Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

MODA

Antonio Miro, Premi 080 a la Millor Col·lecció, i Mans Concept Menswear, Premi 080 al Disseny Emergent by Desigual d'aquesta edició de la passarel·la de moda catalana

Premis 080 Barcelona Fashion


·        La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha presidit aquest vespre la cloenda i el lliurament  de Premis de la 22a edició de la 080 Barcelona Fashion. La col·lecció “El Mar” de la firma Antonio Miro ha estat reconeguda amb el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya 080 a la Millor Col·lecció, mentre que la col·lecció “Mans House” de Mans Concept Menswear s’ha endut el Premi Nacional al Disseny Emergent  080 by Desigual. Red Point, amb la col·lecció “Bellesa Natural”, ha guanyat el Premi 080 Modacc
 
·        També en el marc de la cloenda, la consellera ha lliurat el Fashion Tribute d’aquesta edició de la 080 Barcelona Fashion, a l’ex editor de Vogue USA, André Leon Talley, convidat internacional que ha estat avui el protagonista del certamen amb la presentació del documental biogràfic “The Gospel According To André: A Life in Chiffon Trenches”
 
·          La consellera ha volgut detacar que “el 080 és una magnífica fórmula de l'èxit, no només des del punt de vista de l'estètica i la moda, sinó també de la cultura i l'economia per la imatge que projecta de país"
  
 
La firma Antonio Miro, amb la col·lecció El Mar”, ha estat la guanyadora del Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció 080 d’aquesta edició de la passarel·la de moda catalana que impulsa la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) i que s’està celebrant al llarg d’aquesta setmana al Recinte Modernista de Sant Pau. De la seva banda, el jove dissenyador sevillà Jaime Álvarez, de la firma Mans Concept Menswear  amb la col·lecció “Mans House”, s’ha endut el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 by Desigual de la 22a edició de la passarel·la.
 
La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, acompanyada del director del 080 Barcelona Fashion, Miquel Rodríguez, i de la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha presidit aquest vespre la cloenda i acte de lliurament dels guardons de la present edició, on també s’ha premiat la firma Red Point amb el Premi Modacc a les Marques Internacionals, per la col·lecció “Bellesa Natural”. En el seu parlament, la consellera ha volgut detacar que “el 080 és una magnífica fórmula de l'èxit, no només des del punt de vista de l'estètica i la moda, sinó també de la cultura i l'economia per la imatge que projecta de país". En aquest sentit, Chacón ha reiterat el suport de la Generalitat al disseny, a la creativitat i a la indústria de la moda. " El 080 és una aposta de futur, i som un Govern compromès amb el futur", ha remarcat la consellera.
 
En rebre el premi, el dissenyador Albert Villagrasa, director creatiu d’Antonio Miro, Premi Nacional 080 a Millor Col·lecció, ha confessat “estar sorprès” i ha volgut felicitar "als altres dissenyadors que han participat a la passarel·la i especialment als joves creadors, que han presentat propostes molt bones"
 
Al seu torn, el dissenyador Jaime Álvarez, de la firma Mans Concept Menswear guanyadora del Premi Nacional 080 al Disseny Emergent by Desigual, ha s’ha mostrat molt sorprès i content per rebre per segon cop consecutiu aquesta distinció. Alvarez, visiblement sorprès i emocionat, ha reconegut que no s'esperava tornar a guanyar el guardó i ha agraït "al jurat i a la plataforma 080 la confiança per entendre les meves idees i a la ciutat de Barcelona, per acollir-me".
 
De la seva banda, la dissenyadora Gemma Torrent, directora creativa de la firma Red Point -guanyadora del Premi 080 Modacc per a Marques Internacionals-, ha assegurat que s'alegrava molt ja que "darrera hi ha la feina de moltes persones".
 
El Premi Nacional al Disseny Emergent està dotat amb 15.000 euros, i  vol potenciar l’estratègia empresarial de la marca pel que fa a la consolidació de la fase de creació d’empresa. Aquest premi ha comptat de nou amb el suport de Desigual. El guanyador del premi presentarà la seva propera col·lecció en la següent edició de la 080 Barcelona Fashion. Així mateix, una mostra de la col·lecció guanyadora formarà part del fons del Museu Tèxtil i de la Indumentària de Catalunya.
 
De la seva banda, el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col•lecció 080 Barcelona Fashion consisteix en la participació directa a l’edició de gener de 2019 de la passarel·la, de forma gratuïta. A banda dels guardons institucionals, el Premi MODACC a la Millor Col·lecció de la 22a edició de la 080 Barcelona Fashion de Marques Internacionals consisteix en la participació directa a la següent edició de la passarel·la 080 de forma gratuïta i un premi de 10.000 euros en serveis del Clúster.
 
