Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

CONSUM

El Departament d'Empresa i Coneixement envia requeriments a Ryanair i Iberia perquè informin de les mesures adoptades davant les vagues convocades la setmana vinent

L'Agència Catalana del Consum desplaçarà personal a l'aeroport per donar suport des de la mateixa instal·lació a possibles afectats

·        El Departament, a través de l’Agència Catalana del Consum (ACC) ha enviat sengles requeriments informatius a Ryanair i Iberia per tal que aportin informació de la situació i dels mecanismes que han previst per fer front a possibles afectacions als viatgers davant les vagues anunciades a partir del 25 de juliol
 

 

·        Així ho ha explicat aquesta tarda el secretari d’Empresa i Competitivitat, Quim Ferrer, en la reunió de la comissió de seguiment de l’aeroport que fet a la Delegació del Govern a Catalunya, per tal d’analitzar la situació a l’aeroport de El Prat, davant de les diferents aturades i vagues anunciades a partir de finals de juliol

·        A banda dels requeriments administratius d’informació a les companyies, l’ACC té previst desplaçar personal a l’aeroport per donar suport des de la mateixa instal·lació a possibles afectats i durà a terme diferents accions informatives a través de pantalles instal·lades a l’Oficina de Turisme de la Generalitat a l’aeroport i l’emissió d’espots informatius a punts estratègics de les terminals 1 i 2

L’Agència Catalana del Consum (ACC) del Departament d’Empresa i Coneixement ha enviat requeriments informatius a Ryanair en relació a la vaga prevista el 25 i 26 de juliol i, a Iberia dies 27 i 28 de juliol. El secretari d’Empresa i Competitivitat, Quim Ferrer, ha explicat aquesta actuació en la reunió d’aquesta tarda a la seu de la Delegació del Govern a Catalunya convocada per analitzar la situació que es preveu davant de les diferents aturades i vagues anunciades a partir de finals de juliol.

 
En concret, l’ACC els ha requerit informació sobre els vols programats per ambdues companyies en les dates indicades i el nombre total de passatgers. Així mateix, se’ls ha demanat que informin dels canals i vies de comunicació previstos per les companyies per comunicar-se amb els passatgers potencialment afectats sobre possibles incidències o canvis, les mesures previstes per donar resposta per les eventuals afectacions, l’oficina o punt d’informació al client on es poden adreçar els afectats i  el número d’atenció telefònica d’incidències i reclamacions. 
 
A banda dels requeriments, l’ACC té previst desplaçar personal a l’aeroport per donar suport des de la mateixa instal·lació als possibles afectats, tal i com ja va fer amb la crisi de Vueling al 2016. Així mateix, té previstes diferents accions informatives a través de la pantalla instal·lada al costat de l’Oficina de Turisme de la Generalitat de Catalunya, on es dóna informació dels drets dels consumidors i també de com reclamar. En aquesta mateixa oficina disposen de fulls de reclamació oficials.
 
També s’estan fent gestions per poder posar més mitjans informatius en el propi aeroport. Per tal d’informar els consumidors del seus drets com a usuaris del transport aeri, s’estan contractant una sèrie d’espais a les pantalles digitals tant a l’espai de sortides de la Terminal 1, com de la Terminal 2. A més, a les 2 pantalles gegants de l’espai de facturació de la T1.
 
A les pantalles s’emetrà un espot de 10 segons cada minut, durant 15 dies, on en català, castellà i anglès, s’adreça l’usuari al web consum.gencat.cat, on es poden trobar totes les recomanacions pels supòsits habituals de consultes i reclamacions a l’Agència, com cancel·lacions, retards, pèrdua d’equipatges, etc. Els usuaris també poden obtenir més informació al 012.
 
--------
Segueix-nos al Twitter: @empresacat / @consumcat


Cercador

Cercador

Destaquem