Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Nomenaments

Nomenaments
 
El Govern ha aprovat avui els nomenaments següents:
 
Departament de la Presidència
 
Josep Rius i Alcaraz, director de l’Oficina del president.
 
Elsa Artadi i Vila, directora general de Coordinació Interdepartamental.
 
Jordi Vilajoana i Rovira, secretari de Difusió i Atenció Ciutadana.
 
Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda
 
Pere Aragonès i Garcia, secretari d’Economia.
 
Lluís Salvadó i Tenessa, secretari d’Hisenda.
 
Natàlia Garriga Ibáñez, directora de Serveis.
 
Òscar Peris i Ródenas, delegat territorial del Govern de la Generalitat a Tarragona.
 
Laura Vilagrà Pons, delegada territorial del Govern de la Generalitat a la Catalunya Central.
 
Miquel Àngel Escobar Gutiérrez, delegat del Govern a Barcelona
 
Departament d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència
 
Jordi Foz i Dalmau, secretari de Transparència, de Govern Obert i de Contractació Pública.
 
Marta Garsaball i Pujol, directora de Serveis.
 
Maria Badia i Cutchet, directora general de Relacions Exteriors.
 
Carme Garcia i Suárez, directora general de Relacions Institucionals i amb el Parlament.
 
Manel Vila i Motlló, director general de Cooperació al Desenvolupament.
 
Marta Macias Quesada, directora de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.
 
Departament d’Ensenyament
 
Jordi Miró Meix, director general d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa.
 
Montserrat Llobet i Bach, directora general d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.
 
Antoni Llobet Mercadé, secretari de Polítiques Educatives.
 
Lluís Baulenas i Cases director general de Centres Públics.
 
Departament de Salut
 
David Elvira i Martínez, director del Servei Català de la Salut.
 
Departament de Territori i Sostenibilitat
 
Agustí París i Roig, director de Serveis.
 
Marta Subirà i Roca, secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat.
 
Mercè Rius i Serra, directora general de Qualitat Ambiental.
 
Departament de Cultura
 
Josep Solà i Font, director de Serveis.
 
Jusèp Boya i Busquet, director general d’Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni.
 
Departament de Justícia
 
Àngel Cortadelles i Bacaria, director de Serveis
 
Xavier Bernadí i Gil, director general de Dret i d’Entitats Jurídiques
 
Patrícia Gomà i Pons, secretària de Relacions amb l’Administració de Justícia
 
Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
 
Agnès Russiñol i Amat, directora de l’Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció
 
Roser Galí i Izard, directora general de Famílies.
 
Francesc Iglesies i Riumalló secretari d’Afers Socials i Famílies.
 
Oriol Fernández i Saltor, director de Serveis.
 
Joan Ramon Ruiz Nogueras, director general de Protecció Social.
 
Enric Vinaixa i Bonet, director general de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball.
 
Departament d’Empresa i Coneixement
 
Arcadi Navarro i Cuartiellas, secretari d’Universitats i Recerca.
 
Maria Assumpta Farran i Poca, directora de l’Institut Català d’Energia.
 
Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació
 
Sergi Tudela i Casanovas, director general de Pesca i Afers Marítims.
 
Joan Rabasseda i Ferrer, director de Serveis.
 
Oriol Anson Fradera, director general de Desenvolupament Rural.
 

 
Currículums
 
Departament de la Presidència
 
Josep Rius i Alcaraz, director de l’Oficina del President
 
Nascut a Barcelona l’any 1974.
 
És llicenciat en Dret (1998) màster Acadèmic en Dret de l'Empresa i màster en Direcció Pública (1999) i també ha cursat un postgrau en Direcció i Gestió d'Institucions, Empreses i Plataformes Culturals.
 
Des del mes de juny és el coordinador del Gabinet del President de la Generalitat.
 
Anteriorment va ser cap del Gabinet de la Primera Tinència d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, coordinador de Relacions Institucionals de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) i va treballar d’advocat.
 
Elsa Artadi i Vila, directora general de Coordinació Interdepartamental
 
Nascuda a Barcelona l’any 1976.
 
Llicenciada en Economia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i doctora en Economia per la Universitat de Harvard (Estats Units).
 
Actualment és directora general de Tributs i Joc de la Generalitat de Catalunya. Entre 2006 i 2010 va treballar com a professora a la Universitat Bocconi de Milà (Itàlia), va formar part del Comitè Executiu del departament d’Economia d’aquest centre, i ha estat professora visitant en la UPF entre els anys 2009 i 2010, així com docent titular a la Barcelona Graduate School of Economics (2009-2011).
 
També és investigadora afiliada del Centre for Economic Policy and Research de Londres (Regne Unit), ha estat consultora de l’Impact Evaluation del Banc Mundial (2009-2010) i ha format part del Comitè Científic Glasgow 2010 de l’European Economic Asociation, entre d’altres càrrecs
 
Jordi Vilajoana i Rovira, secretari de Difusió i Atenció Ciutadana
 
Nascut a Barcelona l’any 1949.
 
Llicenciat en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona. Va ser conseller de Cultura del Govern de la Generalitat de Catalunya del 1999 al 2003. Del 1995 al 1999 va ser director general de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió. Des del 2013 fins ara ha estat secretari general del Departament de la Presidència.
 
Va ser diputat al Congrés durant la VIII legislatura (2004-2007), on va ocupar la vicepresidència segona de la mesa del Congrés. Des del 2008 fins a l’actualitat ha estat portaveu de CiU al Senat.
 
En l’àmbit privat va ser conseller delegat del grup de comunicació BBDO Barcelona durant el període 1975-1995.
 
Militant de Convergència Democràtica de Catalunya després de la seva fusió amb Esquerra Democràtica de Catalunya des de 1978. És membre del Comitè Executiu de CDC i de la Federació de CiU. És vicepresident de la Fundació Catdem.
 
Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda
 
Pere Aragonès i Garcia, secretari d’Economia
 
Nascut a Pineda de Mar el 16 de novembre de 1982.
 
Llicenciat en Dret per la Universitat Oberta de Catalunya i Màster en Història Econòmica per la Universitat de Barcelona. Ha ampliat estudis en polítiques públiques i desenvolupament econòmic a la Kennedy School of Government (Harvard).
 
Ha participat del programa de doctorat en Història Econòmica de la Universitat de Barcelona i actualment està elaborant una tesi doctoral sobre la política econòmica de la Mancomunitat de Catalunya. En aquest àmbit de recerca ha col·laborat amb l’Institut Ignasi Villalonga d’Economia i Empresa i ha impartit cursos i ponències a la Universitat de Perpinyà i a la Universidad Menéndez Pelayo-Centre Ernest Lluch. Anteriorment ha treballat en un despatx d’advocats especialitzat en assessorament jurídic a empreses i administracions públiques.
 
En l’àmbit institucional, és diputat al Parlament de Catalunya des del desembre del 2006. Ha estat portaveu d’ERC a la Comissió d’Economia, Finances i Pressupost del Parlament de Catalunya, des de la qual s’ha responsabilitzat de la negociació dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya des de l’any 2013 i ha impulsat iniciatives legislatives en l’àmbit de la banca pública, la política fiscal i la protecció dels deutors hipotecaris.
 
També ha estat responsable parlamentari d’habitatge i dret civil. El 27 de setembre de 2015 va ser escollit diputat per la candidatura de Junts pel Sí. Va ser militant de les JERC, i milita a ERC des de l’any 2000. Va ser Portaveu Nacional de les JERC (2003-2007) i des del juliol de 2015 és secretari de Política Econòmica i Coneixement d’ERC. També és regidor a l’Ajuntament de Pineda de Mar per ERC-Junts x Pineda.
 
Lluís Salvadó i Tenessa, secretari d’Hisenda
 
Nascut a la Ràpita l’any 1969.
 
És enginyer industrial per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers Industrials de Barcelona (UPC) i té un postgrau en Direcció General d’Empreses per la UOC.
 
Va desenvolupar funcions directives durant 10 anys a l’empresa privada i és autor del llibre Centres de creació d’empreses (1996).
 
En l’àmbit polític, va ser delegat del Govern a les Terres de l’Ebre des del 2004 fins al 2010. Va presidir el Consorci Memorial de la Batalla de l’Ebre del 2004 al 2009. Va ser regidor de l’Ajuntament de la Ràpita entre 1994 i 2005, d’on va ser alcalde els anys 1996-1997, període durant el qual va exercir la presidència de dues empreses públiques municipals. Fou vicepresident del Consell Comarcal del Montsià, com també diputat provincial. Va ser el representant d’Esquerra Republicana a l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE) del 1997 al 2003.
 
Va militar a Catalunya Lliure des del 1988 fins al 1991, any en què va entrar a militar a Esquerra Republicana. Del 1992 al 1994 va ser membre de l’executiva nacional de les JERC. Posteriorment va ser president de la Federació d’Esquerra Republicana a les Terres de l’Ebre des de l’any 2000 fins al 2004. Llavors, va assumir la Secretaria d’Organització del partit a l’Ebre fins a l'any 2012.
 
Va ser membre de l’Executiva Nacional d’Esquerra Republicana com a secretari de Política Territorial, Medi Ambient i Agricultura l'any 2010, i vicesecretari de Relacions Institucionals l'any 2011. Actualment és secretari general adjunt d’Esquerra Republicana de Catalunya.
 
A més a més, va ser membre fundador del Bloc d’Estudiants Independentistes (BEI) i va participar a la fundació de l’Associació Catalana de Professionals (1994). És soci d'Òmnium Cultural i membre del patronat de la Fundació Josep Irla des del 2012.
 
Natàlia Garriga i Ibáñez, directora de Serveis
 
Nascuda a Barcelona l’any 1969.
 
És llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona i ha realitzat un màster en Funció Directiva a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. A més a més, ha cursat un postgrau de Comptabilitat i Estudis de finances a ESADE.
 
Des del setembre de 2007 exerceix com a gerent de l’Institut Català de les Indústries Culturals. Prèviament havia ocupat diferents càrrecs tècnics al Departament de la Presidència. Anteriorment va treballar a l’Institut del Crèdit Agrari ocupant diferents responsabilitats.
 
En l’àmbit acadèmic, entre 1998 i 2014 ha estat professora d’Introducció al Dret a la Universitat Oberta de Catalunya.
 
Òscar Peris i Ródenas, delegat territorial del Govern de la Generalitat de Catalunya a Tarragona
 
Nascut a Valls el 1974.
 
És tercer tinent d’alcalde de l'Ajuntament de Valls i regidor de Comerç i Turisme. Ha estat president de la secció local d'ERC a Valls i Conseller Nacional del partit.
 
És actiu al món casteller i excap de Colla de la Colla Joves Xiquets de Valls. També és president del Club Tennis Valls i soci de l'Assemblea Nacional Catalana i de l'Institut d'Estudis Vallencs.
 
Va ser director comercial en una companyia del sector de les Arts Gràfiques i de la Identificació Automàtica.
 
Laura Vilagrà Pons, delegada territorial del Govern de la Generalitat de Catalunya a la Catalunya Central
 
Nascuda a Manresa el 1976.
 
Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Executive Master in Public Administration per ESADE, Universitat Ramon Llull.
 
En l’àmbit institucional, ha estat alcaldessa de Santpedor (2003-2015), diputada al Parlament de Catalunya (2007-2011), consellera de promoció econòmica i turisme del Consell Comarcal del Bages (1999-2003). Ha estat impulsora de projectes territorials del Bages, Parc Tecnològic Bages,  (2003-2015). Actualment, és membre de l’executiva regional d’ERC-Catalunya Central.
 
