Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

NOMENAMENTS


 
DEPARTAMENT DE LA VICEPRESIDÈNCIA
 
·         Francesc Sutrias i Grau director general del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya 
·         Lluís Juncà Pujol director general de Promoció Econòmica, Competència i Regulació
 
DEPARTAMENT DE SALUT
 
·         Josep Maria Argimon i Pallàs, director gerent de l’Institut Català de la Salut (ICS)
 
DEPARTAMENT DE TERRITORI
 
·         Agustí Serra i Monté, secretari d’Hàbitat Urbà i Territori
·         Elisabet Cirici i Amell, directora general d’Urbanisme
 
DEPARTAMENT DE CULTURA
·         Elsa Ibar Torras, directora general del Patrimoni Cultural
·         Àngels Ponsa i Roca, directora general de Cooperació Cultural
·         Joan-Elies Adell i Pitarch, director de la Institució de les Lletres Catalanes
·         Josep Manuel Rueda Torres, director de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural
 
DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA
 
·         Marcel·lí Joan i Alsinella director general d’Afers Religiosos
 
DEPARTAMENT DE POLÍTIQUES DIGITALS I ADMINISTRACIÓ PÚBLICA
 
·         Pilar Sorribas Arenas directora general de Funció Pública
·         Joana Barbany i Freixa, directora general de Societat Digital
 
 

 
 
CURRÍCULUMS  
 
 
DEPARTAMENT DE LA VICEPRESIDÈNCIA
 
Francesc Sutrias i Grau, director general del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya
 
Nascut a Rubí l’any 1966.
 
Llicenciat en Dret per la Universitat Autònoma de Bellaterra (UAB), postgrau en Dret Immobiliari i Urbanístic, postgrau en Administració Pública i doctorand del Programa de Dret Públic per la Universitat Pompeu Fabra (UPF).
 
Durant l’última legislatura, era el director general del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya. Ha estat director-gerent del Consorci Urbanístic VNG Eixample Nord, a Vilanova i la Geltrú (2008-2016), gerent de la societat municipal Martorell Gestió del Sòl i conseller delegat de l’empresa pública Promocions Urbanes de Rubí. Igualment, és advocat de l’Institut Català del Sòl en excedència. 
 
Ha participat en organismes sectorials com la Fundació Habitat 3 i ha estat membre del Comitè d’experts per a la reforma de les polítiques d’ordenació del territori i urbanisme a Catalunya. També ha format part del Consorci Metropolità de l’Habitatge i del Consell de l’Habitatge Social de Barcelona. Ha estat partícip de diversos consells assessors urbanístics, entre els quals destaquen el Consell Assessor de l’Habitatge de Catalunya (2003-2006) i la Comissió d’Urbanisme i Habitatge de la Federació de Municipis (2004-2007).   
 
Els càrrecs institucionals desenvolupats es concentren a l’Ajuntament de Rubí, on va ser regidor entre els anys 1995 i 2006, i tinent d’alcalde (2000-2006).
 
Lluís Juncà Pujol, director general de Promoció Econòmica, Competència i Regulació
 
Nascut a Olot l’any 1982.
 
Enginyer de Telecomunicació per la Universitat Politècnica Catalunya (UPC) i màster en Anàlisi Política per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), també va realitzar un Master in Business Administration (MBA) a l’escola de negocis Esade. 
 
Durant l’última legislatura, va ser secretari general de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda, departament en el qual va desenvolupar funcions de director de l’Oficina del Vicepresident des del febrer del 2016.
 
Amb anterioritat, la seva carrera professional ha estat relacionada tant amb el sector públic com el privat. Després de tres anys en l’àrea de la consultoria en dues multinacionals, entre el 2009 i el 2011 va treballar com a assessor al Parlament Europeu a la Comissió d’Indústria, Recerca i Energia dins l’Oficina de l’eurodiputat Oriol Junqueras. Posteriorment, va treballar com a cap de gabinet del president d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC).
 
