Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

El Govern elabora una guia de detecció i actuació per a l'alumnat amb altes capacitats

•    La guia recull un conjunt de materials per al professorat i els pares per detectar els alumnes talentosos i proposar programes per treballar dins l’aula.
•    La iniciativa s’emmarca en l’ofensiva de país a favor de l’èxit escolar.
•    Fins ara ja s’han format més de 600 docents en altes capacitats.

Potenciar el talent al llarg de tot el sistema educatiu i donar una resposta adaptada als alumnes amb altes capacitats intel·lectuals són dos dels objectius del Govern emmarcats en la seva ofensiva de país a favor de l’èxit escolar. En aquest context, el Departament d'Ensenyament, en col·laboració amb associacions i fundacions d’altes capacitats de Catalunya, ha elaborat una guia de detecció i actuació per a l’alumnat amb altes capacitats. Un material adreçat al professorat de primària i secundària per tal de facilitar la tasca de detecció de l’alumnat talentós i la d’actuació dins l’aula. La guia forma part del conjunt d’accions emmarcades en aquesta ofensiva.

Els alumnes superdotats o talentosos suposen entre el 4% i el 6% de la població escolar. Són un grup heterogeni que comparteix trets comuns i necessiten una detecció per tal que es puguin atendre posteriorment les seves necessitats.

El Departament d'Ensenyament ja està treballant en la formació del professorat per poder detectar l’alumnat talentós i alhora poder aplicar programes que permetin impulsar les seves capacitats. El passat curs 2011-2012 més de 600 docents van rebre formació específica en altes capacitats.

En l’educació secundària obligatòria, el Departament d'Ensenyament ja ha endegat un seguit d’actuacions per tal de potenciar el talent. Entre algunes de les actuacions, destaquen:
 
•    Premis Extraordinaris de Batxillerat, que possibiliten als guanyadors gaudir d’una estada d’estudi en una entitat de recerca al costat de científics.
•    Alumnes talentosos que cursen el batxillerat  internacional en conveni entre el Departament i la Fundació CELLEX.
•    Alumnat talentós de batxillerat que pugui cursar matèries a L’Institut Obert de Catalunya (IOC) com a mesura de flexibilització, i complement de la seva formació.
•    Adaptacions curriculars per a esportistes d’alt nivell.
•    El centre educatiu Oriol Martorell, on s’adequa el currículum per tal que els alumnes puguin rebre formació complementària de música.
•    Un grup cada vegada més nombrós de centres i alumnes que cursen el BATXIBAC, alumnes talentosos de batxillerat que obtenen la doble titulació de batxillerat (francès/català)

 

Més informació a l'apartat Ensenyament del Pla de Govern


Cercador

Cercador

Destaquem