També col·labora en diversos mitjans de comunicació i ha rebut el Premi per Fomentar l’Esperit Crític del Jovent, de la Comissió Interdepartamental de Recerca i Innovació Tecnològica (CIRIT) (1993).
 
Miquel Àngel Escobar Gutiérrez, delegat del Govern a Barcelona
 
Nascut a Cornellà de Llobregat el 1970.
 
Llicenciat en Ciències de la Comunicació i especialista en Comunicació Corporativa. Màster en Direcció de Comunicació Empresarial i Institucional. És professor associat  de Periodisme a la UAB des de 2011.
 
Fins el 2015 va ser secretari de Comunicació, anàlisi I innovació de la UGT de Catalunya, càrrec que va abandonar per encapçalar la llista de Democràcia i Llibertat al Senat en les eleccions generals del 20 de desembre de 2015. Prèviament havia estat director de Comunicació del mateix sindicat.
 
Va militar al PSC fins el 2013 i va ser regidor i tinent d’Alcalde a l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat. És membre de l’Assemblea Nacional de Catalunya i de SÚMATE.
 
Departament d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència
 
Jordi Foz i Dalmau, secretari de Transparència, de Govern Obert i de Contractació Pública
 
Nascut a Barcelona el 1967.
 
Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona, màster en Dret públic i Organització administrativa per la Universitat Pompeu Fabra, Màster en Funció Directiva per l’Escola de l’Administració Pública de Catalunya. També ha cursat el Programa de Funció Gerencial a l’Administració Pública d’ESADE.
 
Ha estat subdirector general d’Acció Territorial i Costes del Departament de Territori i Sostenibilitat des de l’any 2013, director de Serveis del Departament de la Vicepresidència (2007-2010), subdirector general de Joventut (2004-2007), responsable de Planificació de Mitjans Audiovisuals a la Direcció General de Mitjans Audiovisuals del Departament de la Presidència (2003-2004) i lletrat de l’Assessoria Jurídica tant al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (1994-2002) com a la Comissió Jurídica Assessora del Govern (2002-2003).
 
D’altra banda, és vocal de la junta de l’Associació Catalana de Gestió Pública.
 
Marta Garsaball i Pujol, directora de Serveis
 
Nascuda a Barcelona l’any 1971.
 
Llicenciada en Dret i màster en Gestió de Recursos Humans de les Organitzacions per la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Des de l’any 2014 ha estat responsable d’Avaluació i Recerca a la Secretaria General de Relacions Institucionals i de Foment de la Qualitat Democràtica de la Direcció General de Relacions Institucionals i amb el Parlament, on també ha estat responsable tecnicojurídica  (2010-2014). Ha estat també tècnica superior del Servei d’Ajuts i Contractació del Departament de la Vicepresidència (2007-2010).
 
Funcionària de carrera a la Universitat Autònoma de Barcelona, ha dut a terme la coordinació institucional de l’Equip de Govern a l’Oficina de Coordinació Institucional del Rectorat (2002-2007). D’altra banda, des del 2013 és secretària de la Junta directiva d’Òmnium Cultural Gràcia.
 
Maria Badia i Cutchet, directora general de Relacions Exteriors
 
Nascuda a Sant Quirze del Vallès l’any 1947.
 
Diputada al Parlament Europeu pel PSC-PSOE del 2004 al 2014 i vicepresidenta de l’Aliança Progressista de Socialistes i Demòcrates del 2009 al 2014. Ha estudiat Filologia Anglesa a la Universitat de Barcelona i en els inicis va treballar com a professora d’anglès d’escoles d’educació primària a Sabadell.
 
Ha estat coordinadora de la Primera Secretaria del PSC, coordinadora de la Secretaria de Relacions Internacionals del PSOE i responsable de la Secretaria del President del Parlament de Catalunya Joan Raventós. Ha estat també responsable de la  Secretaria de Política Europea i Internacional del PSC durant tres mandats.
 
Al Parlament Europeu, entre d’altres responsabilitats, ha estat adscrita a la Comissió de Cultura i Educació i a la delegació per a les Relacions amb la República Popular Xinesa. També ha format part del Partit Socialista Europeu de Dones, on ha participat activament impulsant campanyes de conciliació de la vida personal i laboral.
 
Carme Garcia i Suárez, directora general de Relacions Institucionals i amb el Parlament
 
Nascuda a Badajoz l’any 1957.
 
Diplomada en Treball Social i postgrau de Mediació i Resolució de Conflictes per la Universitat de Barcelona. Té també formació en Geografia i Història i Ciències Socials.
 
Funcionària de l’Ajuntament de Sabadell, des del 2014 era cap de Programa i Gestió en Serveis Públics del Centre d’Atenció a les Dones. Entre d’altres càrrecs, ha estat cap de Serveis Socials i Gestió de Serveis a les Persones (1987-1996) i cap de Programa i Gestió en Serveis Públics adreçats a dones amb situació de violència de gènere (1999-2004).
 
Ha estat tinenta d’alcalde i regidora de Benestar Social i Cultura a l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès (1996-1999), diputada a les Corts Espanyoles (2004-2007) i portaveu de les comissions socials d’Educació i Igualtat, i presidenta de l’Àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona (2007-2011). Actualment és membre del Secretariat Nacional de l'ANC, on ha realitzat de forma voluntària activitats dins de les comissions sectorials d’Educació, Serveis Socials i Immigració, i de la comissió d'Incidència Política.
 
Manel Vila i Motlló, director general de Cooperació al Desenvolupament.
Departament de Cultura
 
Nascut a Barcelona l’any 1956.
 
Expert en cooperació internacional. Va començar la seva trajectòria professional a l’Ajuntament de Barcelona, on va exercir el càrrec de responsable del Servei de Joventut i gerent del Districte de Nous Barris. Entre el 1992 i 1996 va ser responsable de l’ajuda humanitària de Barcelona a Sarajevo, tasca per la qual ha rebut el guardó de Ciutadà d’Honor de la Ciutat de Sarajevo el 2015.
 
