Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Treball, Afers Socials i Famílies duplica enguany el nombre de personal habilitat en Seguretat i Salut Laboral per a la Inspecció de Treball

Bassa: "Amb l'augment de tècnics habilitats s'intensificarà la vigilància de les condicions de treball perquè l'activitat a les empreses del nostre país sigui més segura"

  • La consellera Dolors Bassa anuncia que incrementarà en 33 persones la dotació de recursos per a la Inspecció de Treball, dels que 18 seran nous tècnics habilitats i que se sumaran als actuals 102 inspectors de treball i 16 tècnics existents per incrementar les tasques de seguiment i control en matèria de prevenció de riscos laborals.

La consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, ha anunciat avui que el Departament ha decidit duplicar el nombre de tècnics habilitats per fer el seguiment i control en matèria de seguretat i salut laboral.
 
La consellera Bassa ha afirmat que “el Departament incorpora més efectius a la Direcció General de la Inspecció de Treball perquè les empreses, sobretot les que presenten un alt índex de sinistralitat laboral, tinguin més consciència de la necessitat de promoure la cultura de la prevenció de riscos laborals per reduir el nombre d’accidents”.
 
Bassa ha subratllat que “amb l’augment del nombre de tècnics habilitats s’intensificaran les activitats relacionades amb la vigilància de les condicions de treball perquè l’activitat laboral dels treballadors/es a les empreses del nostre país sigui més segura”. La resta de persones que s’incorporen a la inspecció realitzaran tasques d’assessorament i suport a la gestió dels expedients.
 
De fet, la consellera ha expressat la “ferma convicció del Departament per l’aposta d’aquest reforçament de la Inspecció de Treball perquè la prevenció de riscos laborals és un dels indicadors de millora de la qualitat del treball pel nostre país”.
 
La consellera Bassa ha manifestat que “duplicar el nombre de tècnics habilitats és un reforç de la Inspecció de Treball de Catalunya, forma part d’una de les necessitats per tenir un mercat de treball normal, amb treball de qualitat i en el que s’eviti la precarietat”.
 
Aquest any, la Inspecció de Treball preveu fer 13.000 visites en l’àmbit de la seguretat i salut en el treball, en especial en les empreses de sectors d’activitat amb especial perillositat.
 
Finalment, la consellera ha recordat que, a principis d’any, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies va iniciar una campanya de seguiment i control de les 1.850 empreses amb més accidents i que superen els índexs d’incidència del seu sector d’activitat o el del conjunt d’empreses del país.


Cercador

Cercador

Destaquem