Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

MODA

L'onzena edició del 080 Barcelona Fashion s'erigeix com el punt de trobada del sector del disseny i la moda

 
 
·        Per primera vegada, el 080 Barcelona Fashion integra la totalitat de la creativitat en el disseny de moda a Barcelona en un únic certamen.

 
·        En aquesta nova edició, es manté l’aposta per crear sinergies entre el món del disseny i la producció, i s’incorpora una nova àrea oberta al públic, amb l’objectiu d’apropar la passarel·la a la ciutat i, consolidar el certamen com a plataforma de comercialització.
 
 

“El 080 Barcelona Fashion, punta de llança per a la promoció i internacionalització del sector del disseny i la moda”. D’aquesta manera, el gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), Miquel Rodríguez, ha definit la passarel·la, que engega la seva onzena edició. Rodríguez ha presentat avui als mitjans de comunicació les principals novetats del certamen, que se celebrarà del 28 al 31 de gener a l’edifici DHUB de la plaça de les Glòries de Barcelona. Un certamen que es consolida com a punt de trobada del sector i que manté l’aposta per crear sinergies entre talent, disseny i producció.  
 
Amb el 080 Barcelona Fashion, el Departament d’Empresa i Ocupació -mitjançant el CCAM- aposta per una passarel·la per la qual desfilin dissenyadors i marques consolidades, que contribueixi a reforçar els vincles entre disseny i indústria. Per això, com en les darreres edicions, participaran en el certamen una representació d’empreses de l’Associació Catalana del Tèxtil i la Moda. Segons el gerent del CCAM, “hem de concentrar esforços perquè la nostra ciutat sigui el màxim de potent”.
 
Prop d’una trentena de dissenyadors i marques desfilaran a la passarel·la de l’edifici DHUB. Per ordre alfabètic: Aldomartins; Alexis Reyna; Bóboli; Brain&Beast; Celia Vela; Cóndor; Custo Barcelona; Desigual, Escorpión; Katarina Grey; Jan iú Més by Punto Blanco; Javier Simorra; Josep Abril, Juan Pedro Lopez; Justicia Ruano; Mango; Manuel Bolaño; Martinez Lierah; Miriam Ponsa; Naulover; Shipper&Arques; Sur; TCN; Torras; Who; Yerse; i Zazo&Brull. 
 
Com a novetat, el 080 Barcelona Fashion incorpora una nova àrea oberta al públic (Open Area) amb l’objectiu d’apropar la passarel·la a la ciutat i, consolidar el certamen com a plataforma de comercialització.
 
L’espai Brand Business Shopping acollirà en el Showroom professional les següents empreses:
 
Aldomartins, Ativ by Vita; Bóboli; Condesita-Barcelona; Cóndor; Enz-A; Escorpion; Gioia Maini; Guitare; Javier Simorra; Justicia Ruano; Katarina Grey; Maku-Maku Hats; Mayo; Minku; Musabajoelarbol; Natargeorgiou; Naulover; Paulo Salinas; Punto Blanco; Teixidors; TJA Noor; Torras i Yerse
 
A l’Open Area hi podrem trobar també  l’àrea destinada a les Pop-Up Stores, on els visitants podran adquirir les col·leccions actuals de moda i accessoris dels dissenyadors més avantguardistes.
 
Aquesta àrea comptarà amb la presència de les següents marques:
 
A-Couple; Ahida Aguirre; Alexis Reyna; Amimanera; Anna Albert; Begoña Noya; Clara Mallart Lacruz; Colmillo de Morsa; De Flores y Floreros; El Suso; Elena Gallego; Enz-a; Eva Vs Maria; Gemma López Barcelona; Iconic Barcelona; Irene Carrera; Juliju; Laura Miret; Lubochka; Manila; Marina Grafeuille; Montse Liarte; Pinc By Ana Tichy; Quecosa Pecosa; Rio; Secretos de Alcoba; Siete del Once.
 
L’Open Area serà també l’escenari de les  presentacions i activitats paral·leles del certamen.
 
Com en les anteriors edicions, el 080 Barcelona Fashion complementa el calendari de desfilades amb un programa d’activitats paral·leles vinculades al món de la moda i el disseny.
 
Exposicions:

-       A piece of hairdressing History by Raffel Pages"A piece of hairdressing history” és una mostra expositiva de peces procedents del Museu de la Perruqueria Raffel Pages. En aquesta ocasió, vol ser una pinzellada de la història de l’ofici de la perruqueria i algunes anècdotes sorprenents, a través de peces curioses, com antics assecadors de casc, enrevessats aparells de permanent per arrissar cabelleres, pintes de tota mena i procedència, estranyes perruques del s. XVII… Un seguit d’objectes que ens resultaran curiosos alhora que quotidians, i que posaran de manifest la unió indestriable entre moda i perruqueria.  
 
-       Jeanne Lanvin ‘Ses débuts à Barcelona’. D’entre les aportacions de Barcelona i de Catalunya a la moda internacional, en destaca una de molt rellevant i poc coneguda, l’estreta relació entre 1867-1946, creadora de la casa i de la marca amb el mateix nom, i Barcelona. En aquesta mostra es podran conèixer anècdotes d’aquest període gràcies a un arxiu privat.
 