També ha estat director dels Serveis Educatius i director de l’àrea de Solidaritat Internacional de l’Ajuntament de Barcelona,  comissionat de l’Alcaldia per a la Cooperació Internacional i fins al seu nomenament ha estat director de l’Àrea d’Internacional i de Cooperació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i membre del Comitè Directiu d’ACNUR.
 
Marta Macias Quesada, directora de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament
 
Nascuda a Sant Carles de la Ràpita l’any 1965.
 
Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona, màster en Dret d’Empreses i Fundacions per la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. També ha cursat el Programa sobre lideratge i innovació social en ONG de desenvolupament a ESADE de Barcelona.
 
Entre d’altres càrrecs, ha estat la directora de l’empresa de moda i disseny Custo Barcelona, directora de Catalunya i Balears de la Fundació Ajuda en Acció durant sis anys i directora de l’àrea de de Relacions Externes del Fòrum de les Cultures – Barcelona 2004 (2001-2005).
 
A més, des de l’any 2011 col·labora com a voluntària a l’agència de notícies amb visió de gènere La Independent.
 
Ha estat investigadora en projectes de recerca finançats en convocatòries competitives, tant de la Unió Europea com de la Generalitat de Catalunya i de l’Estat, sobre dret patrimonial i dret de família i successions. És membre del consell de redacció de la revista InDret.
 
Des del 2014 era directora general de Cooperació al Desenvolupament.
 
Departament d’Ensenyament
 
Jordi Miró Meix, director general d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa
 
Nascut a Barcelona l’any 1959.
 
Llicenciat en Dret i Màster en Polítiques públiques de seguretat (ISPC-UOC). Des de 1985 ha treballat en el sector públic en els departaments de la Presidència, Justícia, Governació i Administracions Públiques, Interior, i, recentment, Empresa i Ocupació, així com a la Sindicatura de Comptes de Catalunya.
 
Entre els anys 2011 i 2013 ha estat director general de l’Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions de la Generalitat de Catalunya (Departament de la Presidència). Des del 2013 i fins l’actualitat, ha exercit el càrrec de director general de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball al Departament d’Empresa i Ocupació.
 
Montserrat Llobet i Bach, directora general d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat
 
Nascuda a Sabadell l’any 1955.
 
Llicenciada en filosofia i lletres, i diplomada en mestra de català per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Ha exercit diferents càrrecs en la docència com ara mestra d’escola, professora d’institut i d’Escoles Oficials d’Idiomes, i docent en màsters i postgraus universitaris. Des de l’any 2011, ha estat directora dels serveis territorials del Departament d’Ensenyament a les comarques de Barcelona.
 
Ha dut a terme diferents tasques dins del Departament d'Ensenyament en àrees com el Servei de Programació, Avaluació i Recursos Pedagògics, i la secció d'educació secundària i tècnicoprofessional de la Subdirecció General de Formació Permanent. Ha exercit com a Inspectora d’Educació des de l’any 2005 fins al 2011.
 
Ha participat en diferents activitats de recerca i publicacions, i és coautora de publicacions relacionades amb l’ensenyament. Forma part del grup GRELL (Grup de Recerca sobre Ensenyament de Llengua) de la Universitat de Vic i de la UAB.
 
Antoni Llobet Mercadé, secretari de Polítiques Educatives
 
Nascut a Manresa l’any 1965.
 
Llicenciat en Filologia Catalana per la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Ha estat professor de llengua catalana i literatura. Ha exercit diversos càrrecs de responsabilitat directiva i de coordinació de centres i ha estat director de l'institut Lluís de Peguera de Manresa.
 
També ha estat director general de Centres Públics al Departament d'Ensenyament des del setembre de 2013 fins a l’actualitat. Anteriorment, també havia desenvolupat tasques de responsabilitat al Departament i va ser el delegat territorial a Barcelona ciutat entre els anys 2002 i 2003.
 
És actualment regidor de l'Ajuntament de Manresa.
 
Lluís Baulenas i Cases, director general de Centres Públics
 
Nascut a Caldes de Montbui l’any 1963.
 
Llicenciat en Ciències Biològiques per la Universitat de Barcelona i Catedràtic de matemàtiques d’ensenyament secundari. També és diplomat en gestió gerencial de les administracions públiques per ESADE.
 
De febrer de 2011 fins avui ha estat director dels serveis territorials d’Ensenyament al Vallès Occidental. Ha exercit diferents càrrecs en l’àmbit educatiu. Entre el 2004 i el 2011 va ser inspector d’educació; entre 1992 i 2004 va dirigir l’Institut Ramon Casas i Carbó; i anteriorment va exercir com a professor de matemàtiques en dos centres educatius de Vic.
 
Ha participat en el projecte per a la millora de la qualitat dels centres educatius; ha estat dinamitzador de xarxes de centres amb pla d’autonomia; ponent en programes de formació inicial per l’exercici de la funció directiva; i formador de seminaris de suport a la gestió de centres de secundària.
 
Departament de Salut
 
David Elvira i Martínez, director del Servei Català de la Salut
 
Nascut a Barcelona el 1974.
 
Llicenciat en Economia i Empresa per la Universitat Pompeu Fabra i màster en Economia Aplicada per la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Ha desenvolupat activitats de recerca en l'àmbit de l'avaluació econòmica de serveis sanitaris tant en l'Institut Municipal de Recerques Mèdiques de Barcelona com a l'Hospital de la Vall d'Hebron. També ha estat investigador convidat per les universitats de Kyoto i Keio (Japó) i consultor en àrees com la gestió sanitària, la planificació sanitària i l'avaluació econòmica de fàrmacs i de serveis sanitaris.
 
