Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

MODA

La 080 Barcelona Fashion amplia el seu concepte més enllà de la passarel·la amb la creació de la "Comunitat 080"

 
·      En el marc de la presentació de la 21a edició de la 080 Barcelona Fashion, que se celebrarà del 29 de gener al 2 de febrer al Recinte Modernista de Sant Pau, el director del 080, Miquel Rodríguez, ha anunciat la creació de la “Comunitat 080” amb un programa anual d’activitats de petit format arreu del territori amb la moda com a denominador comú, que es duran a terme entre les edicions de la passarel·la
 
·      En aquesta edició, la 080 Barcelona Fashion —que comptarà amb 32 dissenyadors i marques—, s’obre amb una desfilada inaugural a càrrec del dissenyador convidat Ze García. El creador es farà acompanyar de les influencers i bloggers més importants del moment, que per un dia pujaran a la passarel·la com a models d’excepció
 
·      Entre les activitats paral·leles, destaca una nova edició del 080 Barcelona Fashion Showroom, la celebració de la jornada Connecta’t by FUTURMOD, el Barcelona Fashion Summit, i la taula rodona "Innovació en la moda i el tèxtil: digitalitzant tendències"
 
En el marc de la trobada informativa amb els mitjans per presentar les novetats de la propera edició de la 080 Barcelona Fashion, el director de la passarel·la, Miquel Rodríguez, ha anunciat que el certamen ampliarà el seu concepte més enllà de les dues cites anuals de la passarel·la, amb la creació de la “Comunitat 080”. Segons ha apuntat Rodríguez, “volem posar en marxa un nou programa d’activitats durant tot l’any entre les dues setmanes de la moda, que serà transversal i col·legiat pel propi sector, construït pensant en la creació i en la innovació”.  El director del 080, ha avançat que la intenció és “organitzar activitats de petit format, en espais de lliure concurrència que es duran a terme un cop al mes, accions proposades pels mateixos professionals de la moda que formaran part de la Comunitat 080”.
 
La Comunitat 080 tindrà com a objectiu difondre la moda arreu de Catalunya, donar visibilitat a artistes de diverses disciplines, i interconnectar la moda amb d’altres manifestacions artístiques, sota el paraigües 080. Entre les actuacions previstes destaca la creació d’una comunitat de seguidors, fans i col·laboradors; presentacions de col·leccions de moda i complements en petit format, accions per posar en valor comerços de venda de productes d’autor; i fòrums de discussió conceptual i artística, entre d’altres.
 
Així mateix, en la mateixa aposta per fer créixer la 080 Barcelona Fashion, l’organització del certamen, en col·laboració amb l’escola de negocis ESADE, impulsarà un programa anual per tal de crear les màximes sinèrgies entre el món de la moda i els negocis. Entre les accions s’està treballant en la creació d’un programa que permeti fer el treball de final de grau, de forma conjunta entre un alumne ADE d’ESADE i un alumne d’una escola de disseny i moda. També es treballa en la creació dels IT DAYS, un cicle de xerrades que aplegaran empreses, dissenyadors i estudiants.
 
Rodríguez ha volgut anunciar aquests projectes de futur en la presentació de la propera edició de la 080 Barcelona Fashion, que tindrà lloc del 29 de gener al 2 de febrer al Recinte Modernista de Sant Pau. Una edició que, en paraules del director del 080 “serà fantàstica i posarà l’èmfasi en l’aspecte empresarial i també en el creatiu”. Entre les novetats, el director de la 080, ha explicat que la inauguració de la passarel·la comptarà com a convidat amb el dissenyador Ze Garcia, en una singular desfilada” on comptarà amb les influencers i bloggers més importants  del panorama actual que, per una dia, seran models d’excepció.
 
Passarel·la 21 ed. 080: 32 dissenyadors i marques
 
D’entre els 32 dissenyadors i marques d’aquesta edició, s’estrenen a la passarel·la la firma per de prêt-à-porter i estudi de sastreria MANS CONCEPT MENSWEAR (home), la marca de gènere de punt artesanal ESTER FERRANDO (home/dona), la marca barcelonina de disseny urbà JINKSIEMINKS (home/dona), el jove dissenyador Josué Quesad, que portarà la seva particular visió de la cultura del street style a la passarel·la amb VERBENA ATELIER (home/dona), i la polièdrica en l’àmbit de la moda i la bellesa femenina AGNÉS SUNYER (dona) en la seva faceta de dissenyadora. D’altra banda, les firmes Boboli, Escorpion, i Custo Barcelona tornaran a apostar per col·leccions ready to buy, amb propostes per a la propera primavera-estiu. La resta de dissenyadors i marques presenten col·leccions per a la tardor-hivern 2018/19
 
Per ordre alfabètic, els creadors i firmes d’aquesta 080 són: AGNÉS SUNYER; AMT; ANTONIO MIRÓ; BOBOLI; BRAIN&BEAST; CUSTO BARCELONA; ELENA ESTAUN; ES COLLECTION; ESCORPION STUDIO BARCELONA; ESTER FERRANDO; JINKSIEMINKS; JNORIG; KRIZIA ROBUSTELLA; LEBOR GABALA; LITTLE CREATIVE FACTORY; LOA BY LIDIA AGUILERA; LOLA CASADEMUNT; MANS CONCEPT MENSWEAR; MIETIS; MIQUEL SUAY; MIRIAM PONSA; NAULOVER; OSCARLEON; PABLO ERROZ, PILARDELCAMPO; PUNTO BLANCO; SWEET MATITOS; TORRAS; TXELL MIRAS; VERBENA ATELIER; WOM&NOW; ZE GARCIA.
 
