Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Presentada la Guia per al respecte a la diversitat de creences als centres educatius de Catalunya

Durant la jornada El diàleg interreligiós, eina educativa i d’acció comunitària que va tenir lloc ahir a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC), es va presentar la Guia  per al respecte a la diversitat de creences als centres educatius de Catalunya, a més dels resultats de sengles projectes de recerca sobre laïcitat, multiculturalitat i convivència.

 
 
Ahir va tenir lloc a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya la jornada El diàleg interreligiós, eina educativa i d’acció comunitària, un acte organitzat per la Direcció General d’Afers Religiosos que va tenir un triple objectiu.
 
D’una banda, presentar  la Guia  per al respecte a la diversitat de creences als centres educatius de Catalunya, per part del director general d’Afers Religiosos (DGAR), Enric Vendrell, i la directora general d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa. del Departament d’Ensenyament , Meritxell Ruiz Isern.
 
Laicitat i convivència a l’escola
D’una altra banda, la presentació pública dels resultats de dos projecte de recerca finançats per la pròpia DGAR: Actuacions per a la convivència. Un model de laïcitat, per part de Tatiana Santos, professora de la Facultat d’Educació de la Universitat de Girona; i Laïcitat multicultural i la gestió de la diversitat religiosa als espais educatius, a càrrec de Lena de Botton, professora de Sociologia de la Universitat de Barcelona, i membre del Consell Assessor per a la Diversitat Religiosa.
 
Tatiana Santos ha plantejat que per a la gestió de la pluralitat i la diversitat religiosa es requereix la definició d'una laïcitat multicultural que garanteixi la llibertat d'expressió amb la única limitació de la protecció dels drets fonamentals de tothom.
 
La recerca de Lena de Botton palesa l’existència de determinades orientacions que afavoreixen el diàleg interreligiós. Resulta cabdal la creació de lligams d’amistats en el sí d’una comunitat educativa, que impacten decisivament en la reducció dels prejudicis. Aquests lligams afavoreixen la solidaritat i el diàleg en espais heterogenis, s’amplia el coneixement sobre la religió, i redunda en la millora de resultats acadèmics i la prevenció de conflictes.
 
Prèviament, l’acte va comptar amb la ponència Gestió de la diversitat religiosa: la laïcitat multicultural, que va impartir Ramón Flecha, doctor honoris causa per la Universitat de West Timisoara i catedràtic de Sociologia de la Universitat de Barcelona.
 
Finalment, van haver dues taules rodones. D’una banda, El diàleg interreligiós als barris, que va comptar amb la participació de testimonis d’experiències de bones pràctiques de Salt, Santa Coloma de Gramenet, del barri de Sant Roc de Badalona, de Manresa i de L’Hospitalet de Llobregat. I d’una altra, El diàleg interreligiós als centres educatius, que al seu torn va comptar amb experiències relacionades amb la laïcitat multicultural i la gestió de la diversitat religiosa als espais educatius, que va comptar amb la participació de representants de l’Escola d’Adults la Verneda Sant Martí i el CEIP Mara de Déu de Montserrat.
 
La inauguració de la Jornada la van fer la directora de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, Meritxell Masó i Carbó, i el professor catedràtic del Departament de Sociologia i Anàlisi de les Organitzacions, de la Universitat de Barcelona, José Antonio Rodríguez.


Cercador

Cercador

Destaquem