En l’àmbit públic va desenvolupar les funcions de director general de Recursos Sanitaris durant els anys 2009-2010 i de cap del Gabinet d'Informació i Estratègia durant els anys 2007-2009. Prèviament va exercir responsabilitats en la coordinació dels Sistemes d'Informació i va dirigir l'Oficina Intradepartamental de Gestió de Projectes, també en el Departament de Salut. Des d'octubre de 2013 és membre del Consell Assessor per a la Sostenibilitat i Progrés de la Sanitat del president de la Generalitat.
 
Fins a l’actualitat, ha estat el responsable de les Relacions Corporatives de Sanofi a Espanya, activitat que ha combinat amb tasques acadèmiques com a professor associat de la Universitat Pompeu Fabra.
 
Departament de Territori i Sostenibilitat
 
Agustí París i Roig, director de Serveis
 
Nascut a Sabadell el 3 de març de 1965.
 
Llicenciat en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona (1988). Magíster en Dret de Catalunya per la Universitat Autònoma de Barcelona (1998). Postgrau en Planificació i Gestió de la Mobilitat (2003).
 
Ha treballat per a l’Administració de la Generalitat de Catalunya ocupant diversos càrrecs: Secció de Transports de Mercaderies del Departament de Política Territorial i Obres públiques (1992-1995); servei Territorial de Transports de Barcelona del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (1995-2002); servei de Gestió del Trànsit del Departament d’Interior (2002-2003); servei de Recursos Humans del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (2003-2006) i subdirecció General de Recursos Humans i Relacions Laborals del Departament de Territori i Sostenibilitat (des de 2009 fins l’actualitat).
 
Marta Subirà i Roca, secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat
 
Nascuda a Barcelona l’any 1972.
 
Llicenciada en Dret per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) amb l’especialització en Dret Administratiu i Públic de Catalunya. Complementa la seva trajectòria acadèmica amb estudis de postgrau de Comunicació Corporativa i Institucional a l’Institut d’Educació Contínua de la Universitat Pompeu Fabra, de Gestió Pública a ESADE, i de lideratge en la gestió pública a l’IESE.
 
Des de gener de 2011 és directora general de Polítiques Ambientals del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya. Va ser tinenta d'alcalde de Medi Ambient i Mobilitat a l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès (2007-2011). Prèviament va ser regidora de Comunicació, Serveis Generals i Societat de la Informació de l’Ajuntament de Sant Cugat (1999-2007).
 
Mercè Rius i Serra, directora general de Qualitat Ambiental
 
Nascuda a Badalona l’any 1968, és doctora en Ciències Biològiques per la Universitat de Barcelona, Tècnic Superior en Prevenció de Riscos Laborals i ha cursat el Programa de Desenvolupament Directiu (PDD) de IESE.
 
La seva trajectòria laboral es desenvolupa, des de l’any 1997, a les empreses Abengoa-Abensur i Emte Service UTE com a cap de planta de diverses depuradores d’aigües residuals urbanes a la conca del riu Llobregat. A partir de l’any 2001 exerceix com a  responsable de diferents contractes en temes relacionats amb la depuració d’aigües residuals a les enginyeries PaymaCotas S.A.U. i Asesoría Técnica y Control, S.A.
 
En l’àmbit del sector públic, Rius ha estat regidora a l’Ajuntament de Badalona des de 2007, on va ser tinent d’alcalde i regidora de l’Àrea de Medi Ambient i Mobilitat de l'Ajuntament de Badalona durant el període 2007-2011, i des del 2011 ha exercit de regidora del Districte 1.
 
També des de l’any 2011 és diputada adjunta de Medi Ambient a la Diputació de Barcelona, vice-presidenta de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, vice-presidenta de la Red de Ciudades Españolas por la Bicicleta i patrona de la Fundació Fòrum Ambiental. Actualment forma part del Comitè executiu de ICLEI Europa i és la vice-presidenta de la campanya de compra verda “Procura+”. Des del 2 de desembre de 2014 fins l’actualitat ha estat directora de l’Institut Català d’Energia (ICAEN).
 
Departament de Cultura
 
Josep Solà Font, director de Serveis
 
Nascut a Manresa el 1963.
 
Llicenciat en Geografia i Història (1981]1986). Postgraduat en Història Econòmica (1987]1989) per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Va estudiar Ciències Econòmiques a la UAB (1983]1988) i Direcció i Administració d’Empreses a ESADE (Master of Business Administration 1995]1998). Ha completat la seva formació sobre diversos temes de gestió pública a ESADE i IESE.
 
Ha desenvolupat la seva carrera professional al sector públic. En la darrera etapa, ha estat director de Serveis del Departament de Territori i Sostenibilitat. Prèviament, va ocupar diversos llocs a l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, exercint d’adjunt a Gerència i de director de Serveis Generals. També, en el sector públic, va ocupar diversos llocs de responsabilitat al CIDEM (actual ACCIÓ, que depèn del Departament d’Empresa i Ocupació) i a l’Ajuntament de Viladecans.
 
Al sector privat, va ser gerent d’una companyia dedicada a la inversió i de gestió empresarial. En el camp docent, ha estat professor]consultor de la Universitat Oberta de Catalunya en temes relacionats amb el món de la gestió d’empreses.
 
Jusèp Boya i Busquet, director general d’Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni
 
Nascut a Les el 1960.
 
Fins ara director del Museu d’Història de Catalunya, és llicenciat en Geografia i Història, en l’especialitat d’Història Medieval, per la Universitat de Barcelona.
 
És membre del cos de conservadors de museus de la Generalitat des de l’any 1988 i ha estat director del Musèu dera Val d’Aran entre els anys 1986 i 1990, cap de l’Àrea de Gestió Museogràfica del Museu d’Història de Catalunya entre 1996 i el 2008 i, posteriorment, responsable del projecte del Museu Nacional d’Història, Arqueologia i Etnologia de Catalunya.
 
Va cursar estudis de museologia i conservació i de gestió del patrimoni cultural a la Universitat de Montréal (Canadà). Abans de dirigir el Museu d’Història de Catalunya va ocupar el càrrec de cap del Servei de Museus i de protecció de Béns Mobles del Departament de Cultura.  
 