Els Premis de la 21a edició de la passarel·la
 
Talent i excel·lència són les màximes de la passarel·la 080. Per això, el certamen reedita la seva aposta i convoca una nova edició dels premis 080. En la 21a edició es tornaran a lliurar 2 guardons —el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 Barcelona Fashion, i el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció 080 Barcelona Fashion— així com també el Premi MODACC, per a empreses internacionals.
 
El Premi Nacional 080 al Disseny Emergent, dotat amb 15.000 euros, vol donar suport a nivell empresarial i logístic als dissenyadors emergents, per fomentar la creació d’empresa, implementar les bones pràctiques i assegurar l’èxit i el creixement d’aquestes marques emergents. Aquest guardó compta amb la col·laboració de la firma Desigual, que patrocina el premi. El guanyador presentarà la seva propera col·lecció en la següent edició de la 080 Barcelona Fashion. Així mateix, una mostra de la col·lecció guanyadora formarà part del fons del Museu Tèxtil i de la Indumentària de Catalunya. Opten a aquesta categoria: amt., ESTER FERRANDO KNITWEAR, JNORIG, VERBENA ATELIER, PILAR DEL CAMPO, MIETIS, Mans Concept & Menswear, i AGNÉS SUNYER.
 
Al Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció hi opten dissenyadors i marques que desfilin en aquesta edició de la passarel·la, que comptin amb un establiment operatiu a Catalunya o bé d’àmbit estatal, que facturin entre 50.000 euros i  2M d’euros o tinguin 4 col·leccions comercialitzades. El premi consisteix en la participació directa a l’edició d’estiu 2018, de forma gratuïta. Participen en aquesta categoria: ANTONIO MIRO, BRAIN&BEAST, Krizia  Robustella, LEBOR GABALA, LITTLE CREATIVE FACTORY, LOA by Lidia Aguilera, Miquel Suay, MIRIAM PONSA, OSCARLEON , PABLO ERROZ, Txell Miras, ELENA ESTAUN, SWEET MATITOS i JINKSIEMINKS
 
Un jurat professional escollirà els guanyadors d’ambdues categories d’acord amb els criteris de disseny i de creativitat de la col·lecció, qualitat de la col·lecció i potencial comercial de la col·lecció.
 
La present edició tornarà a incloure el Premi MODACC a la Millor Col·lecció de la 21a edició de la 080 Barcelona Fashion de Marques Internacionals, que té per objectiu premiar la creativitat, el talent dels equips de disseny, l’estilisme i la intenció comercial de les marques de moda catalanes que exporten. El premi permetrà al guanyador participar directament a la següent edició de la passarel·la. També rebrà un premi valorat en 10.000 euros en serveis del Clúster Modacc, a més d’una obra d’art exclusiva com a guardó. Opten a aquest premi: ESCORPION Studio Bcn; LOLA CASADEMUNT; PUNTO BLANCO; ES Collection; boboli; NAULOVER; TORRAS; i WOM&NOW.
 
 
Activitats paral·leles de la 21a ed. de la 080 Barcelona Fashion
 
Dins el programa d’activitats paral·leles, es reeditarà el 080 Barcelona Fashion Showrooom, l’espai professional del certamen que impulsen el 080 i el Clúster Català de la Moda (MODACC). Després de 4 edicions, la 5a edició del showroom comptarà amb una vintena de marques catalanes de moda. Així mateix, una vintena de compradors internacionals ja han confirmat la seva presència al 080 Barcelona Fashion Showroom, procedents de països com Japó, Polònia, Xina, Regne Unit, Alemanya, Noruega, Suècia o Singapur. La tipologia de compradors va des d'agència, Showroom i Distribució fins a Department Store passant per Market Place Online.
 
Com ja es va començar a fer a l’anterior edició, el showroom s’articularà en format fira, “un trade show” que tindrà lloc els dies 30 i 31 de gener i s’instal·larà a la sala Francesc Cambó del Recinte Modernista de Sant Pau. Amb aquest format, les firmes participants exposaran els seus productes en un espai obert a tots els compradors estatals i internacionals on es podran tancar acords comercials in situ.
 
