Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

TURISME

La Generalitat organitza la quarta edició del Mercat d'Escapades amb l'objectiu d'incentivar els viatges de curta durada entre els catalans


  • Té lloc del 4 al 6 de maig al Passeig Lluís Companys de Barcelona (al costat de l’Arc de Triomf) i reuneix unes 120 empreses i entitats catalanes que vendran in situ escapades per Catalunya

 

  • El Mercat d’Escapades comptarà amb diverses activitats com un circuit en burricleta, una cabina de realitat virtual, així com una àrea gastronòmica on degustar cuina catalana

 

  • El mercat emissor català és molt important per a Catalunya ja que l’any 2017 els catalans van realitzar més de 14 milions de viatges per Catalunya (+10,8%), i van generar 1.697 milions d’euros d’ingressos (+23,7%)
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, ha inaugurat avui la quarta edició del Mercat d’Escapades, que se celebra del 4 al 6 de maig al passeig Lluís Companys de Barcelona (al costat de l’Arc de Triomf). Enguany, la mostra reuneix unes 120 empreses i entitats catalanes que convertiran aquest passeig de la Ciutat Comtal en un veritable mercat d’experiències.
 
L’objectiu d’aquesta acció és incentivar entre el públic català els viatges de curta durada —caps de setmana, ponts, etc.— per Catalunya. Cal destacar que el mercat domèstic és un important mercat emissor per a la destinació catalana. L’any 2017, els catalans van realitzar 14,3 milions de viatges per Catalunya (+10,8%), i van generar 1.697 milions d’euros d’ingressos (+23,7%).
 
La diferència del Mercat d’Escapades respecte a un saló de turisme tradicional és que les empreses i entitats que hi participen venen la seva oferta directament al públic. Així, els visitants que durant aquest cap de setmana s’apropin fins a l’Arc de Triomf podran comprar in situ experiències turístiques diferents que els permetran descobrir la variada oferta turística de Catalunya.
 
Per tal de facilitar al consumidor l’accés a tota la informació existent, el mercat es divideix en quatre zones diferents: actiu i natura; arts i cultura; gastronomia i enoturisme; i vacances en família.
 
A més, s’hi pot trobar un espai informatiu sobre Catalunya, Hola Família, l’acció promocional de turisme familiar de l’Agència Catalana de Turisme que ja va aplegar més de 9.000 nens i nenes amb les seves famílies a les destinacions certificades de costa i que, del 18 al 20 de maig, tindrà lloc el segon cap de setmana a les 6 destinacions de natura i muntanya. Les famílies podran aprofitar els descomptes i les activitats gratuïtes. La Vall de Boí, les Valls d'Àneu, Berga, la Vall d'en Bas-Les Preses, les Muntanyes de Prades i Els Ports acolliran l’acció promocional on s’hi durà a terme prop d’una setantena d’activitats de més de 80 empreses. A més, els participants trobaran éssers mitològics “amagats” que formen part del patrimoni de llegendes de Catalunya per “caçar-los” amb l’app “Llegendes en família”.
 
Aquest mateix espai informatiu també donarà veu a Benvinguts a Pagès, una altra iniciativa de la Generalitat de Catalunya que enguany celebra la seva tercera edició. Del 9 al 10 de juny, 900 explotacions agràries, restaurants, allotjaments i activitats d’arreu de Catalunya realitzaran ofertes especials per a aquell cap de setmana i es servirà el menú Benvinguts a Pagès, amb productes de temporada i de proximitat. A més a més, en aquesta edició s’incorporen rutes turístiques per visitar explotacions de comarques properes en què els productes alimentaris del territori esdevenen protagonistes.
 
El Mercat d’Escapades es complementa amb una sèrie d’activitats adreçades als assistents. Un any més, el públic podrà moure’s en burricleta –bicicleta elèctrica- per un circuit. També podran realitzar un recorregut experiencial que compta amb una cabina sensorial de realitat virtual amb continguts immersius, tematitzada amb imatges relacionades amb el patrimoni cultural català com ara castellers, monestirs, museus, diables, gegants, capgrossos i altres icones emblemàtiques d’arreu del territori. El vídeo s’acompanya de moviment, aire i canvis de temperatura, amb l’objectiu que els visitants experimentin la vivència de visitar la Catalunya més cultural de la forma més real possible. El circuit continua amb un Quizz interactiu que segons les respostes dels assistents crearà a l’instant la seva ruta personalitzada per Catalunya i finalitza el seu recorregut en un photocall per fer-se la primera fotografia a la zona del territori que hagi indicat el test.
 
A més, el Mercat d’Escapades compta també amb una Àrea Gastronòmica on es podran degustar les receptes dels xefs dels hotels gastronòmics i els col·lectius de cuina de Catalunya en forma de tapa.
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
 
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’empresa:  https://twitter.com/empresacat



Cercador

Cercador

Destaquem