-       Francina, más allà de la moda: Francina, maniquí, model, empresària i descobridora de grans top-models, presentarà un llibre imprescindible per conèixer de primera mà l’apassionant món de la moda, de les models i de la bellesa en general, des dels anys 60 fins als nostres dies.

-       Homenatge a Andrés Sardà:  Algunes dècades després, el seu somni és més viu que mai. Fidel al seu projecte, sempre lligat a la seva Barcelona de l’ànima, Andrés Sardà ha sabut també ser mestre, i junt amb la seva filla, Nuria Sardà, han donat continuïtat a la gran marca de luxe. Fidel al llegat del seu pare, Nuria Sardà és ara l’alquimista que fon, amb imaginació, les matèries més exquisides.

-       Art & Fashion: Exposició que ens presenta la moda des d’una visió conceptual, amb la participació d’artistes de diverses disciplines.
 
-       Photo Gallery: Per aquesta exposició s’ha fet una selecció de les fotografies més creatives vinculades a la moda, realitzades pels alumnes de fotografia i fotografia de moda de les Escoles de Fotografia i de disseny de moda de Barcelona.
 
D’altra banda, també tindrà lloc la presentació de la col·lecció de productes infantils Little Lia by Beth (Beth Rodergas), una de les marques que participaran en la tercera edició del saló de moda infantil LITTLE BARCELONA que els dies 3 i 4 de febrer celebrarà la seva tercera edició a l’edifici DHUB.
 

Barcelona Fashion Summit

Una de les novetats de l’onzena edició de 080 Barcelona Fashion serà la celebració de la primera edició de Barcelona Fashion Summit (www.barcelonafashionsummit.com), que respon a l’objectiu de incorporar continguts dirigits al públic empresarial en el conjunt d'activitats del certamen de moda. El congrés, que tindrà caràcter anual, es desenvoluparà mitjançant els formats de la ponència i el debat sobre els temes clau de l'actualitat del negoci de la moda.
 
En la seva primera edició, Barcelona Fashion Summit es celebrarà sota el títol Fashion 2020: Horitzons de la gran distribució de moda i comptarà amb la participació d’alts executius d’empreses com Inditex, Cortefiel, Desigual, Adolfo Domínguez, Shana, Forever 21, Kiabi, Vente Privee o Tous, així com experts de consultores internacionals com McKinsey & Company, Interbrand o Planet Retail, representants de l’Iese, del clúster textil Actm, del Consejo Intertextil Español (CIE) i d’Acotex.
 
Promogut pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), el congrés tindrà lloc el dijous dia 31 de gener a l’auditori del DHUB. Modaes.es, grup editorial i de serveis de referència en el negoci de la moda, és l’organitzador de Barcelona Fashion Summit, que està patrocinat per Aliernet, Grup Sevica y Vente-Privee.com.
 

080 Design Contest
 
Un dels objectius del 080 és donar projecció internacional a la formació en disseny de moda. Per això,  conjuntament amb les escoles de disseny de moda de Catalunya, s’ organitza el 080 Design Contest que nodreix el 080 Barcelona Fashion dels seus propis productes de marxandatge.
En aquesta tercera edició, se seleccionarà un article per vestir el coll que es posarà a la venda a partir de la propera edició del 080 Barcelona Fashion, el mes de juliol de 2013.
 
En aquesta edició hi participaran alumnes i exalumnes de les següents escoles de moda a Catalunya: IDEP Institut Superior de Disseny i Escola de la Imatge; Escola Superior  de Disseny i Moda de Barcelona Felicidad Duce; ESDI Escola Superior de Disseny; Institut Català de la Moda; LLOTJA Escola Superior de Disseny i Art; IED Barcelona Escola Superior de Disseny; Escola de la Dona; Elisava Escola Superior de Disseny; BAU Escola Superior de Disseny.
 
 
Modafad Indoor Moritz
 
MODAFAD la passarel·la de Dissenyadors de moda Emergents, presenta el dijous 31 gener, a les 21h, la col·lecció de SICC AND PAUL (Guanyadora de la darrera edició dels Premis MODAFAD), el finalista The Coop by Rois-Campoy, i el  Dissenyador de Colombia convidat Nicolas Rivero (A New Cross), en el marc del 080 Barcelona Fashion.


El 080 a les Xarxes socials
 
El 080 Barcelona Fashion consolida la seva presencia a les xarxes socials: Facebook: 11.588 fans (https://www.facebook.com/080BcnFashion); a Twitter: 8.087 seguidors (https://twitter.com/080_bcn_fashion); Instagram: 1522 seguidors (@080bcnfashion).
 
L’onzena edició del 080 Barcelona Fashion compta amb suport i col·laboració dels següents patrocinadors: Heineken, Elite Model Look  i La Roca Village, com a espònsors principals; Lexus, Redken, Movistar, Asus  i M.A.C; i com a col·laboradors amb Solan de Cabras, Codorniu, Le Coq Sportif, Hotel Silken, LG, Atrezzo i Shôko.



Cercador

Cercador

Destaquem