 
DEPARTAMENT DE SALUT
 
Josep Maria Argimon, director gerent de l’Institut Català de la Salut (ICS)
 
Nascut a Barcelona l’any 1958.
 
Josep Maria Argimon és llicenciat en Medicina i doctor per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), especialista en medicina preventiva i salut pública per l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), diplomat en Epidemiologia i estadística per la Université Pierre et Marie Curie París IV, màster en Atenció sanitària basada en l’evidència per la Universitat d’Oxford i màster en Epidemiologia i planificació sanitària per la Universitat de Gal·les. També ha estat consultor internacional a l’Amèrica Llatina per a la Unió Europea i l’Agència Alemanya de Cooperació. És autor de llibres i articles  sobre epidemiologia clínica, planificació sanitària i salut pública.
 
En l’àmbit professional ha desenvolupat diferents càrrecs al Servei Català de la Salut (CatSalut). Entre el 2004 i el 2008 va ser cap de Divisió d’Avaluació de Serveis Assistencials; del 2008 al 2012, gerent de Planificació, Compra i Avaluació. Entre setembre 2012 i fins al gener del 2016 va ser el director de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS). Des de febrer del 2016 ha estat subdirector del CatSalut
 
 
DEPARTAMENT DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT
 
Agustí Serra i Monté, secretari d’Hàbitat Urbà i Territori
 
Nascut a Barcelona l’any 1962.
 
Arquitecte superior per l’ETSAB (UPC), 1990-1991. Ha cursat estudis de  postgrau en Gestió Urbanística al Centre de Política de Sòl i Valoracions de la Fundació Politècnica de Catalunya.
 
Fins a l’actualitat, i des de l’any 2011, ha estat director general d’Ordenació del Territori i Urbanisme del Departament de Territori i Sostenibilitat. Ha exercit de president de totes les Comissions Territorials d’Urbanisme de Catalunya; de president de la Comissió Executiva i vicepresident del Consell Rector de l’Observatori del Paisatge; de vicepresident i vocal del Consell Rector de l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE); de president del Consell de Govern del Consorci del Centre Internacional d’Investigació dels Recursos Costaners (CIIRC); i de president de la Comissió de sòl i director de la Comissió Interdepartamental de Seguiment d’Actuacions Estratègiques.
 
Anteriorment va ser sub-director general d’Actuació Territorial II (2010-2011), responsable de Sostenibilitat Urbana (2008-2010), i cap del Servei Territorial d’Urbanisme (2004-2008), entre d’altres càrrecs, en una dilatada carrera dins del Departament de Territori i Sostenibilitat.
 
En l’àmbit docent, ha estat director del postgrau en Planejament Urbanístic de l’Escola Sert COAC i professor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (2004-2012), impartint l’assignatura d’Urbanisme, serveis urbans i ordenació del territori.
 
Ha estat ponent en diversos cursos, seminaris i jornades organitzades a nivell nacional i internacional i ha publicat articles en matèria de l’ordenació del territori, l’urbanisme, el litoral i el paisatge.
 
Ha impulsat diversos projectes legislatius en l’àmbit de l’urbanisme, l’ordenació del territori i el litoral i ha promogut l’Agenda Urbana de Catalunya, participant en assemblees i fòrums internacionals de les Nacions Unides.  
 
Elisabet Cirici i Amell, directora general d’Urbanisme
Nascuda a Barcelona el 30 d'abril de 1963.
 
Arquitecta superior per l’ETSAB (UPC), branca de Projectes i Urbanisme. (1981-1987) i PFC (1990). Ha cursat estudis de  postgrau en Gestió Urbanística, en Reparcel·lacions i Compensacions Urbanístiques i en Valoracions Urbanístiques al Centre de Política de Sòl i Valoracions de la Fundació Politècnica de Catalunya.
 