 
Antonio Miro, amb la col·lecció “El Mar”, Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció
 
Antonio Miro, insígnia de la moda amb seu a Barcelona i amb més de 35 anys de trajectòria, vesteix l’home i la dona contemporanis amb una visió pròpia del disseny. La creativitat, l’autenticitat i l’elegància d’Antonio Miro es nodreixen del contacte directe amb el seu entorn. De la mà del director creatiu Albert Villagrasa, i de la directora general, Andrea Arquero, la firma mostra la seva visió del disseny i proposa contínuament nous llançaments de línies de moda, complements i decoració, entre d’altres. La firma Antonio Miro va ser reconeguda amb el Premi a la Millor Col·lecció a la 18a edició de la 080.
 
La col·lecció “El Mar” és una proposta per a la propera primavera-estiu que neix de la inspiració de les obres de Sorolla en la seva època de culminació, quan va desenvolupar l’estil pictòric de l’Il·luminisme.  Destaquen els colors pastel i textures fresques. Cotons, popelins rústics, viscoses, voiles i llis són els materials utilitzats. Les peces que proposa Antonio Miro són fresques, desestructurades, amb vestits vaporosos per a ella i vestits desarmats per a ell. Una col·lecció fresca i sofisticada, que transporta la nostàlgia dels quadres del pintor als nostres temps. 
 
 
Mans Concept Menswear, amb la col·lecció “Mans House”, Premi Nacional 080 al Disseny Emergent by Desigual
 
El dissenyador sevillà Jaime Álvarez va estudiar disseny a l’ED de Madrid. Va finalitzar els seus estudis al 2017 i el seu projecte de tesi va ser l’inici de la seva marca i la seva primera col·lecció. Mans Concept Menswear és una firma prêt-à-porter que es fonamenta en el clàssic sastre japonès, barrejant aquest ofici amb una estètica avantguardista. La firma s’inspira en les subcultures juvenils i proposa una nova masculinitat amb un joc d’elements que es combinen per crear equilibri. Ofereix un armari de peces bàsiques i disseny que atrau a una persona segura i conspícua. Va rebre el Premi 080 al Disseny Emergent en la passada edició de la 080 Barcelona Fashion.
 
“Mans House” és una col·lecció per a primavera/estiu 2019 inspirada en el Berlin dels anys 90. Després de la caiguda del mur, la ciutat es va desfermar i va començar a bussejar en un mar de llibertat que va encomanar el món fins a l’actualitat. El creador ha volgut amb la seva proposta endinsar-se en un exercici de moviment self- improvement, per expressar aquelles dures vivències a través del ball, la moda i la música. A priori són looks seriosos, en tons tristos, on predomina el rigorós gris i el negre per passar i evolucionar de manera transgressora cap la lluminositat del blanc i acabar amb colors de llibertat reivindicativa com el grog o el vermell. El dissenyador ha apostat de nou per materials com el punt,  la llana i un popelí envellit per a les camises. 
 

El Jurat de la 22a ed. del 080 Barcelona Fashion
 
L’elecció dels guanyadors ha estat a càrrec d’un jurat professional creat al efecte. El guanyador s’ha escollit d’acord amb els criteris de  disseny i creativitat de la col•lecció, qualitat i potencial comercial de la col•lecció.
 
El jurat ha estat integrat per Àlex Barrau Fort (Director de Comunicació per a Espanya a Desigual);  Laia Moret (dissenyadora de moda i estampats i directora Departament de Moda de l’Escola de la Dona); Eduardo García Llamas (publicista, i CEO de l’editorial Abhfya.com);  Michela Gattermayer (editora de moda i subdirectora de la revista Gioia!); Huma Humayun (editora de moda i continguts de Shön! Magazine).
 
 
La firma de bany Red Point , amb la col·lecció “Bellesa Natural”, Premi 080 Modacc
 
Red Point és una empresa familiar nascuda el 1982. Des dels seus inicis ha apostat pel control de la cadena de valor, i manté la seva filosofia d’integrar els processos creatiu i productiu, de manera que el resultat final garanteix els més alts estàndards de qualitat. Malgrat el creixement dels últims anys, Gemma Torrent, la seva dissenyadora, ha sabut mantenir l’esperit artesanal i personal, que reflecteix, any rere any, en les seves col·leccions de bany. Sorprendre i il·lusionar és el repte de cada temporada.
 
