Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

TURISME

La Generalitat promocionarà el turisme religiós donant suport al projecte Catalonia Sacra

 

 
·        Catalonia Sacra és una iniciativa dels deu bisbats catalans, que té com a objectiu donar a conèixer el patrimoni arquitectònic i artístic vinculat a l’Església Catòlica de Catalunya.
 
·        La promoció del turisme religiós és una de les directrius establertes en el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya, que preveu la promoció del turisme religiós com una línia de producte d’interès especial, i en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya.
 
 
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig; el bisbe de Girona i president de Catalonia Sacra, Mons. Francesc Pardo; i el director de l’Albergueria, Centre de Difusió Cultural del Bisbat de Vic, Mn. Josep Maria Riba, han signat un conveni de col·laboració per a la promoció del turisme religiós a través del projecte Catalonia Sacra.
 
Catalonia Sacra és una iniciativa dels deu bisbats catalans, que té com a objectiu donar a conèixer el patrimoni arquitectònic i artístic vinculat a l’Església Catòlica de Catalunya per tal d’incrementar-ne les visites. Està gestionat per l'Albergueria-Centre de Difusió Cultural del Bisbat de Vic i enguany ha promogut una quarantena d’activitats adreçades a difondre l’accés al patrimoni eclesiàstic de Catalunya.
 
En virtut del conveni signat avui les entitats gestores del projecte Catalonia Sacra realitzaran les accions següents:
 
  • Ordenar, estructurar i definir els equipaments religiosos que siguin més atractius per al visitant i convertir-los en producte turístic.
 
  • Crear el Catàleg d’Activitats Turístiques de Catalonia Sacra. Aquesta catàleg ha d’incloure un llistat de les 30 activitats relacionades amb el patrimoni eclesiàstic català, que puguin ser d’interès per al turista, i que els responsables de Catalonia Sacra hauran d’haver definit prèviament.
 
  • Participar activament i aportar coneixement en les plataformes de debat sobre el turisme religiós que l’Agència Catalana de Turisme (ACT) proposi.
 
  • Difondre la marca Catalunya i la tasca de l’Agència Catalana de Turisme a través dels diferents suports i canals d’informació de Catalonia Sacra.
 
Per la seva banda, l’Agència Catalana de Turisme realitzarà les actuacions següents:
 
  • Assessorar en la selecció dels productes turístics vinculats al patrimoni religiós que siguin més atractius per al turista i per a cada mercat.
 
  • Assessorar en la selecció d’agències receptives que puguin estar interessades en la venda de les experiències turístiques vinculades al turisme religiós, un cop els gestors del projecte Catalonia Sacra hagin creat aquesta oferta.
 
  • Promocionar els productes turístics de la Catalonia Sacra en totes aquelles accions de l’àmbit cultural que l’Agència Catalana de Turisme organitzi o en les que hi participi, així com a través del web www.catalunya.com i de les xarxes socials del Catalunya Experience.
 
Aquest acord de col·laboració respon a les directrius establertes en el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya, que preveu la promoció del turisme religiós com una línia de producte d’interès especial, i en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya, que estableix la posada en marxa d’un Pla Director del Turisme Cultural que compti amb el Projecte Catalonia Sacra per fomentar el coneixement del patrimoni eclesiàstic de Catalunya.
 
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom
 



Cercador

Cercador

Destaquem