Departament de Justícia
 
Àngel Cortadelles i Bacaria, director de Serveis
 
Nascut a Reus l’any 1960.
 
Llicenciat en Biologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (1982). A ESADE ha obtingut les titulacions de diploma d'especialització universitària en funció gerencial a les Administracions Públiques (2013) i de màster en Direcció Pública –Executive Master in Public Administration (2014).
 
Ha desenvolupat la pràctica totalitat de la seva carrera professional a les administracions públiques catalanes i també ha treballat en la gestió d'entitats del tercer sector. Ha estat cap del Servei d'Organització al Departament de Territori i Sostenibilitat; director general de Relacions Internacionals de la Generalitat de Catalunya i director dels Serveis Territorials del Departament de Governació i Administracions Públiques a Tarragona. Dins l’Ajuntament de Reus ha estat regidor d’Esport, Emergències i Seguretat Civil, així com responsable del Pla Transversal de Joves.
 
Anteriorment havia estat director de l’Àrea d’Educació i Família a l’Ajuntament de Reus (2003-2004) i cap de la Secció de Gestió Administrativa i Habilitat  de la Delegació Territorial del Departament de Medi Ambient a Tarragona (2000-2003). Àngel Cortadelles substitueix en el càrrec Xavier Farriols Solà, de qui s’aprova avui el cessament.
 
Xavier Bernadí i Gil, director general de Dret i d’Entitats Jurídiques
 
Nascut a Sabadell l’any 1967.
 
Llicenciat en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctor en dret per la Universitat Pompeu Fabra. Ha estat professor de Dret Administratiu a temps complet a la Universitat Pompeu Fabra entre els anys 1997 i 2008, així com professor associat de Dret Administratiu a la Universitat Pompeu Fabra i a la Universitat de Barcelona.
 
Compta amb nombroses conferències i publicacions en els àmbits del dret autonòmic, l’administració electrònica, la transparència i l’accés a la informació pública, i ha estat assessor extern del Govern i l’Administració de la Generalitat en diverses etapes, principalment en l’àmbit del desenvolupament de l’Estatut i la reforma estatutària.
 
Funcionari de carrera del cos superior d’Administració de la Generalitat, va prestar serveis a l’Escola d’Administració Pública entre els anys 1991-1996, on va ser cap de la Secció d’Estudis i Documentació. L’any 2008 va reingressar a la Generalitat com a secretari de la Comissió Mixta de Transferències. Posteriorment, i fins a l’actualitat, també ha exercit com a secretari de la Comissió Bilateral Generalitat-Estat, com a secretari de la Comissió Bilateral Govern de la Generalitat-Consell General d’Aran i de la Comissió Mixta Generalitat-Ajuntament de Barcelona.
 
Des del juliol de 2013 ocupava el lloc de director de l’Oficina per al Desenvolupament de l’Autogovern, amb rang de director general, al Departament de Governació i Relacions Institucionals.
 
Patrícia Gomà i Pons, secretària de Relacions amb l’Administració de Justícia
 
Nascuda a la Riba l’any 1970
 
Llicenciada en Dret per la Universitat de Lleida i amb el reconeixement de suficiència investigadora per la Universitat de Barcelona.
 
Funcionària del cos superior de la Generalitat de Catalunya, ha exercit l’advocacia i la docència a la Universitat Rovira i Virgili i ha col·laborat amb la Universitat Oberta de Catalunya com a tutora dels estudis de dret. A l’Administració catalana ha ocupat diferents càrrecs en tasques d’assistència jurídica i de gestió de personal al Departament d’Interior i al Departament de Justícia.
 
Gomà ha estat diputada al Parlament de Catalunya de la VIII legislatura (2006-2010) i portaveu adjunta del grup parlamentari d’Esquerra Republicana de Catalunya (2008-2010).
 
Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
 
Agnès Russiñol i Amat, directora de l'Institut Català de l'Acolliment i de l'Adopció
Nascuda a Barcelona l’any 1982.
 
Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració i Periodisme per la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Màster en Comunicació Política i Electoral (UAB).
 
Diputada al Parlament de Catalunya durant la X legislatura, on ha treballat temes d’infància. També ha estat responsable dels àmbits temàtics de formació professional, comerç, turisme, consum, economia col·laborativa i reforma horària.
 
Ha treballat com a tècnica de comunicació i premsa al Departament de Vicepresidència i Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya (2008-2013). També ha exercit com a promotora de comunicació i qualitat a l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) entre els anys 2005 i 2008. Ha presidit el Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC), en representació d’Acció Escolta de Catalunya.
 
És sòcia d’Òmnium Cultural, de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) i militant d’Esquerra Republicana de Catalunya des de l’any 2005. Ha estat presidenta d’ERC-Eixample entre els anys 2009 i 2012. També ha estat consellera nacional entre els anys 2009 i 2015.
 
Roser Galí i Izard, directora general de Famílies
 
Nascuda a Barcelona, el 1969.
 
Economista experta en gestió de projectes en els sectors industrial i alimentari. Té experiència en gestió industrial, projectes de dinamització econòmica, turística i de formació, així com en processos de reorganització, en la negociació amb entitats, comitès i col·lectius diversos.
 
Fins a l’actualitat ha estat co-fundadora i responsable d’operacions de  Mas Obert Productes Locals, SL. Entre el 2011 i el 2015 va exercir de consultora de promoció econòmica al Consorci del Moianès, en qüestions relacionades amb el sector agroalimentari, clusterització i producció ecològica.
 
Francesc Iglesies i Riumalló, secretari d'Afers Socials i Famílies
 
Nascut a Arbúcies l’any 1970.
 
Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la UB. És professor d'Economia aplicada al Treball social a la UB. En l’àmbit acadèmic després de fer els cursos de doctorat en Investigació en Teoria Econòmica (1996-1998) va participar en l'elaboració del Llibre Blanc de l'Economia Social a Catalunya (2001) i fou professor d'Economia Social a la Diplomatura en Relacions Laborals de la UB fins el curs 2013-2014. Entre el 2001 i el 2010 s'integra a la UVic com a professor de Sociologia del Treball i de l'Empresa als ensenyaments d'Empresarials i d'ADE de la Facultat d'Empresa i Comunicació.
 
Durant el 2003 entra com a adjunt al director del Pla Estratègic de la UVic 2005-2010. Durant el 2005-2006 fou assessor del Departament de Comerç, Turisme i Consum i des del 2006-2011, Responsable de Planificació Estratègica i Projectes de Turisme de Catalunya del Departament d'Innovació,
 
Des del juliol de 2013 és membre del Consell Superior de la Cooperació a petició del Parlament de Catalunya.
 
Oriol Fernández i Saltor, director de Serveis
 
Llicenciat en Enginyeria Industrial per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la UPC, al març de 2000. Diploma Internacional presencial (250 hores) en Project Management per la Universitat de Berkeley (Califòrnia, EEUU), al desembre de 2005 . Té un posstgrau en Gestió Empresarial (180 hores) per la Universitat Politècnica de Mataró, l’Escola Universitària del Maresme i CETEMMSA, al juny de 2005.
 
En l’àmbit de l’Administració Pública ha desenvolupat diverses funcions relacionades bàsicament amb la promoció econòmica i la gestió de personal.
Ha treballat com a Adjunt al Secretari General del Departament al Departament d’Innovació, Universitats i Empresa (2008-2010). També ha estat Director de Serveis del Departament de Governació i AAPP, l’any 2008.
 
A la Diputació de Barcelona ha estat el primer Coordinador de l’Àrea de Comerç i en l’actualitat desenvolupa funcions com a Cap de Secció de Planificació i Anàlisi de Comerç.
 
Joan Ramon Ruiz Nogueras, director general de Protecció Social
 
Nascut a Mataró el 1958.
 
Llicenciat en Dret per la Universitat Nacional Educació a Distància (1992) i posseeix el títol professional de Gestor Administratiu.
 
Ha estat Funcionari del Cos de Gestió de l’Administració de la Seguretat Social i des de desembre de 1.997 i ha estat a Cos Administratiu de la Seguretat Social; l’Institut Nacional de Previsió; l’Institut Nacional de Seguretat Social; la Tresoreria General de la Seguretat Social; cap de l’Àrea d ’Afiliació de l’Administració de Mataró; director de l’Administració de Manresa; director de l’Administració de Badalona i director de l’Administració de Mataró.
 
A més ha format part del grup estatal de formadors de la Tresoreria General de la Seguretat Social i ha estat professor de Cicles Formatius a l’Escola Pia de Mataró en Administració Pública, Gestió Tributària i Fiscalitat, Formació i Orientació Laboral i Relacions a l’Entorn de Treball.
 
Enric Vinaixa i Bonet, director general de Relacions Laborals i Qualitat de Treball
 
Nascut a Barcelona el 1967.
 
Diplomat en Relacions Laborals ( Graduat Social ), a l'Escola Universitària de Relacions Laborals Blanquerna de la Universitat Ramon Llull, estudis iniciats l'any 1998 i finalitzats l’any 2001. Enginyer tècnic informàtic en informàtica de gestió, cursat a la Universitat Autònoma de Barcelona,  1987 a 1991.           
 
Ha estat Director de Gestió i Serveis de l’Equip Propi (Relacions Laborals i Serveis Generals), de l’Àrea de Persones de la Universitat Oberta de Catalunya, d’octubre de 2007 fins l’actualitat.
 
També ha estat cap de Recursos Humans, de l’Escola Pia de Sarrià – Calassanç, des de l’any 1996 fins octubre de 2007; cap del Departament de Relació Escola-Empresa, de l’Escola Pia de Sarrià – Calassanç,  des de l'any 1994 fins a 1996; professor de formació continuada per adults, al Secretariat de l'Escola Cristina de Catalunya i de l’Escola Pia de Catalunya i Professor titular i tutor en diferents nivells de formació professional, des de 1988 fins l’any 1994.
 
Departament d’Empresa i Coneixement
 
Arcadi Navarro i Cuartiellas, secretari d’Universitats i Recerca
 
Nascut a Sabadell l’any 1969.
 
Llicenciat en Biologia i doctorat en Genètica per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
 
Actualment és professor ICREA al departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), del qual n’és el director i on lidera un grup de recerca en Genòmica Evolutiva. A més, dirigeix el node de Genòmica de Poblacions de l’Institut Nacional de Bioinformàtica (INB), amb seu a Madrid.
 
Així mateix, des de l’any 2013, col·labora amb el Centre de Regulació Genòmica (CRG) dirigint el Projecte EGA@Barcelona, la instal·lació a Barcelona de la base de dades de l’European Genome-phenome Archive.
Anterioment, i després d’un temps al sector privat, va treballar a la University of Edinburgh (1999) en genètica de poblacions. L’any 2002 es va incorporar a la UPF com a investigador del Programa Ramón y Cajal i el 2006 s’hi va establir com a professor ICREA. L’any 2010 va passar a ser catedràtic de Genètica. Durant el període 2009-2013 va ser vicedirector de l’Institut de Biologia Evolutiva (UPF-CSIC) i, durant el 2009-2013, coordinador del Programa de Biologia Evolutiva i Sistemes Complexos del departament de Ciències Experimentals i de la Salut.
 
Ha publicat més de 100 articles i llibres sobre genòmica i evolució.
És membre fundador i voluntari de Demòcrates de Catalunya.
 
Maria Assumpta Farran i Poca, directora de l’Institut Català d’Energia
 
Nascuda a Barcelona l’any 1968.
 