“Bellesa natural, la col·lecció premiada, s’inspira ens els anys 60, i vestint una dona per cada moment del dia. Al matí, ha presentat una dona esportiva, canalla i molt divertida, passant a la tarda a una dona que juga a la sofisticació del blanc i el negre i a la nit aposta per la psicodèlia. Els colors també són el taronja, el granat i algunes peces busquen un toc ètnic. Red Point dona protagonisme a les dones, amb una col·lecció que cuida tots els detalls que augmenten la seva bellesa natural i les fa sentir úniques. 
 

La Generalitat lliura el Fashion Tribute 22a edició de la 080 Barcelona Fashion a l’ex editor de Vogue USA, André Leon Talley
 
També en el marc de la cloenda, la consellera ha lliurat el Fashion Tribute d’aquesta edició de la 080 Barcelona Fashion, a l’ex editor de Vogue USA, André Leon Talley. Talley, convidat internacional de la passarel·la 080, ha estat avui el protagonista del certamen amb la presentació del documental biogràfic “The Gospel According To André: A Life in Chiffon Trenches”.
 
En rebre el fashion Tribute, Talley ha agraït la bona acollida que ha rebut a la seva pel·lícula i ha destacat "l'amabilitat, calidesa i sofisticació" que ha trobat a Barcelona.
 
Custo Barcelona clourà aquest vespre la passarel·la 080 Barcelona Fashion, amb la col·lecció “Yes, this is me” en una desfilada “XXL”
 
Aquest vespre, la firma internacional Custo Barcelona clourà aquesta edició de la passarel·la, amb la col·lecció “Yes, this is me!” una proposta per a temporada FW18/19 dirigida a les dones, que vol expressar la seva individualitat i seva força lliurement, a través del risc en molts aspectes de la seva vida.
 
Creativitat i innovació són els conceptes que marquen cada peça, en els teixits utilitzats i en les noves siluetes i línies, amb les asimetries amb què experimenta. En resulten peces còmodes, pels materials elàstics però arriscades en l’estètica. Una col·lecció de peces que busca crear un vestuari únic per a les noves generacions de dones. La firma presentarà la col·lecció en una desfilada molt especial, king size, que sortirà de la sala de desfilades i recorrerà els jardins del Recinte Modernista de Sant Pau.
 
Aquesta tarda, la firma Maite by Lola Casademunt ha presentat a la passarel·la 080 la col·lecció “Beach Club” per a la primavera-estiu 2019, una proposta inspirada en els racons de trobada i oci de les costes del Mediterrani. Les tonalitats de colors frescos i vius es combinen per mostrar extremats estampats de enormes “topos”, fruites exòtiques i animal print. Amb el contrapunt sempre present de la puresa del blanc tant característic de l’estació. Teixits com les pelfes i cotons es difuminen amb paillettes, tuls i transparències per a crear looks brillants
 
Al seu torn, la firma Naulover ha posat sobre la passarel·la la col·lecció “Matelot”, una proposta d’inspiració nàutica, que pretén fer un homenatge a la mateixa marca Naulover i al seu fundador, apassionat amant dels vaixells. La combinació dels termes “Nau” (vaixell) i “lover” (amant) donen nom a la marca, que neix l’any 1957. La col·lecció és un relat de viatges a nous mons. La col·lecció presentada destaca pels colors blau i blanc i estil mariner per als looks de matí, i pels colors arena. A la nit, la proposta inclou vestits i faldilles maxi i midi, en tons roses, i grisos, amb pailletes i lúrex. En els estampats predominen les ratlles.
 
 
Patrocinadors i sponsors de la 22a edició del 080 Barcelona Fashion
 
Aquesta edició de la passarel·la comptarà amb 6 patrocinadors i amb 12 firmes col·laboradores. Són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), NYX Professional Makeup (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial), Hyundai (partner automobilístic), Movistar (connectivitat oficial) i La Roca Village. Per la seva banda, hi participen com a firmes col·laboradores Seagram’s, Sunbites, Red Bull, Fujifilm, Barcelona Beer Company, Siovann, CND Beauty (manicura oficial), Rowenta (planxat i haircare) BCN Brand (uniformes oficials),  Rafel Pages (partner perruqueria), RS-BARCELONA, i Skybar / Nubar (Grupo Costa Este).
 
Més informació al web del 080 : www.080barcelonafashion.cat i a les xarxes
 
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
 
A Twitter:  @empresacat
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Cercador

Cercador

Destaquem