Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Salut Pública recomana reduir la presència d'aliments altament processats i enriquits en sucre pels infants

  • És un dels consells de la guia actualitzada "L'alimentació saludable en l'etapa escolar. 2017" de l'Agència de Salut Pública de Catalunya
  • La guia, revisada per 32 professionals de la salut i l’educació, també remarca la importància de l’acompanyament de l’àpat dels infants de 3 a 12 anys
  • El document s’adreça a famílies, escoles, AMPES i als responsables de l’organització del menjador escolar

L'Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) ha publicat l’actualització de la guia "L'alimentació saludable en l'etapa escolar. 2017", així com el seu annex “Recomanacions per millorar la qualitat de les programacions de menús a l’escola”.
 
Les principals novetats que recull la guia per l’etapa escolar de 3 a 12 anys són la disminució d’aliments “poc saludables” com sucs, galetes, cereals d’esmorzar ensucrats i, en general, aliments altament processats i enriquits en sucres; la reducció de carns vermelles i processades; l’increment de llegums i aliments integrals; el reforç per als làctics no ensucrats; la potenciació dels aliments estacionals i de proximitat; el respecte per la sensació de gana expressada per l’infant; la importància dels àpats en família; la participació de l’infant en el procés alimentari, tant a casa com en el menjador escolar, i la conscienciació de la necessitat de reduir el malbaratament alimentari.
 
Els documents, publicats inicialment durant l’any 2012, incorporen noves recomanacions, basades en noves evidències i consensos sobre aspectes clau de l'alimentació infantil. Durant els darrers 5 anys s'ha incrementat l’evidència tant de la necessitat de reduir la presència de determinats aliments poc saludables en l’ alimentació dels infants com la importància d’incrementar, tant a casa com a l’entorn del menjador escolar, l’oferta de fruites senceres i no en forma de suc; hortalisses; llegums; fruites seques com ametlles, nous, avellanes..., i aliments integrals. A més, durant aquest període s’ha comprovat la importància de l’acompanyament de l’àpat dels infants per la qual cosa s’ha treballat conjuntament amb entitats de l’àmbit del lleure i la pedagogia.
 
La guia també recomana repartir els aliments dels infants en diversos àpats diaris, per exemple, uns cinc: tres de principals que serien l’esmorzar, el dinar i el sopar, i dos de complementaris: un a mig matí i un altre, el berenar, a mitja tarda.
 
Aquest document sobre l’alimentació en l’etapa escolar ha estat revisat i consensuat per 32 professionals de la salut i l’educació; representants de 25 entitats com universitats, fundacions científiques, societats professionals, i els departaments de Salut, d’Ensenyament, i de Treball, Afers Socials i Famílies.
 
La guia s’adreça a famílies, escoles, associacions de mares i pares d’alumnes (AMPES) i als responsables de l’organització del menjador escolar.
 
En el marc de les estratègies vigents, el Programa de Revisió de Menús Escolars (PReME) ha consensuat i elaborat múltiples documents sobre alimentació infantil, entre els quals destaquen:
 
·         Passar-s’ho bé i menjar millor. Recomanacions per als menús de campus esportius i casals d'estiu.
 
 
Altres enllaços d'interès:
PAAS (Pla integral per a la promoció de la salut mitjançant l'activitat física i l'alimentació saludable)
PINSAP (Pla interdepartamental i intersectorial de salut pública).


Cercador

Cercador

Destaquem