Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Segona onada de la campanya per al foment de la recollida selectiva 'Redueix, Reutilitza, Recicla, REACCIONA'

·       Des del 18 d’octubre i fins el 19 de novembre tornen els missatges apel·lant a la responsabilitat de cadascú a l’hora de decidir què fa amb els residus que genera

Aquest dimecres comença la segona onada de la darrera campanya de la Generalitat per fomentar la recollida selectiva dels residus:  ‘Redueix, Reutilitza, Recicla, REACCIONA’. A la campanya, adreçada als ciutadans que no participen en el procés del reciclatge i que no separen els residus domèstics a casa seva, s’hi han incorporat missatges més concrets.  En el cas del paper, per exemple, els espots indiquen que no reciclar-lo provoca desforestació, sequera i emissions de CO2. Pel que fa als plàstics, brics i llaunes,  l’anunci explica que cal recuperar-los per evitar l’esgotament dels recursos naturals, una alta despesa energètica o la permanència de residus en el medi ambient. 
 
El missatge genèric continua centrat en la idea que la brossa augmenta, els recursos s’esgoten i el temps de reciclar s’acaba.
 
Apel·lar a la responsabilitat
 
Si en els  darrers anys les campanyes que s’han realitzat mostraven una visió amable del reciclatge, o explicaven com funcionava la recollida selectiva, ‘REACCIONA’ té un missatge més directe i amb menys humor. El to didàctic deixa pas a la reflexió, apel·lant a la responsabilitat de cadascú a l’hora de decidir què fa amb els residus que genera. Els nens posen en evidència la manca de compromís, de consciència i de civisme de qui no separa la brossa, de qui no es preocupa pel futur del país i del planeta.
 
La decisió d’aquest canvi de rumb respon a la necessitat d’incrementar substancialment la recollida selectiva dels residus domèstics en el seu conjunt, estancada els últims anys al voltant del 40%. I tot i l’esforç inversor de les administracions per separar aquests residus en plantes i fomentar la recuperació de materials, bona part encara té com a destí l’abocador, i en primera instància la ciutadania hi te un paper essencial separant els residus a casa, i utilitzant els sistemes de recollida selectiva que cada municipi disposa.
 
La nova onada de la campanya està finançada íntegrament pels Sistemes Integrats de Gestió (SIG) Ecoembes i Ecovidrio, té un cost d’1.550.000 euros i estarà en marxa del 18 d’octubre al 19 de novembre. Inclourà espots de televisió, falques de ràdio, creativitat en  mitjans impresos, cartells al carrer, autobusos, difusió a través d’internet i xarxes socials, i acció de streetmarketing.
 
 



Cercador

Cercador

Destaquem