Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Ensenyament reuneix experts dels països europeus més destacats en polítiques educatives digitals


  • Serà en el marc d’una jornada de treball al Palau de Pedralbes, que aplegarà representants, entre d’altres, de Noruega, Finlàndia, Estònia i la Comissió europea
 
  • El principal objectiu és posar en comú les diferents experiències i estratègies en l’àmbit digital per ampliar la tasca del Departament d'Ensenyament en aquest àmbit

 
El proper divendres 9 de juny, el Palau de Pedralbes serà l’escenari on el Departament d'Ensenyament reunirà per primera vegada un grup d’experts dels països més destacats en polítiques educatives digitals. Ho farà durant una jornada de treball que permetrà aplegar les diferents iniciatives en competències digitals, així com compartir experiències i estratègies de millora relacionades amb aquest àmbit.
 
La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, presidirà la jornada, on hi assistiran representants d’Estònia, Escòcia, Noruega, Flandes, Finlàndia, Països Baixos, així com de l’OCDE i de la Comissió Europea. A banda de les presentacions dels diferents països, tindrà lloc la conferència de Geir Ottestad, director de Polítiques de la direcció general  d'Educació, Joventut, Esports i Cultura de la Comissió Europea, sobre les tendències internacionals en polítiques educatives per al desenvolupament de la competència digital.
 
Anteriorment, el president del Consell Superior d’Avaluació, Joan Mateo, pronunciarà una conferència sobre els reptes en política educativa per al desplegament de les competències digitals a Catalunya. Per la tarda, se celebrarà un debat entre els experts i les conclusions de la jornada. Per finalitzar, es presentarà als assistents el programa mSchools promogut pel Departament d'Ensenyament i la Fundació Mobile World Congress.
 
 
Currículums dels participants
 
Participaran en aquesta trobada internacional els següents experts europeus en polítiques educatives digitals:
 
Andres Ääremaa: Cap del departament de serveis electrònics del Ministeri d'Educació i Investigació d’Estònia; i llicenciat en Administració Pública a la Universitat Tècnica de Tallin.
 
Jan De Craemer:  Responsable de coordinació de les polítiques TIC i dels mitjans digitals del Ministeri d'Educació de Flandes des de 1998. També ha estat responsable d’iniciatives com ara el programa d'infraestructura TIC, o la Xarxa d'experts regionals flamencs per a la formació en l'ocupació i el desenvolupament de les TIC.
 
Susan Dreger: Llicenciada en Educació a la Universitat de Saskatchewan, Canadà, i grau de Mestratge en Tecnologia Educativa i TESOL (Ensenyament d'Anglès per a parlants d'altres idiomes) per la Universitat de Manchester.
 
Lisanne Grimberg: Assessora de Política Econòmica del Ministeri d'Educació, Cultura i Ciència dels Països Baixos. Destaca entre les seves responsabilitats la creació d'una estratègia de competències digitals.
 
Kirsty McFaul: Ha treballat al Departament d’Educació d’Escòcia durant 5 anys. En l'últim any ha dut a terme l'actualització del currículum tecnològic (que inclou l'alfabetització digital i la ciència de la computació) i ha treballat estretament amb el Govern escocès per a desenvolupar l'aprenentatge digital i l'estratègia de l'ensenyament.
 
Geir Ottestad: Des 2015 és director de Polítiques de la direcció general  d'Educació, Joventut, Esports i Cultura de la Comissió Europea, especialitzat en política d’avaluació.  
 
Morten Søby: Cap del Departament del Centre noruec de Tecnologies de la Informació i Comunicació a l’Educació. El Centre, creat al gener de 2010, és un organisme executiu del Ministeri d'Educació i Investigació de Noruega.
 
Olli Vesterinen: Professor de la Universitat de Ciències Aplicades de Diaconia. Ha treballat com a cap de projecte al Ministeri d'Educació i Cultura de Finlàndia per al desenvolupament de la digitalització de les escoles finlandeses.
 
Anna Pons: Analista de polítiques en la direcció de l'OCDE per a l'educació i les habilitats. Actualment treballa en les revisions del sistema d'educació de Corea i Tailàndia.
 
Competències digitals i nous entorns d’aprenentatge
 
Els participants a la jornada analitzaran quines són les diferents polítiques educatives que tenen com a element central la competència digital, i que impliquen canvis tant metodològics com de continguts en els diferents sistemes educatius. D’aquesta manera, es tractarà quina és la visió que tenen els diferents sistemes educatius del paper de les tecnologies, és a dir, per a què serveixen les tecnologies en l’ensenyament.
 
També es tractaran els nous entorns d’aprenentatge basats en les tecnologies digitals, que permeten nous enfocaments pedagògics i que poden modificar l’organització i la forma de treballar dels centres educatius. Forma també part d’aquest àmbit l’aprenentatge cooperatiu, la personalització de l’aprenentatge o les noves formes d’investigació.
 
En l’apartat de la competència digital s’aprofundirà en la manera de desenvolupar  les capacitats i habilitats dels alumnes per tal que adquireixin els instruments per seguir aprenent al llarg de la seva vida en el marc d’una societat basada en el coneixement. Aquí, es debatran aspectes com el marc de competències digitals dels alumnes, la forma d’avaluar les esmentades competències i la competència digital del professorat.
 
La trajectòria digital al sistema educatiu català
 
Durant la jornada s’han contrastat les estratègies digitals en educació dels països participants al Seminari. S’han exposat les prioritats de la Comissió Europea en aquest àmbit i les realitzacions i avenços en tecnologies digitals.
 
Alhora, s’ha explicat quin ha estat el canvi de paradigma en el sistema educatiu català en quant als models d’usos de la tecnologia digital. En aquest aspecte, destaquen exemples d’iniciatives i bones pràctiques com la formació del professorat en competències digitals, i  el programa mSchools, impulsat pel Departament d'Ensenyament i la Fundació Mobile World Capital amb la participació enguany de més de 500 centres educatius d’arreu del país, per tal d’introduir les tecnologies mòbils a l’aula.
 
 
 
5 de juny de 2017
 


Departament/s

Cercador

Cercador

Destaquem