Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Bargalló es reuneix amb els alcaldes i alcaldesses del Vallès Occidental per escoltar les necessitats educatives de la comarca

El conseller ha anunciat que s'ha acordat posar en marxa les cantines als instituts de la comarca per conèixer les necessitats reals dels alumnes

  • Bargalló també ha parlat de l’assignatura de religió: “El més adequat seria una proposta en cultura religiosa, que abasteixi un coneixement de totes les religions i de tot allò que les religions han influenciat en la literatura, l’art i el cinema”

 

 

 

El conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló, ha participat avui a la reunió del Consell d'alcaldes i alcaldesses del Vallès Occidental, en què s’han tractat  les diferents qüestions del territori en matèria educativa. Bargalló, que ha definit la trobada “d’altament positiva” davant els mitjans de comunicació, ha anunciat que “hem acordat treballar conjuntament el fet de posar en pràctica les cantines als instituts per comprovar realment els hàbits de salut i els horaris dels nostres alumnes. Serà el primer lloc de Catalunya en què hi treballarem ja”, ha anunciat Bargalló.
 
En aquest sentit, el conseller ha explicat que “l’horari compactat ha fet que els estudiants de secundària no tinguin la possibilitat de fer un àpat calent i, tant al Departament com al Consell Comarcal,  ens interessa molt el creixement intel·lectual i la salut dels nostres alumnes”. A més, “al Consell li preocupava que alumnes amb beca a 6è de primària la deixaven de tenir a 1r d’ESO per la jornada compactada, quan l’alumne era el mateix i la situació socioeconòmica també”, ha remarcat.  
 
Josep Bargalló ha destacat “la voluntat dels alcaldes i del Consell Comarcal en la lluita contra la segregació escolar, amb el funcionament dels menjadors escolars i beques menjadors, i l’adequació de l’FP a la realitat socioeconòmica de la comarca”. Pel que fa a segregació, ha recordat que “estem pendents com a Departament, i també el món municipal, de les feines que ha fet el Síndic que ens exposarà a finals de mes; el Departament té el compromís d’assumir el seu pla i de tirar-lo endavant”,
 

El conseller d’Ensenyament ha concretat també que “ens hem compromès a revisar el mapa de 0-3 de la comarca, a treballar on falten places, i a fer un mapa de l’estat de les construccions educatives, per saber quines prioritzacions hi ha, no només en construccions sinó també en reformes i millores”. “El conjunt de compromisos seran de cara al curs 2019-2020,  tot i que podem a avançar, fer propostes i estudiar-les”, ha conclòs el conseller.

Assignatura de religió
 
Durant la seva intervenció, el titular d’Ensenyament, també ha valorat davant dels mitjans de comunicació la proposta de la ministra d’Educació, Isabel Celaá, sobre els canvis en l’assignatura de religió: “Estem d’acord amb la proposta del ministeri de què no formi part de l’avaluació global del nostre alumnat”. En aquest sentit, el conseller Bargalló ha exposat que “el més adequat seria una proposta en cultura religiosa, que abasteixi un coneixement de totes les religions i de tot allò que les religions han influenciat en la literatura, l’art i el cinema. Aquesta seria la nostra proposta”. No obstant, Bargalló també ha dit que “qualsevol proposta que millori l’actual serà benvinguda, ni que sigui insuficient”.
 
 
13 de juliol de 2018



Cercador

Cercador

Destaquem