Com a novetat, en aquesta edició del showroom s’ha volgut apostar per una orientació més específica de l’oferta, centrant-se en la moda femenina i accessoris, amb la voluntat d’ajustar-se a la demanda prevista. Després de realitzar una selecció segons uns criteris com el perfil comercial de la marca o la predisposició per part del comprador, les marques catalanes presents en aquesta edició del 080 Barcelona Fashion Showroom seran amt., Escorpion Studio Barcelona, Ester Ferrando, Naulover, Sweet Matitos, o Lola Casademunt, que també desfilaran en aquesta edició de la passarel·la catalana. També participaran al showroom altres firmes com Sita Murt, Diktons, Teoh&Lea, Designers Society, TCN, Marta Huerta, Guitare, Divas, Anna Mora/Brunella, Magan Sportwear, Victoria Barrueco, i Ölend.
 
Així mateix, el 080 Barcelona Fashion –conscient de la importància d’acostar les noves tecnologies al sector de la moda- ha programat dins les activitats paral·leles la taula rodona "Innovació en la moda i el tèxtil: digitalitzant tendències", en col·laboració amb la firma ESPON, on s’abordarà com la digitalització de tendències en moda permet obtenir importants avantatges, des de la fase de disseny a la de producció. També es durà a terme un Taller Pràctic sobre el disseny digital de moda que contarà amb la col·laboració del dissenyador Zequi Roig. L'acte contarà amb la presència de Magí Besolí, Business Manager Commercial & Industrial Printing d'Epson España i Portugal; el dissenyador Zequi Roig, especialitzat en disseny digital aplicat a diversos sectors, així com especialistes en impressió i estampació tèxtil digital.
 
En el marc de l’aquesta edició de la 080 Barcelona Fashion,  FUTURMOD prepara el seu esdeveniment estrella: la Jornada CONNECTA’T, en la qual empreses del tèxtil-moda consolidades i emprenedors/es del sector es coneixeran. Al llarg de la jornada, un grup d’emprenedors participants en FUTURMOD, presentaran els seus projectes davant d’un grup de responsables d’empreses de la indústria de la moda,  inversors potencials, responsables d’entitats i Administracions catalanes i altres emprenedors i emprenedores del sector. L’objectiu és la realització d’un gran matchmaking entre els assistents que faciliti connexions orientades a la generació d’activitat econòmica entre els participants.
 
Com és habitual en les edicions d’hivern de la 080 Barcelona Fashion , la setmana de la moda tornarà a acollir la celebració del Barcelona Fashion Summit, que després de cinc edicions ha esdevingut un punt de trobada de professionals del negoci de la moda. La trobada, organitzada per Modaes.es amb la col·laboració del 080 Barcelona Fashion, se centrarà en el tema “Fashion 2030: a brave new world” i analitzarà els reptes de futur davant l’horitzó d’un món de més incertesa. La jornada comptarà amb ponents d’Inditex, Mango, Cortefiel, bestseller, Jennyfer, Zalando, Alibaba, El Ganso, Delpozo, KPMG, Deloitte, Interbrand, o The Carlyle Group, entre d’altres. A la passada edició, celebrada al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) es van superar els 500 assistents. 
 
 
L’Open Area: el village 080, expo de tesines i el NEO2 Photo Shoot Exhibition
 
Una de les vocacions declarades de la passarel·la 080 Barcelona Fashion és obrir el món de la moda al gran públic. Per això, la 080 Barcelona Fashion torna a instal·lar l’Open Area, la zona del certamen oberta a tots els públics. En aquesta edició, l’Open Area acollirà el village —amb els estands de patrocinadors i sponsors—, l’exposició amb les millors tesines dels alumnes de les escoles de moda, la mostra fotogràfica Neo2 Photo Shoot Exhibition, i la 080 Shop, entre altres continguts. És una zona de lliure accés, oberta de franc a tots els visitants, que podran accedir-hi descarregant la invitació a través de la web de la 080, on obtindran un codi QR.
 
 
Patrocinadors i sponsors de la 21a edició del 080 Barcelona Fashion
 
Aquesta edició de la passarel·la comptarà amb 7 patrocinadors-sponsors, i amb 8 firmes col·laboradores. Són sponsors Redken (perruqueria oficial), NYX (maquillatge oficial),  Soho House, Kavehome (decoració oficial), La Roca Village, Mistinguett (cava oficial) i Autobeltran - Mercedes-Benz (partner automobilístic). De la seva banda, participen com a firmes col·laboradores Estrella Damm (cervesa oficial), Rowenta (planxat i haircare), EPSON (amb presència al village i com a organitzador de la taula rodona), Redbull, CND Beauty (manicura oficial), Veri (aigua oficial), i BCN Brand (uniformes oficials).
 
 
(Adjuntem dossier de premsa)
 
Des d’avui els mitjans interessats ja es poden acreditar a través del web:
 
Més info a a les xarxes i
 
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
 
A Twitter:  @empresacat
A Facebook: @empresacat
Al canal de Youtube: Empresacat
 



Cercador

Cercador

Destaquem