Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

La Xarxa de competències bàsiques celebra la XVI Jornada anual amb el protagonisme per al treball per projectes


  • Actualment, 450 centres i 6.500 docents formen part de la Xarxa, més del doble que el curs anterior
 
  • La jornada aplega gairebé 700 inscrits que reflexionaran i intercanviaran experiències al voltant del treball per competències

 
Demà dissabte, les Cotxeres de Sants acolliran la XVI Jornada anual de la Xarxa de competències bàsiques, enguany sota el títol “Aprendre amb sentit tot treballant per projectes”. La jornada, que compta amb gairebé 700 persones inscrites, és un espai que afavoreix la reflexió, l’intercanvi d’experiències i l’aprofundiment al voltant de diferents temes relacionats amb la tasca dels centres pertanyents a la Xarxa de competències bàsiques.
 
L’acte inaugural anirà a càrrec de la directora general d’Educació Infantil i Primària, Carme Ortoll, i de la directora general d’Educació Secundària i Batxillerat, Rosa Artigal. A continuació, tindrà lloc la conferència del professor de la Universitat de Granada, Fernando Trujillo, sota el títol “El protagonisme de l’alumnat en el treball per projectes”.
 
A continuació, se celebraran 3 taules rodones simultànies on experts i docents debatran al voltant d’aspectes relatius a la implementació dels projectes:
 
-       Com iniciar un projecte
-       Com avaluar els aprenentatges en un treball per projectes
-       Com organitzar els alumnes en un treball per projectes
 
En aquestes taules rodones hi participaran els següents centres: Escola Junfrau (Badalona), Escola Rellinars (Rellinars), Institut escola Torre Queralt (Lleida), Institut Montserrat Colomer (St. Esteve Sesrovires), Escola Les Roques Blaves (Esparraguera), Escola Àngels Garriga (Barcelona), Institut Manresa Sis (Manresa), Institut Vall de Llémena (Sant Gregori), Escola Àngels Guimerà (Balaguer), Escola El Vinyet (Solsona), Institut Joan Solà (Torrefarrera), i Institut Narcís Monturiol (Figueres).
 
Alhora, es podrà veure una mostra de 50 experiències dels treballs per projectes realitzats pels centres que formen part de la Xarxa, projectes amb temàtiques diverses com ara El pati, espai d’aprenentatge; Com hem evolucionat des dels nostres orígens; Estalvi energètic; Hort compartit, hort enriquit; o Telenotícies.
 
El treball per projectes
 
La jornada anual té enguany com a tema central el treball per projectes, amb l’objectiu de convertir l’alumne en protagonista del seu aprenentatge, facilitant al docent les eines més adequades per a fer-ho possible. Així, les característiques del treball per projectes són, per exemple, el plantejament inicial d’un problema; la indagació i implicació de l’alumne en el repte; l’acompanyament del docent; el treball col·laboratiu; la representació en públic del treball i l’avaluació.
 
L’avaluació en els centres que treballen per projectes ha de ser formativa, des de l’inici al final del recorregut. També ha de permetre l’alumne ser conscient de què ha après respecte el que podria aprendre, i per al docent tenir les evidències sobre el que aprèn cada alumne.
 
Xarxa de competències bàsiques
 
La Xarxa CB està formada per un equip de docents que desenvolupen el treball per competències als seus centres, elaboren instruments de suport per orientar els centres en la gestió del currículum per competències bàsiques, i comparteixen processos d'autoavaluació. La Xarxa es va crear fa 16 anys  per tal de compartir experiències reflexionar sobre els processos educatius i la seva acció a l’aula. Actualment, hi ha un total de 6.500 docents tant de primària com de secundària que formen part de la xarxa, provinents de 450 escoles i instituts dels diferents territoris. Aquesta xifra es duplica respecte el curs passat, quan eren 200 centres i 2.500 docents que formaven part de la Xarxa.
 
La Xarxa promou la creació d'espais pedagògics en el si dels centres per empoderar els equips docents, fomenta l'intercanvi d'experiències i comparteix un modalitat de formació docent entre iguals i en xarxa. L’objectiu és afavorir que tots els alumnes aprenguin més i millor, sent els protagonistes del seu aprenentatge.
 
 
18 de maig de 2018


Cercador

Cercador

Destaquem