Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Professionals de les biblioteques escolars s'apleguen per analitzar els reptes de futur del programa Puntedu

 

  • La Trobada de biblioteques escolars de Catalunya aplega 150 professionals que analitzaran els 10 anys de programa i les noves línies de futur

Un total de 150 professionals de l’àmbit de les biblioteques escolars es reuneixen avui a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya en la Trobada de biblioteques escolars de Catalunya. La jornada té com a objectiu fer  un repàs a les accions que s’han dut a terme en l’àmbit del programa al llarg d’aquests anys, i de presentar les noves línies d’actuació, així com algunes experiències de biblioteca de  centre.
 
El programa de biblioteques escolars Puntedu -que fa deu anys que va posar en marxa el Departament d'Ensenyament- ha permès potenciar el model de biblioteca escolar com a centre de recursos per a l’aprenentatge i l’ensenyament. També ha suposat donar suport al Pla de lectura de centre en el desenvolupament dels àmbits de la competència lectora: saber llegir, llegir per aprendre i gust per llegir.
 
El Puntedu ofereix orientacions i recursos materials per a l’organització i funcionament de les biblioteques escolars i d’aula, i fomenta alhora la col·laboració entre la biblioteca escolar i la  biblioteca pública. A més, difon aquelles experiències del centre on hi ha hagut el suport de  biblioteca escolar i facilita el seu ús per part de tota la comunitat educativa.
 
En aquests deu anys el programa ha ofert formació específica als coordinadors de biblioteca escolar i al professorat interessat i ha emès al voltant de 5.000 certificats. Aquesta formació està reconeguda pel Departament d’Ensenyament per a l’acreditació del perfil professional del lloc de treball de Lectura i biblioteca escolar.
 
Durant la trobada, hi haurà una conferència a càrrec de José García Guerrero, docent que ha estat responsable del suport a les biblioteques escolars de la Delegació d’Educació de Màlaga; la presentació de dos nous documents d’orientacions del programa; el repàs a les accions dutes a terme i a les noves línies d’actuació futures; així com la presentació de tres experiències de centres –Escola Cossetània de Vilanova i la Geltrú, Escola Pi del Burgar de Reus i Intitut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona-.
 
 
31 de maig de 2016


Departament/s

Cercador

Cercador

Destaquem