Fins a l’actualitat, i des del març de 2014, ha estat directora d’Operacions de l’Institut Català del Sòl (Incasòl), d’on, anteriorment, n’havia estat la subdirectora de Sòl i Habitatge (2011-2014). Al Departament de Territori i Sostenibilitat havia exercit com a  coordinadora de Territori de la Secretaria de Territori i Mobilitat; responsable de Política de Sòl a la Direcció General d’Actuacions Estratègiques; cap de la Secció de Reparcel·lacions i Compensacions; i responsable de Planejament Parcial.
 
Des del 1998 al 1992 va treballar com a arquitecta a l’Institut Municipal de Promoció Urbanística, S.A (IMPUSA). Prèviament havia col·laborat amb dos despatxos d’arquitectura.
 
Com a docent, ha participat en diferents màsters i postgraus vinculats a urbanisme en diferents universitats, institucions i entitats, entre les quals destaquen l’Escola d’Administració Pública, l’Associació Catalana de Municipis i Comarques, la Universitat Rovira i Virgili, el Col·legi d’Advocats de Barcelona, el Centre d’Estudis Financers, la Universitat de Girona, la Universitat Pompeu Fabra i la Federació de Municipis de Catalunya.
 
 
DEPARTAMENT DE CULTURA
 
Elsa Ibar Torras, directora general del Patrimoni Cultural
 
Nascuda a Barcelona l’any 1971.
 
Arquitecta per l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya, especialitat en projectes i construcció (1997). Formació complementària a través de beca a la Technische Universiteit Delft, Holanda (1997). Actualment cursa el màster en Direcció Pública per la UOC i l’EAPC.
 
Ha desenvolupat diverses tasques i ha assumit diverses responsabilitats a l’Administració de la Generalitat de Catalunya. Dins del Departament de Cultura, des del 2014 fins a l’actualitat ha estat sub-directora general de Patrimoni Arquitectònic, Arqueològic i Paleontològic. Entre 2004 i 2006 ha estat cap del servei d’Obres i Instal·lacions. Entre 2006 i 2007 sub-directora general d’Arqueologia i Patrimoni Immoble. Entre 2007 i 2014 cap del Servei de Patrimoni Arquitectònic.
 
Ha estat membre de la Junta de Govern com a vocal del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (2002-2006).
 
En l’àmbit privat ha exercit d’arquitecta per compte propi, més de 12 anys, projectant i construint equipaments públics i habitatges privats. Ha obtingut diversos reconeixements per projectes i l’obra construïda, com una menció dels Premis Construmat per la Biblioteca Pública de Cervelló o el 1r Premi d’uns habitatges plurifamiliars a Maó (Menorca).
 
 
Àngels Ponsa i Roca, directora general de Cooperació Cultural
 
Nascuda a Artesa de Segre l’any 1960.
 
Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona. Postgrau en Gestió Administració de Sistema Educatiu per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Gestió Pública per la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Ha estat coordinadora de l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona (gener juny 2018 i gener 2016-gener 2017).
 
Diputada al Parlament de Catalunya, legislatures IX, X i XI. Portaveu de la Comissió de Cultura i Llengua, membre de les comissions d’Igualtat de les Persones, d’Infància, de Justícia, d’Ensenyament i Universitats, de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i vicepresidenta de la Sindicatura de Greuges (2017-2011).
 
També ha estat cap del Servei de Participació de l’Associació Catalana de Municipis. Membre de la Comissió Mixta de Cultura, del Consell Social de la Llengua Catalana, del Consell Escolar de l’Esport, de la Junta de Museus de Catalunya (2007-2003).
 
Tinent d’Alcalde-Regidora de Serveis a la Persona de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès (Cultura, Educació, Joventut i Cooperació). Presidenta delegada de l’Organisme Autònom del Centre Cultural i del Patronat Municipal d’Educació de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. (2003- 1995).
 
