Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Rull: "La resposta de l'Adif és la desautorització més rotunda a una responsable de l'Estat"

En el període 2012-2016 s'han produït 1.597 incidències a la xarxa ferroviària de Rodalies, amb 45.392 trens implicats i més de 5,6 milions de persones afectades

  • El conseller de Territori i Sostenibilitat confirma que el Govern presentarà el recurs contenciós administratiu “perquè per la via administrativa, política i de la negociació no ens n’hem sortit i els acords no s’han complert”
  • En el període 2012-2016 s’han produït 1.597 incidències a la xarxa ferroviària de Rodalies, amb 45.392 trens implicats i més de 5,6 milions de persones afectades
El conseller Rull, aquest dijous, acompanyat del secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha confirmat aquest dijous que el Govern presentarà a l’octubre amb una “determinació granítica”, i amb el suport del món local, el recurs contenciós administratiu contra l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) perquè realitzi les inversions necessàries a la xarxa de Rodalies. “Per la via administrativa, política i de la negociació, que és la que convé als ciutadans, no ens n’hem sortit perquè els acords no s’han complert”. Per tant, ha dit Rull, “hem de buscar alternatives i l’alternativa és la justícia”. “Hem de defensar els usuaris i revertir una situació que és vergonyosa”, ha manifestat.
 
El Departament de Territori i Sostenibilitat va presentar al mes de juliol un requeriment previ a l’Adif perquè aquest dugués a terme les inversions necessàries per posar la infraestructura ferroviària en les condicions adequades perquè la Generalitat pogués prestar amb fiabilitat els serveis ferroviaris que té encomanats. En aquest requeriment el Govern explicava que dels 4.000 milions pactats al Pla de Rodalies 2008-2015, només es va executar el 10%. Que dels 306 milions del Pla d’inversions pactat l’any 2013, que identificava les mancances de la xarxa i planificava les actuacions a dur a terme en el període 2014-2016, només es troba en servei un 4,1% de les actuacions. I instava l’Adif a executar les inversions pendents.
 
“Ens diuen que no tenen l’obligació de complir res”
 
La resposta de l’Adif, ha explicat Rull, “és que tot allò acordat no els interpel·la directament a ells; que no existeixen, amb rang administratiu que els afecti, ni l’acord dels 4.000 milions ni el dels 306 milions, i que no tenen l’obligació de complir res d’allò que va pactar la ministra de Foment, Ana Pastor”. Per a Rull, aquesta resposta “és la desautorització més rotunda d’una responsable política del Govern de l’Estat”, ha dit. I ha afegit: “L’Adif ens diu que allò que han acordat els seus responsables polítics no els vincula administrativament. Això és gravíssim”.
 
Rull ha donat les dades de les incidències produïdes entre els anys 2012 i 2016 a la xarxa ferroviària de Rodalies: 1.597 afectacions, amb 45.392 trens implicats i més de 5,6 milions d’usuaris afectats. Rull ha dit que “la majoria de les incidències tenen com a causa el mal estat de la infraestructura”. Per solucionar-ho, “hem volgut negociar amb l’Estat espanyol un traspàs sòlid que permeti la Generalitat sostenir uns horaris adequats i que eviti el nombre d’incidències, que són inadmissibles, i no ha estat possible”, ha dit Rull.
 
El conseller ha recordat que el Govern té el suport de la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis de l’Ajuntament de Barcelona per presentar el contenciós davant de l’Audiència Nacional. “Ho volem fer junts perquè Rodalies no és un problema de la Generalitat ni dels ajuntaments és un problema de la gent”.



Cercador

Cercador

Destaquem