Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

La consellera Ruiz presenta la jornada Avaluació de Competències Professionals a Catalunya i el Marc Europeu

S'ha presentat l'estudi L'avaluació i acreditació de competències professionals. Referents i perspectives, realitzat pel sociòleg Oriol Homs

 
 
 

La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha presentat aquesta tarda la jornada Avaluació de Competències Professionals a Catalunya i el Marc Europeu, que té com a objectiu analitzar de l’evolució de l’avaluació i acreditació de competències professionals adquirides per l’experiència laboral a Catalunya en el context europeu a través de tres ponències d’experts. Una d’elles ha estat a càrrec del sociòleg Oriol Homs, que ha presentat l’estudi L’avaluació i acreditació de competències professionals. Referents i perspectives, publicat pel Departament d’Ensenyament.
 
La titular d’Ensenyament ha destacat que “Catalunya, amb més de dotze anys d’experiència, ha estat pionera en l’impuls dels processos d’avaluació de l’experiència professional”. En aquest sentit, ha explicat que un dels apartats rellevants de l’estudi d’Oriol Homs és el balanç que fa dels 12 anys d’experiència a Catalunya: ”22.000 persones avaluades de les quals més de 16.000 han obtingut una certificació que els reconeix la competència professional”.
 
Meritxell Ruiz també ha parlat de la Llei 10/2015 de Formació i Qualificació Professionals, que “dóna un nou impuls al reconeixement i l’acreditació de l’experiència”. “El desenvolupament d’aquesta nova llei és la palanca per situar l’FP a Catalunya com a referent en l’àmbit Europeu. Tenim els elements per fer-ho possible i cal continuar millorant la percepció social a favor de l’FP“, ha conclòs la consellera Ruiz.
 
Directrius europees per la validació dels aprenentatges
 
La primera ponència de la tarda ha estat a càrrec d’Ernesto Villalba-Garcia, expert del Departament d’aprenentatges i ocupabilitat del CEDEFOP (European Centre for the Development of Vocational Training), organisme que dóna suport als estats membres en el desenvolupament de polítiques d'educació i formació professionals i contribueix a la seva aplicació. Villalba-Garcia ha presentat el document Directrius europees per la validació dels aprenentatges obtinguts per la formació no formal i informal (CEDEFOP, 2016).
 
La segona intervenció ha estat la d’Oriol Homs, qui ha exposat L’avaluació i acreditació de competències professionals. Referents i perspectives, en què es recullen els antecedents i la regulació de la validació de les competències professionals, s’analitzen diferents models a Europa i d’altres països, es fa un balanç dels dotze anys d’experiència en l’avaluació i acreditació a Catalunya i es proposen elements de reflexió sobre l’organització, la finalitat del procediment i la seva evolució.
 
La darrera ponència, Qualificació. Model de producció. Validació dels aprenentatges,  l’ha dut a terme el director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Melcior Arcarons. Durant la seva intervenció, Arcarons ha fet èmfasi en la importància de la qualificació de la població activa per impulsar la millora del model productiu i en el rol de la validació dels aprenentatges derivats de l’experiència per estimular la formació i la qualificació professional.
 
La cloenda de l’acte l’ha realitzat el president del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, Joan Mateo.
 
25 de maig de 2016



Cercador

Cercador

Destaquem