Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Josep Bargalló: "El lideratge pedagògic ha de ser democràtic i ha de ser cooperatiu"

Ha fet aquesta declaració durant la cloenda de la primera jornada del curs de formació de directors, en què hi han participat més de 700 docents


 
  • El curs té per objectiu introduir els professors de primària i secundària en la funció directiva des de la visió estratègica, la gestió del canvi, el lideratge, l'orientació i la presa de decisions
 

El conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló, ha afirmat que “el lideratge pedagògic ha de ser democràtic i ha de ser cooperatiu. Ens hi juguem que funcioni el sistema”. Ho ha fet durant la cloenda de la primera jornada del curs de formació inicial de la funció directiva, que ha tingut lloc aquest matí a l’Hotel Exe Campus de la Universitat Autònoma de Barcelona. A la jornada també hi han participat el secretari de Polítiques Educatives d’Ensenyament, Carles Martínez, i el president del Consell Superior d’Avaluació, Joan Mateo.
 
Bargalló ha explicat que “el Departament és un monstre administratiu excessivament gran, pesat i complex, que necessita urgentment una descentralització, que passa per uns Serveis Territorials amb més capacitat de decisió i més responsabilitat, amb més empoderament”. Ha afegit que “aquesta descentralització també és cap als centres: necessitem uns centres més autònoms que puguin donar més resposta a les necessitats de l'alumnat i del territori”. “Necessitem unes direccions molt potents que exerceixin el lideratge des dels centres, i que també exerceixin un lideratge pedagògic”, ha remarcat Baragalló.
 
Així doncs, el conseller d’Ensenyament ha dit que “necessitem que la direcció dels centres estigui ben formada, i contínuament, de lideratge pedagògic, de legislació, de treball en comú...formació de tot tipus. Volem que sigueu líders, perquè plantegem l'educació com a corresponsabilitat”. En aquest sentit, ha lligat aquest lideratge amb el projecte educatiu dels centres: “La clau del centre és el projecte educatiu del centre i, per nosaltres, el projecte educatiu de país. Per això, nosaltres no podrem fer un projecte de país sense els projectes dels centres”. “És necessari un lideratge potent basat en un projecte educatiu fort i basat en l'entorn”, ha remarcat.
 
El titular d’Ensenyament també ha parlat sobre innovació: “Nosaltres no volem innovar, volem millorar. Volem ser el Departament de la millora perquè innovar no serveix de res si no es millora. I podem millorar en alguns aspectes sense innovar”. Ha apuntat que aquesta millora s’ha de dur a terme “amb un lideratge compartit i ferm”. També ha destacat, mentre exposava que l’escola ha superat amb èxit  els moments viscuts durant la intervenció del 155, que “la nostra força és la millora. La cuirassa de l’excel·lència és l'èxit escolar i l’èxit de la vida dels nostres alumnes”.
 
Més de 800 docents faran el curs
 
El curs de formació de directors té per objectiu introduir els professors de primària i secundària en la funció directiva des de la visió estratègica, la gestió del canvi, el lideratge, l'orientació, i la presa de decisions. Més de 700 docents han participat avui en la primera jornada del curs de formació inicial que finalitzarà el 30 de novembre de 2018. Aquest curs s’ofereix a un total de 800 docents, distribuïts en 16 grups de 50 docents arreu del territori: 100 alumnes al Maresme Vallès Oriental, 50 a la Catalunya Central, 100 al Consorci d’Educació de Barcelona, 100 a Barcelona Comarques, 50 al Baix Llobregat, 50 al Vallès Occidental, 150 a Girona, 50 a Lleida, 100 a Tarragona i 50 a Terres de l’Ebre.
 
El curs té una durada de 240 hores, que es repartiran en 104 hores presencials i 136 no presencials dedicades a realitzar les tasques encomanades en els onze mòduls, que són els següents: Polítiques educatives, organigrama i funcionament del Departament d’Ensenyament, Organització i gestió de centres docents, Factors clau per a una direcció eficaç, Currículums de l’ensenyament no universitari i avaluació del procés d’aprenentatge, Projecte de direcció, retiment de comptes i qualitat educativa, Gestió dels recursos del centre docent, Marc normatiu aplicable als centres docents, La gestió econòmica d’un centre docent, Prevenció de riscos laborals i manual d’autoprotecció, i Transformació de l’administració del centre cap a l’administració digital.
 
 
2 juliol de 2018
 



Cercador

Cercador

Destaquem