil milions de passatgers properament”       

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha destacat avui que  “amb les noves estacions de Provençana i Ciutat de la Justícia de l’L10 Sud a l’Hospitalet de Llobregat, incrementarem la funcionalitat de la línia, i la seva capacitat per esdevenir el gran eix de transport públic de l’àrea metropolitana”. Durant una visita a la ciutat i a les obres de les dues futures estacions, acompanyat de l’alcaldessa Núria Marín, el conseller ha posat en valor que “anem al dia, segons el calendari previst i treballem sense pauses”.
 
Ha recordat “l’esforç ingent” que la Generalitat està duent a terme per avançar en la construcció de l’L10 Sud, i ha remarcat que “hem sabut trobar el finançament necessari i, des del 2016, hi hem invertit 119 milions”. A més, ha destacat que “el nou tram suposarà un augment de viatgers fins a arribar als 30 milions l’any, que ens acosta als mil milions de viatgers a què arribarem pròximament”.
 
Així mateix, el conseller ha apuntat que amb aquestes estacions i la futura estació d’Ernest Lluch de l’L5, l’Hospitalet de Llobregat disposarà de 20 estacions, el que suposa una millora en la mobilitat i en la sostenibilitat en aquesta ciutat.

Estacions de l’Hospitalet en marxa
 
Les estacions de l’L10 Sud de Provençana i Ciutat de la Justícia, dins del terme municipal de l’Hospitalet de Llobregat, seran les properes en entrar funcionament, el febrer i l’octubre 2019, respectivament.
 
A Provençana, l’estructura ja està acabada, així com l’arquitectura a nivell d’andanes, la col·locació de les portes d’andana i les sortides d’emergència. Es treballa per avançar en el revestiment del pou i de diverses plantes de l’estació, així com les instal·lacions, els sistemes de ventilació i la col·locació de les escales mecàniques, principalment.

Pel que fa a l’estació de la Ciutat de la Justícia, l’estructura també s’ha completat, així com l’arquitectura interior i la col·locació de les portes d’andana en aquest nivell. També s’ha instal·lat gran part del paviment del vestíbul i el revestiment de les parets, i s’han completat les sortides d’emergència i els seus equipaments. Els treballs es concentren sobretot en les instal·lacions i el sistema de ventilació i comunicacions, el sistema de megafonia, la col·locació de les màquines de venda i validació i els ascensors.
 
Des de gener del 2017, amb la represa de les obres de l’L10 Sud, la Generalitat va invertir 37 milions en obres d’arquitectura interior i instal·lacions en les dues estacions de l’Hospitalet de Llobregat. D’altra banda, la Generalitat està invertint 37 milions des del febrer de 2016 en el condicionament del túnel de la L10 Sud necessari per a permetre la circulació de trens per aquesta línia. La construcció de l’L9/L10 compta amb finançament de fons europeus de Desenvolupament Regional FEDER.
 
El ramal de l’L10 Sud comprèn 4,5 quilòmetres, i enllaça el tronc en servei de l’L9 Sud que arriba a l’aeroport de Barcelona-El Prat, amb els àmbits de Provençana i la ciutat de la Justícia, a l’Hospitalet de Llobregat i, a partir de demà, el barri de la Marina i la Zona Franca, a Barcelona.
 
Oportunitat a la Gran Via
 
Pel que fa al Pla Director Urbanístic (PDU) de la Gran Via, el conseller l’ha definit com una “grandíssima oportunitat per crear i consolidar una millor ciutat i, per extensió un millor país”. A més, ha destacat que es tracta “d’un projecte molt participat que atorga unes edificabilitats molt adequades, que disposa d’un ampli espai per a serveis sanitaris i que inclou unes zones verdes que connecten la ciutat amb el Llobregat”.
 
Calvet ha assegurat que susposa “una operació complexa i de llarg recorregut però que tira endavant” i ha posat en valor “la gran feina que ha fet i està fent el consorci perquè tota aquesta zona, amb terrenys sense usos definits, es consolidi i s’hi creï teixit urbà i guanyi centralitat”.
 
 



Cercador

Cercador

Destaquem