Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

El Govern dóna llum verd al projecte T-Mobilitat, un nou sistema de targeta única per a l'ús del transport per al públic

  • Substituirà els títols de transport actuals per una nova aplicació continguda en un xip amb validació sense contacte
  • La T-Mobilitat permetrà adaptar el preu del transport a la mobilitat real dels ciutadans, amb descomptes per ús i es preveu que entri en servei el 2015
  • La inversió inicial és de 60 milions d’euros, que serviran per implantar el nou sistema a les 74 empreses de transport de l’àrea de Barcelona

El Consell Executiu ha aprovat avui l’inici del diàleg competitiu de la T-Mobilitat, pas previ a la licitació d’un nou instrument tecnològic que permetrà al ciutadà disposar d’una única targeta per a tots els seus desplaçaments. La T-Mobilitat substituirà els títols de transport actuals per una aplicació de transport continguda en un xip amb validació sense contacte.

Aquest nou sistema afavorirà la utilització del transport públic amb descomptes per ús, adaptarà el preu del transport públic a la mobilitat real de cada ciutadà i permetrà a l’usuari decidir el sistema de pagament del seu transport, ja sigui prepagament, domiciliació bancària del rebut, recàrrega per internet, etc.

La T-Mobilitat és un projecte pioner i va més enllà dels serveis de transport públic i l’objectiu és que es converteixi en un instrument cabdal de gestió de la mobilitat per la seva capacitat d’integració de tots els modes de transport en un únic suport intel•ligent.

La implantació d’aquest projecte es du a terme mitjançant la participació del sector privat a través d’un concurs públic internacional amb diàleg competitiu. L’objecte bàsic de la contractació s’estructura en dues parts:

•    L’adquisició i instal•lació de tot el maquinari i programari a totes les empreses que conformen l’actual sistema tarifari integrat de l’àrea de Barcelona: 74 empreses de transport (TMB, FGC, Rodalies de Catalunya, TRAM, Tusgsal, BaixBus, Sagalés, Sarbús, TUS, TMESA, etc.), 326 estacions ferroviàries, 2.573 autobusos, 7.846 validadores i 1.338 màquines de venda de targetes de transport.

•    L’establiment d’un sistema d’informació pensant en el ciutadà amb la creació de dos nous centres de treball: el Centre d’Atenció al Client, que prestarà servei les 24 h els 365 dies de l’any, donant informació, gestionant incidències com la pèrdua de targeta o el postpagament; i el Centre de Gestió de la Informació del Transport, que d’una manera global, informarà en temps real del funcionament de l’oferta de transport públic integrada a tot el territori català.

L’import estimat de la inversió inicial és de 60 milions d’euros. El cost econòmic del projecte serà absorbit pel sistema a través de l’augment d’ingressos que generarà l’increment de la demanda, la reducció del frau i la publicitat, i per la reducció de costos intrínseca al nou sistema. La contractació de la T-Mobilitat, per tant, no comportarà cap despesa pressupostària ni tampoc suposarà un increment de tarifes per a l’usuari del transport.

El calendari previst d’implantació de la T-Mobilitat s’inicia aquesta setmana amb la publicació de la licitació als diaris oficials. El primer pas és una primera tria -entre tots els interessats en la licitació- de les empreses amb capacitat per poder optar al concurs, d’acord amb uns requeriments mínims de solvència tècnica, econòmica i financera, amb els quals es realitzarà el diàleg competitiu. Finalment, es conformarà els plecs tècnics definitius convidant-los a presentar la seva oferta. La previsió d’adjudicació del contracte és a finals del primer semestre de l’any 2014. A partir d’aquell moment s’iniciaran totes les tasques de substitució del maquinari i programari per disposar de la primera targeta T-Mobilitat al llarg de l’any 2015.


Cercador

Cercador

Destaquem