Presidenta    de  la Comissió  de  Cultura  de l’Associació  Catalana de Municipis. (2003-2000), presidenta del  Consell  del Centre de  Normalització  Lingüística   del Vallès Occidental III. Direcció de l’elaboració  del Projecte Educatiu de Sant Cugat del Vallès (2003-1999).
           
Ha exercit la docència com a professora d’Història de l’Art a l’Escola Municipal d’Art i Disseny “La Massana” de Barcelona (1988-1990).
 
Ha coordinat el llibre Cultura i municipis. Polítiques Culturals Municipals a Catalunya. Universitat Autònoma de Barcelona (2007). És coautora del llibre El meu llibre de Sant Cugat, proposta didàctica d’estudi de la ciutat en tots el àmbits que la componen (1993) i coautora del llibre Riera amunt!, proposta didàctica i guia per al professorat. Aquesta publicació obtingué el Premi “Terrassa a l’escola” en l’edició de 1991.
 
 
Josep Manuel Rueda Torres, director de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural
 
Nascut a Arbúcies l’any 1957
 
Doctor Apte Cum Laude per la Universitat de Girona (1993).
 
Actualment és director del Museu d’Arqueologia de Catalunya. Ha estat director del Museu Etnològic del Montseny (1990-2001), director del Museu d’Art de Girona (2001-2007), cap d’Àrea de Difusió i Explotació del Patrimoni Cultural (actual Servei de Museus i Béns Mobles) (2007-2008), sub-director general del Patrimoni Arquitectònic, Arqueològic i Paleontològic (2008-2014), secretari de l’Associació de Museòlegs de les Comarques de Girona (1989-1990), president de l’Associació de Museòlegs de les Comarques de Girona (1991-1993).
 
També ha estat vocal de la Junta Directiva de l’Associació de Museòlegs de Catalunya (1995-1998), membre de la Comissió Executiva de la Junta de  Museus de Catalunya (1997-2004), secretari de la Junta de Museus (2007-2008), vicepresident de la Junta de Qualificació, Valoració i Exportació de Patrimoni (2007-2008), membre del Consell Nacional d’Arqueologia i Paleontologia (des de 2011), membre del Consell pel foment i difusió de l’obra de Gaudí (2014-2014), vicepresident 2n. de la Comissió Tècnica de Patrimoni Cultural de la Ciutat de Barcelona (2010-2014), professor associat de Museologia de la Universitat de Girona (2000-2001, 2015 i 2017), professor convidat de Museologia Social de la mateixa universitat (2004-2005), professor de diferents màsters i postgraus de les Universitats de Girona i Barcelona, i professor de Gestió del Patrimoni a la Universitat Nacional Autònoma de Nicaragua.
 
Joan-Elies Adell i Pitarch, director de la Institució de les Lletres Catalanes
 
Nascut a  Vinaròs l’any 1968.
 
És doctor en Filologia Catalana i llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València.
 
És poeta i assagista. Autor dels llibres de poemes La matèria del temps (1994), Oceà immòbil (1995), A curt termini (1997), Un mateix cel (2000), Encara una olor (2003), La degradació natural dels objectes (2004), Pistes falses (2006), Si no et tinc (2013), Escandall (2014) i Res no és personal (Saldonar, 2018). Ha curat l’antologia La Tercera Illa. Poesia catalana de l’Alguer (1945-2013) (Saldonar, 2013)  i ha traduït el llibre de poemes Tema de l'adéu de Milo De Angelis (Saldonar, 2016). Ha publicat el llibre Guia sentimental de l'Alguer (2016).
 
Entre d'altres, ha guanyat els premis de poesia Alfons el Magnànim de València, la Flor Natural dels Jocs Florals de Barcelona, el Parc Taulí de Sabadell, així com el premi de la crítica dels escriptors valencians. La seva obra està traduïda a diversos idiomes i ha estat inclosa en diverses antologies.
 
