Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme ja compta amb 209 membres adherits al seu programa de turisme de reunions i esdeveniments

 

  • El Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), va crear el Catalunya Convention Bureau (CCB) per assessorar i donar eines útils als professionals que treballen en aquest sector, per tal que tinguin a l’abast tota la informació i recursos possibles

 

  •  Amb l’objectiu de seguir posicionant Catalunya al mercat nacional i internacional de reunions, congressos, convencions i viatges d’incentius, el Catalunya Convention Bureau (CCB) de l’ACT ha elaborat el pla d’accions del 2018
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), organisme dependent de la Generalitat de Catalunya, ja compta amb 209 membres adherits al seu programa de reunions i esdeveniments professionals del Catalunya Convention Bureau (CCB).
 
Amb l’objectiu de seguir posicionant Catalunya al mercat nacional i internacional de reunions, congressos, convencions i viatges d’incentius, el CCB ha elaborat el pla d’accions del 2018. Aquest pla té la voluntat de seguir posicionant Catalunya com una destinació referent al sector MICE –sigles de Meetings (Reunions), Incentives (Incentius), Conferences (Conferències) i Exhibitions (Fires)– a través del desenvolupament d’aquest segment donant suport als professionals que hi treballen. Per fer-ho possible, l’ACT destina un pressupost anual de prop d’1 milió d’euros al turisme de reunions.
 
El 2018 es pretén que sigui l’any de l’aposta per la dinamització de l’activitat congressual i de convencions. Amb aquest objectiu, es desenvoluparà dins del CCB una nova àrea de congressos que permetrà agrupar i optimitzar els tasques que ja s’estan realitzant en aquest àmbit a través del seu programa Ambassadors (persones que poden crear noves oportunitats de negoci i generar transferència del coneixement a Catalunya a partir de la captació d’esdeveniments MICE). Treballant en el mateix sentit, s’han iniciat relacions amb les universitats de Catalunya, grans prescriptores i generadores de reunions i congressos.
 
El director de l’ACT, Xavier Espasa, ha declarat que: “En l’actualització del Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya es fa una referència especial al MICE per la rellevància d’aquest segment. El pla específic de turisme de negocis ens servirà com a guia per seguir implementant aquest turisme de qualitat durant els pròxims 5 anys”.
 
Les accions més destacades d’enguany amb les que l’ACT impulsa el turisme MICE a Catalunya des del CCB són les següents:
 
Workshop associatiu a Suïssa
Amb un mercat de convencions ja consolidat, el CCB posa èmfasi aquest 2018 en l’àmbit associatiu per seguir impulsant l’activitat de congressos. Per aquest motiu, es preveu realitzar un workshop a les ciutats suïsses de Basilea i Ginebra amb la participació de palaus de congressos, convention bureaux i OPCs (Organitzadors Professionals de Congressos) de Catalunya. De les cites concertades en aquesta acció se n’espera teixir noves relacions entre els sectors MICE català i suís que puguin convertir-se en la celebració de nous congressos al nostre territori. Amb l’objectiu de distribuir l’activitat per tot el país, aquesta acció posarà el focus en congressos europeus de volum mitjà que es puguin acollir a instal·lacions de totes les demarcacions.
 
Fira IMEX Europa
El CCB s’encarregarà, també aquest 2018, de la promoció del MICE a Catalunya a l’IMEX Europa, la fira de reunions internacional que té lloc a Frankfurt del proper 15 al 17 de maig. Amb un estand propi, donarà visibilitat a empreses i organismes públics catalans. A més a més, es complementarà amb la realització de presentacions en grup a diversos mercats turístics. 
 
CONNECTA Catalunya
Prenent el relleu de la primera edició d’aquesta jornada celebrada el 2015, el CCB organitza el CONNECTA Catalunya, una acció promocional que reunirà tot el teixit empresarial i públic especialitzat de Catalunya. L’objectiu d’aquest esdeveniment és crear sinergies entre professionals del sector per tal de crear nous productes i serveis, detectar oportunitats de negoci i col·laboració, analitzar tendències i aprendre tècniques d’innovació i creativitat per dissenyar esdeveniments i reunions singulars que els permetin ser més competitius. L’esdeveniment comptarà amb la presència de representants d’oficines de promoció turística que l’ACT té a l’exterior per tal que les empreses assistents puguin conèixer el potencial i les oportunitats del sector català del turisme de reunions als principals mercats internacionals.
 
Fira IBTM World
Un any més, el CCB de l’Agència Catalana de Turisme, amb el Barcelona Convention Bureau de Turisme de Barcelona, és amfitrió de l’IBTM World, la fira més important de turisme de negocis que té lloc durant el mes de novembre a Barcelona i on el 2017 va presentar la seva nova guia d’incentius que recull 107 experiències per gaudir a Catalunya. Durant l’últim esdeveniment, el van acompanyar més de 40 coexpositors per presentar l’oferta catalana de MICE. Addicionalment, en cada edició organitza una acció de networking convocant al voltant de 150 compradors per donar-los a conèixer més detalladament l’oferta de Catalunya. 
 
A més a més, es seguirà impulsant el MICE amb l’organització de workshops, accions de promoció i sessions de formació dirigides al sector català, entre d’altres, durant tot el 2018.
 
El Catalunya Convention Bureau
El Catalunya Convention Bureau (CCB) és un programa de l’Agència Catalana de Turisme que treballa amb l’objectiu de posicionar Catalunya al mercat nacional i internacional de reunions, congressos, convencions i viatges d’incentius. La seva funció és donar suport, assessorar i facilitar eines útils als professionals que treballen en aquest sector, per tal que tinguin a l’abast tota la informació i recursos possibles.
 
El CCB persegueix convertir Catalunya en un referent al sector MICE mitjançant el desenvolupament de la indústria de reunions i l’ús de les infraestructures existents al nostre país. Una altra de les seves funcions és promocionar, difondre i donar suport a la comercialització de Catalunya com a seu de congressos, convencions, viatges d’incentius i altres esdeveniments de negocis. El CCB genera sinergies amb els altres convention bureaux locals i les empreses del sector per tal d’aglutinar tot el teixit empresarial català que hi ha al voltant de les reunions, impulsant la col·laboració público-privada.
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
 
A Twitter de Turisme: https://twitter.com/turismecat
A Twitter d’empresa:  https://twitter.com/empresacat


Cercador

Cercador

Destaquem