És llicenciada en Ciències Físiques en l’especialitat de Física de l’Atmosfera i Geofísica per la Universitat de Barcelona. Ha cursat el màster en Enginyeria Ambiental per l’Institut Català de Tecnologia i  els postgraus en Química de l’Atmosfera ( UNED) i de modelització atmosfèrica de la UPC ( ITEMA). Pel que fa a  l’àmbit de l’energia, té formació en energies renovables, mercat únic europeu de l’energia, pool elèctric i comerç europeu d’emissions de CO2 entre d’altres. En l’àmbit de la gestió pública, ha participat en els programes de formació en Direcció Estratègica i Gestió de la col•laboració públicoprivada (ESADE) i d’Innovació i Lideratge a la Gestió Pública (IESE).
 
Des de l’any 2011 i fins al 2016 ha estat directora general de Qualitat Ambiental de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat on ha liderat l’aprovació i desenvolupament del Pla d’Actuació per a la Millora de la Qualitat de l’Aire a la Conurbació de Barcelona, ha impulsat la redacció i aprovació de la fiscalitat ambiental per emissions atmosfèriques contaminants a l’àmbit de la indústria i l’aviació comercial així com la introducció de descomptes per a vehicles nets en els peatges de la xarxa viària de la Generalitat on, en destaca la gratuïtat dels vehicles elèctrics com a eina fiscal per al seu desenvolupament.
 
També destaca en matèria d’eficiència energètica l’aprovació del decret que desplega la llei d’ordenació de l’enllumenat exterior així com en el marc de la directiva d’emissions industrials la publicació de la “Guia de les millors tècniques disponibles per l’eficiència energètica en el sector industrial”, la gestió  del segon període Kyoto del comerç d’emissions de gasos d’efecte hivernacle al sector industrial i generació energètica així com del Pla de reducció de les emissions contaminants de les grans instal.lacions de combustió i generació elèctrica.
Des de l’any 1993 i fins al gener del 2011, va desenvolupar la seva carrera professional de forma compartida en l’ àmbit tècnic de l’energia i  del medi ambient. El període 93-98 a la Conselleria de Medi Ambient i en el període 98-2010 a l’Institut Català d’Energia.
 
Col·labora en diversos màsters de la UPC, la Salle i l’Institut Químic de Sarrià (IQS) tant en matèria energètica com ambiental, També coordina el vector d’infraestructures energètiques dins del màster de Gestió Privada d’Infraestructures de la UPC.
 
Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació
 
Sergi Tudela i Casanovas, director general de Pesca i Afers Marítims
 
Nascut a Barcelona l’any 1969.
 
Llicenciat en Biologia per la Universitat de Barcelona. Ha ampliat els seus estudis amb un doctorat en Ecologia Pesquera per la Universitat de Girona i un mestratge en Oceanologia Aplicada per la Universitat de Perpinyà, Université du Québec à Trois-Rivières (UQTR).
 
Ha tingut activitat docent sobre genètica de poblacions a la Universitat de Girona, ha realitzat recerca postdoctoral en pesca a l’Institut de Ciències del Mar de Barcelona. En aquest àmbit ha dirigit el Programa de Pesca del WWF Mediterranean Programme Office, des del 2001 i fins a l’actualitat.
 
Ha estat premiat amb el Guardó internacional de WWF al Mèrit de la Conservació (Wyoming, USA, 2013) i recentment, amb la Medalla del Guardó de la Pesca Catalana (2015).
 
Compta amb més de 30 publicacions sobre pesca (incloent-hi bioeconomia pesquera), conservació marina, biologia i ecologia en revistes científiques de referència, 3 llibres i altres contribucions científiques i tècniques sobre aspectes biològics i socials.
 
Joan Rabasseda i Ferrer, director de Serveis
 
Nascut a Santa Coloma de Farners l’any 1961.
 
Llicenciat en Químiques per la Universitat de Barcelona, màster en Alta Funció Directiva (EAPC), màster en Gestió Mediambiental.
 
Ha esmerçat bona part de la seva trajectòria professional en els àmbits dels sistemes de qualitat, la gestió de projectes, optimització de processos, estadística, organització, i auditories. Ha exercit diverses responsabilitats tècniques i directives als departaments d’Agricultura i de Governació. Director dels Serveis Territorials a Barcelona del Departament de Governació i Administracions Públiques (2008-2011).
 
Actualment treballa d’analista-avaluador del sector públic a l'Oficina de Racionalització del Sector Públic Instrumental, i forma part de l’equip guardonat amb el premi Alfons Ortuño 2014 a la millor actuació d’innovació i bones pràctiques en matèria d’organització a les administracions públiques catalanes.
 
Ha participat com a expert i team leader en diversos projectes EU Twinning i EuropeAid a països d’Europa, Àfrica i Amèrica. Ha exercit com a professor en màsters de CESIF Universidad San Pablo Ceu, Les Heures Universitat de Barcelona i nombroses entitats docents. Ha estat president del “Congreso Virtual Iberoamericano sobre Gestión de Calidad en Laboratorios”.
 
Oriol Anson Fradera, director general de Desenvolupament Rural

Nascut a Mataró l’any 1963.
 
Llicenciat en Enginyeria Tècnica Agrícola per la Universitat Politècnica de Barcelona. Especialitzat en Explotacions Agropecuàries. Ha ampliat els seus estudis amb dos postgraus en Direcció de Màrqueting i Direcció Comptable per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
 
Els darrers dos anys ha estat secretari tècnic del Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics Agrícoles i Perits Agrícoles de Catalunya. També va ser secretari general dels Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC) dels anys 2002 al 2007.
Del 2011 al 2013 va treballar com a director de l’empresa de planta ornamental Intermediació del Mercat, SL
 
Va ser cap de l’Oficina de Relacions Sectorials i Exteriors del Departament d’Agricultura entre els anys 2007 i 2010.
 
Anteriorment va treballar com a assessor agrícola i ramader amb despatx propi i per a la consultora Xavier Brullet i Associats S.L.


Cercador

Cercador

Destaquem