Ha estat professor de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada a la Universitat Oberta de Catalunya i professor visitant a la University of North Carolina a Charlotte. Ha estat director de l’Oficina de l’Alguer de la Delegació de la Generalitat de Catalunya a l'Alguer.
 
DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA
 
Marcel·lí Joan, director general d’Afers Religiosos
 
Nascut a Barcelona l’any 1959.
 
És periodista per la Universitat Autònoma de Barcelona i professor del postgrau de Comunicació institucional i religió a l’era digital a la Universitat Ramon Llull.
 
En l’àmbit eclesial, ha estat secretari del Consell Pastoral Diocesà de Barcelona i delegat general dels Mitjans de Comunicació de l’Arquebisbat de Barcelona. Ha participat en la Comissió Preparatòria del Concili Provincial Tarraconense i també ha estat un dels impulsors del document El fet religiós a la Catalunya del futur.
 
Ha  estat fins ara patró de la fundació Claret, secretari del capítol de Barcelona de la fundació Vaticana Centèssimus Annus i membre del Grup Sant Jordi de defensa i promoció dels drets humans. En els camps de la joventut i la cooperació, és president de l’Associació José Ramón Zudaire de l’Hospitalet i ha estat patró de la Fundació Akwaba, dedicada al tercer i quart món. Com a director general d’Afers Religiosos, serà el màxim responsable a l’hora d’atendre les diferents entitats religioses establertes a Catalunya.
 
Joan acumula anys d’experiència en l’àmbit públic: ha estat adjunt al primer director d’Afers Religiosos de la Generalitat del 2000 al 2004, cap de premsa i relacions públiques de la Direcció General de Joventut, cap de relacions externes de la Direcció General de Serveis Penitenciaris i Rehabilitació, i cap de premsa de la Delegació Territorial de la Generalitat a Barcelona.
 
 
DEPARTAMENT DE POLÍTIQUES DIGITALS I ADMINISTRACIÓ PÚBLICA
 
Pilar Sorribas i Arenas, directora general de la Funció Pública
 
Nascuda a Barcelona l’any 1965.
 
Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona i actualment cursant el màster en Direcció Pública de l’EAPC i la UOC.
 
Funcionària de la Generalitat de Catalunya des del 1984. Des de l’any 2011 ha ocupat el lloc de sub-directora general de Relacions Sindicals i Polítiques Socials de la Direcció General de Funció Pública. Anteriorment havia estat la responsable de l’Àrea de Polítiques Sindicals de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Economia i Coneixement (2009-2011), de l’Àrea de Personal Laboral de la Direcció General de Funció Pública (2003-2009) i també havia estat assessora tècnica en relacions sindicals de la mateixa Direcció General (1999-2003). D’altra banda, ha estat formadora de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya en matèries relacionades amb les relacions sindicals i la gestió de personal i també en el màster de Gestió Pública de la Universitat de Barcelona.
 
Joana Barbany i Freixa, directora general de Societat Digital
 
Nascuda a Barcelona el 1973.
 
Llicenciada en Periodisme per la UPF i diplomada en Empresarials per la UVIC. Màster en Comunicació Empresarial i Tecnologies Digitals (IDEC), postgrau en Gestió del Coneixement per la UOC i participant del Programa Vicens Vives d’ESADE. També ha cursat el Programa de lideratge per a la gestió pública a IESE.
 
La seva carrera professional s’ha centrat en la comunicació i les plataformes digitals i en la consultoria estratègica i d’organitzacions. Des del 2016 és tinent d’alcalde de Promoció Econòmica, Innovació, Comunicació i Govern obert a l’Ajuntament de Sant Cugat. Anteriorment, havia exercit com a regidora de Comunicació, Informació i Atenció Ciutadana. També és membre de la Junta de Sant Cugat Empresarial, del Consell d’Administració de Localret i de la Comissió Assessora de Publicitat Institucional de la Generalitat.
 


Cercador

Cercador

Destaquem