Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

President Puigdemont: "El perllongament d'FGC a Sabadell és un compromís insubornable amb el transport públic i la mobilitat sostenible"

El cap de l'Executiu ha presidit, acompanyat del conseller Rull, la posada en servei de l'últim tram del perllongament, una obra de 3,7 quilòmetres de doble via i tres estacions

  • Puigdemont ha remarcat que, en els darrers dos anys, “la Generalitat ha invertit 3.800 milions d’euros en transport públic per millorar la qualitat de vida de les persones
El president amb el tren que ha fet el viatge inaugural. Autor: Jordi Bedmar

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha posat avui en servei l’últim tram del perllongament de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a Sabadell (línia Barcelona-Vallès). Una obra que el cap de l’Executiu ha qualificat com un “compromís insubornable amb Sabadell i el Vallès”, així com “amb el transport públic, la mobilitat sostenible i la lluita contra el canvi climàtic”.
 
“El perllongament fet a Terrassa ha estat tot un èxit, fins i tot superior a les previsions inicials, i això ens fa pensar que, en el cas de Sabadell, es repetirà la mateixa història”, ha remarcat Puigdemont. Per aquest motiu, ha explicat que ja s’ha previst l’adquisició de 15 trens nous per FGC, amb una inversió de 128 milions d’euros i un període de fabricació de tres anys. L’adquisició d’aquests nous trens, de quatre cotxes, amb 80 metres de longitud i d’ample internacional, permetrà, a més, multiplicar per dos la freqüència de pas en els ramals de Sabadell i Terrassa, passant d’un servei cada 10 minuts en hora punta a un tren cada 5 minuts.
 
En total, avui han entrat en funcionament 3,7 quilòmetres de doble via i tres noves estacions: la Creu Alta, Sabadell Nord i Sabadell Parc Nord, alhora que unes cotxeres a Ca n’Oriac. L’obra ha comportat una inversió de 430 milions d’euros.
 
Durant el seu discurs, el president ha volgut subratllar que, “en època de recursos minsos, la Generalitat ha invertit en els darrers anys uns 3.800 milions per millorar la qualitat de vida de les persones”. Així, ha detallat, en poc menys de dos anys, s’ha posat en funcionament el perllongament d’FGC a Terrassa (amb una inversió de més de 4.010 milions) el metro L9 a la T1 Aeroport–Zona Universitària (amb una inversió de gairebé 2.900 milions) i el perllongament a Sabadell, amb una inversió de 430 milions. I s’han iniciat les obres de l’L10 del metro per connectar els barris barcelonins de la Marina i la Zona Franca.
 
L’aposta pel transport públic ha de suposar un augment de viatgers considerable en els propers anys, com ja ho ha estat en el darrer any, i això ha permès congelar, i en alguns casos rebaixar, tarifes en els títols de transport”, ha afegit el cap del Govern.
 
Es preveu que aquesta actuació comporti un augment de la demanda del 30% a Sabadell entre aquest any i el vinent. S’estima que el 2017 es tancarà amb 2,7 milions d’usuaris i el 2018, amb 3,5 milions. Per al 2021, la demanda estimada és de prop de 4,2 milions de passatgers.
 
 
Un model basat en la proximitat i el coneixement del territori

En el decurs de la seva intervenció, el president de la Generalitat ha destacat que FGC “és un model de proximitat i de coneixement del territori”. Un dels seus puntals, ha dit, és la “bona gestió” i la “puntualitat”, que  actualment és del 99%, molt per damunt de les línies metropolitanes. També ha remarcat la molt bona valoració que en fan els usuaris, arribant als 75 punts el 2016, i el reconeixement internacional, que ha situat FGC com “una de les empreses amb millors indicadors del món pel que fa a la puntualitat, fiabilitat, disposició de material rodant en hora punta i costos de manteniment i operació”.
 
Per últim, el president ha volgut agrair “la bona entesa i predisposició” d’Ajuntament, veïns i Generalitat per tal de poder solucionar els aspectes més problemàtics que ha comportat l’obra de Sabadell.
 
Per la seva part, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha assegurat que “avui és un dia de gratitud  per posar en servei una obra col·lectiva”. “Amb aquestes tres noves estacions prenem un compromís en la lluita contra el canvi climàtic, la contaminació atmosfèrica i per una mobilitat i un transport públic sostenibles", ha coincidit amb el president. I ha afegit: "És un orgull formar part del Govern d’un país que entén que la modernitat passa per una mobilitat sostenible i neta”.
 
El titular de Territori i Sostenibilitat ha posat en valor el compromís del Govern amb el transport públic: “De l’any 2011 al 2016, la Generalitat ha fet 30 quilòmetres més de xarxa i 17 noves estacions; en canvi, l’Estat, del 1978 al 2017, 0 km més de xarxa de Rodalies i només 5 noves estacions. És una diferència substancial”. Pel que fa a la demanda, Rull ha explicat que el 2016 “es va tancar amb 2.180.000 usuaris a Sabadell, aquest any acabarem amb 2.700.000 i la previsió és que el 2021 fem un salt fins als 4.192.000”.
 

Cinc estacions i 5,2 km de perllongament

La posada en servei d’avui culmina la prolongació de la línia d’FGC a Sabadell. Des del setembre passat ja estan en servei dues estacions: Can Feu | Gràcia i Sabadell Plaça Major i 1,5 quilòmetres de via. En total, doncs, el perllongament del Metro del Vallès a Sabadell ha abastat un total de 5,2 quilòmetres i cinc estacions. Les tres noves estacions que avui entren en funcionament, totes adaptades a persones amb mobilitat reduïda.
 
També es posa en funcionament un nou servei de bus entre Castellar del Vallès i Sabadell, que garanteix la intermodalitat amb el nou servei ferroviari d’FGC. L’any vinent entraran en servei quinze línies noves de bus que connectaran les estacions de ferrocarril (Metro, FGC, Rodalies o Regionals) amb altres línies de bus que ja hi ha.
 
L’actuació també amplia la cobertura en transport públic a la ciutat de Sabadell. Proporciona servei ferroviari a la Creu Alta, un barri amb una alta activitat comercial i presència d’equipaments; facilita l’intercanvi amb Rodalies mitjançant l’estació de Sabadell Nord (amb l’R4, línia Sant Vicenç de Calders – Barcelona - Manresa); i permet arribar fins als barris del nord de la ciutat. La nova infraestructura també permet potenciar i millorar la connectivitat en transport públic en el marc de referència del Vallès Occidental.
 
Avui hi ha jornada de portes obertes per a totes aquelles persones que vulguin visitar les tres noves estacions.
 
Augment del 30% d’usuaris en un any
 
Es preveu que aquesta actuació comporti un augment de la demanda del 30% a Sabadell entre aquest any i el vinent; així, s’estima tancar el 2017 amb 2,7 milions d’usuaris i el 2018, amb 3,5 milions. Per al 2021, la demanda estimada és de prop de 4,2 milions de passatgers.
 
   
previsió
previsió
previsió
Demanda per estacions
2016
2017
2018
2021
         
Sabadell Estació  - Can Feu /Gràcia
669.503
639.000
606.000
692.000
Sabadell Rambla - Sabadell Pl. Major
1.520.119
1.346.000
1.077.000
1.201.000
La Creu Alta
 
343.000
815.000
1.018.000
Sabadell Nord
 
202.000
555.000
697.000
Sabadell Parc del Nord
 
169.000
465.000
584.000
         
Total Sabadell
2.189.622
2.699.000
3.518.000
4.192.000



Cercador

Cercador

Destaquem