Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Una delegació de la Cort Penal Internacional visita la Ciutat de la Justícia per conèixer de primera mà la implantació de la tecnologia RFID

Concretament, aquesta tecnologia està implementada a les instal·lacions de l’Arxiu Central de la Ciutat de la Justícia i a les de l’Institut de Medicina Legal de Catalunya des de fa tres anys
 
La intenció de la delegació, formada per membres de l’Àrea Tècnica de la Cort Penal Internacional, és utilitzar aquesta tecnologia, desenvolupada i implementada pel Departament de Justícia, per modernitzar aquest organisme
 
 
Els responsables de l’Àrea Tècnica de la Cort Penal Internacional de la Haia han visitat aquest matí la Ciutat de la Justícia per conèixer de primera mà la implantació de la tecnologia RFID a l’Arxiu Central i a la seu de l’Institut de Medicina legal de Catalunya (IMLC).
 
La delegació, encapçalada per Okubeyejo Olugbenga, cap del Servei d’Aplicacions de la Cort Penal Internacional, i Álvaro Flores-Díaz, cap d’Informació de la Cort Penal Internacional, entre altres assistents, ha visitat primer els arxius on el Departament de Justícia ha estat pioner en la implantació d’aquest sistema, basat en la radiofreqüència, per a l’automatització dels processos d’arxivament i cerca.
 
Més tard, han visitat la seu de l’IMLC, on els assistents han pogut constatar que el sistema permet incrementar l’eficàcia de les operacions logístiques que requereix la gestió del trasllat i ubicació de cadàvers a l’IMLC.
 
 
Avantatges del sistema d’identificació mitjançant RFID
 
La implantació d’aquest nou sistema permet automatitzar els processos manuals i identificar i actualitzar en temps real la informació gràcies a la lectura de les etiquetes i la connexió mitjançant tecnologia sense fils (Wi-Fi), amb l’aplicació informàtica de gestió documental. Això comporta un estalvi de temps important, ja que s’elimina la revisió física dels expedients i les dades s’actualitzen en temps real, cosa que es pot fer des de qualsevol punt de l’arxiu. També permet eliminar processos duplicats i reduir l’error humà, ja que la informació només s’ha d’introduir una vegada.
 
Pel que fa a l’oficina judicial, aquest nou sistema comporta la disponibilitat immediata de la documentació dipositada a l’arxiu i, per tant, una disminució del temps de resposta a les sol·licituds de consulta d’expedients. També implica un major control sobre la documentació, independentment d’on estigui, i, en definitiva, un increment de la qualitat de la gestió de la documentació judicial al llarg del seu cicle de vida.
 
El Departament de Justícia és pioner en la informatització de la gestió dels documents que genera l’activitat judicial. Cal recordar que el Departament va rebre una distinció del Ministeri en el marc dels Premis a les Bones Pràctiques en Justícia 2011, els primers guardons que s’atorguen a l’Estat espanyol pel reconeixement i la difusió d’experiències i procediments que contribueixen al procés de modernització judicial.



Departament/s

Cercador

Cercador

Destaquem