Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Territori i els ens municipals ultimen la nova proposta de Pla director de l'aeròdrom de la Cerdanya

·         Una nova reunió de la comissió executiva del Pla director acorda enllestir el document preliminar a finals de juliol

El secretari d’Hàbitat Urbà i Territori, Agustí Serra, s’ha reunit avui a Puigcerdà amb els ajuntaments de Das i Fontanals de Cerdanya, el Consell Comarcal de la Cerdanya i el Síndic de Greuges per ultimar la proposta del nou Pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) de l’aeròdrom ceretà. Es preveu tenir enllestit un document preliminar a finals de juliol, que es lliurarà als ens municipals per a la seva última revisió i després es posarà a disposició de la ciutadania per a la seva consulta.
 
Amb els suggeriments i aportacions que es rebin, es donarà forma al document que s’aprovarà inicialment a la tardor i que se sotmetrà a la preceptiva informació pública.
 
El PDUA és una figura de planejament que aborda tant els aspectes urbanístics com els aeroportuaris, de la qual han de disposar totes aquestes instal·lacions, segons disposa la Llei d’aeroports, heliports i altres infraestructures aeroportuàries, aprovada el 2009. L’objectiu d’aquest tipus de pla és qualificar la zona de servei segons la seva titularitat, detallar les servituds aeronàutiques que afecten els terrenys de l’entorn, ordenar tot l’àmbit i especificar les condicions que s’han de respectar per al funcionament de la infraestructura.
 
Actualment, compten amb un PDUA aprovat l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell i l’aeròdrom del Bages, i s’estan tramitant els corresponents als aeròdroms d’Igualada-Òdena i Empuriabrava.
 
Procés de concertació amb el territori

El PDUA de l’aeròdrom de la Cerdanya va ser aprovat inicialment l’abril del 2015 i sotmès al preceptiu període d’informació pública, però la seva aprovació definitiva es va posposar per tal de donar resposta a les inquietuds sorgides al territori. Des de llavors, el Departament de Territori i Sostenibilitat, els ajuntaments afectats i el Consell Comarcal han estat treballant conjuntament per acordar una nova proposta.
 
La voluntat és mantenir l’aviació lúdica i esportiva, ultralleugers, globus aerostàtics i vol a vela com a activitat de referència de l’aeròdrom, que ha caracteritzat la instal·lació des dels anys 70. No es preveu un augment de la capacitat operativa de l’aeròdrom i en cap cas s’admetrà l’aviació comercial.


foto foto Imatge
pdf pdf Nota de premsa

Cercador

Cercador

Destaquem