Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Territori i Sostenibilitat aprova el projecte de traçat del perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret

  • La carretera, lliure de pagament, tindrà una longitud de 6,5 quilòmetres, estarà formada per tres carrils i comptarà amb un ramal d’1 quilòmetre per connectar amb la GI-682
 
  • Les obres començaran durant la tardor vinent i tindran un pressupost de 71 milions d’euros

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha aprovat el projecte de traçat del perllongament de la C-32 entre Tordera (Maresme), Blanes i Lloret de Mar (Selva). La futura carretera, lliure de pagament, donarà continuïtat a l’autopista i millorarà l’accessibilitat i la mobilitat en aquest entorn de la Costa Brava. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica aquest dimecres l’aprovació definitiva del projecte, amb l’objectiu d’impulsar posteriorment la programació de les obres.
 
El tronc principal de la nova carretera tindrà una longitud de 6,5 quilòmetres; des del final de l’actual C-32 (enllaç amb la GI-600), al terme de Tordera, fins a la C-63 a Lloret de Mar. La infraestructura comptarà amb una connexió amb la GI-682 (carretera de Lloret de Mar) mitjançant un ramal d’1,1 quilòmetres de longitud i un carril per sentit. En total, l’actuació abastarà 7,6 quilòmetres de longitud.
 
La futura via estarà formada en la major part del recorregut per tres carrils, dos de pujada i un de baixada, amb els sentits de circulació separats per una mitjana per afavorir la seguretat viària; en alguns trams, s’han previst dos carrils en tots dos sentits per a facilitar els avançaments de vehicles lents.
 
Dos túnels i cinc viaductes
 
Segons el traçat aprovat, la nova carretera salva l’orografia de l’entorn mitjançant cinc viaductes i dos túnels. El primer túnel (Tres Turons) té una longitud de 150 metres i està format per dos tubs de dos carrils cadascun, mentre que el segon túnel (de l’Àngel) té 335 metres de longitud i un sol tub. Entre les estructures, cal remarcar un pont de 130 metres sobre la riera Passapera i un de 125 metres sobre el torrent de les Ànimes.
 
El perllongament de la C-32 descongestionarà la GI-600  i la GI-682, dues vies que registren trànsits molt elevats (uns 20.000 vehicles diaris), en especial durant l’estiu; reduirà el temps de trajecte entre Blanes i Lloret de Mar i alleugerirà de vehicles els nuclis d’aquestes dues poblacions, que concentren molts desplaçaments. Es preveu que hi circulin diàriament per la nova carretera uns 9.000 vehicles.
 
Integració ambiental
 
En el marc d’aquesta actuació, el Departament redactarà un projecte de mesures correctores complementari al de la declaració d’impacte ambiental, en consens amb els ajuntaments de la zona, per aconseguir la millor integració d’aquesta infraestructura al territori, incloent-hi mesures de protecció acústica amb l’entorn. En aquest sentit, la setmana passada es celebrar la primera reunió de la comissió mediambiental d’aquesta actuació, en què Territori i Sostenibilitat va compartir els aspectes d’integració ambiental de l’obra amb representants dels ajuntaments de Blanes, Lloret de Mar, Tordera i Tossa de Mar. 
 
Es preveu que els treballs del perllongament, que executarà la concessionària Invicat, comencin durant la tardor vinent. Les obres tindran una durada màxima de dos anys i sis mesos i comptaran amb un pressupost estimat de 71 milions d’euros.
 
 



Cercador

Cercador

Destaquem