Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Entra en funcionament el nou radar de tram a l'AP-7 a Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) en sentit Girona

 
·         120km/h és la velocitat màxima permesa en aquest tram controlat
 
·         Des del mes de gener el Servei Català de Trànsit ha posat en marxa 5 radars de tram, passant de 23 a 28.
 
 
El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en funcionament un nou radar de tram a partir del 13 d’agost amb l’objectiu de reduir la velocitat excessiva o inadequada en aquest tram així com la sinistralitat. Aquests sistemes de control de la velocitat responen a les directrius fixades en el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020 i són una eina eficaç alineada amb l’estratègia de la Visió Zero.
 
·         En concret, es posarà en marxa un radar de tram a l’AP-7 entre Santa Perpètua de Mogoda i Mollet del Vallès (Vallès Occidental) en sentit Girona. El cinemòmetre, ubicat entre els quilòmetres 146+600 i 140+629, controlarà la velocitat al llarg d’un tram de 5,971 km de longitud. El límit màxim de velocitat permès és de 120 km/h.
 
·         Amb aquesta ampliació de 5,971 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 134,513 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Amb aquest nou dispositiu, funcionaran 28 radars d’aquest tipus en el conjunt de la xarxa viària catalana.
 
 
Funcionament dels radars de tram
Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d’un equipament de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès. Aquests cinemòmetres tenen l’objectiu de prolongar l'efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres per fer un espai viari segur.
 
 
Principals avantatges dels controls de velocitat de tram
·         Constitueixen una eina eficaç per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària.
·         Eviten frenades sobtades.
·         Cobreixen de forma efectiva un tram sencer d’una via.
·         S’obtenen velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram.
·         És un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors.
·         Aquest sistema complementa els sistemes de control convencionals, com els radars microones, de làser i els piezoelèctrics.
 
 
Radars de tram de la xarxa viària catalana
Amb aquest nou dispositiu de l’AP-7, ja funcionen 28 radars de tram en el conjunt de la xarxa viària catalana:
 
·         2 a la N-230 al túnel de Vielha, un en cada sentit de la marxa, instal·lats el desembre del 2009 i en funcionament des del juliol de 2010
·         2 a la N-340 entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita, un en cada sentit de la marxa, en funcionament des del maig de 2014
·         1 a la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera, en funcionament des del maig de 2014
·         1 radar per tram a la C-58 entre Sabadell i Badia del Vallès en sentit Barcelona, en funcionament des del juny de 2015
·         1 radar per tram a l’AP-7 entre Ulldecona i Amposta en sentit Tarragona, en funcionament des del juny de 2015
·         2 radars per tram a l’N-II entre Fornells de la Selva i Quart, un en cada sentit de la marxa, en funcionament des del juny de 2015
·         2 radars per tram a l’N-II a Girona, un en cada sentit de la marxa, en funcionament des del juny de 2015
·         2 radars per tram al carril bus-VAO de la C-58, en funcionament des del maig de 2016
·         2 radars de tram a l’A-7 a Tarragona, un en cada sentit de la marxa, en funcionament des del passat febrer de 2017
·         2 radars de tram a la C-66 entre Corçà i Sant Joan de Mollet, un en cada sentit de la marxa, que funcionen també des del passat febrer de 2017
·         2 radars de tram a l’N-II entre Capmany i Agullana, un en cada sentit de la marxa, que funcionen des del passat març de 2017
·         2 radars de tram a la C-16 a Sant Cugat del Vallès, un en cada sentit de la circulació, que funcionen des del setembre de 2017
·         2 radars de tram a l’A-2 entre Vilagrassa i Tàrrega, un en cada sentit de la marxa, en funcionament des del desembre de 2017
·         2 radar de tram a la C-17 a Parets del Vallès en sentit Barcelona, en funcionament des del febrer de 2018
·         2 radar de tram a la C-31 a Vilanova i la Geltrú, un en cada sentit de la marxa, en funcionament des del març 2018
·         1 radar de tram a l’AP-7 entre Santa Perpètua de Mogoda i Mollet del Vallès en direcció Girona


Cercador

Cercador

Destaquem