Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

L'Institut Català de les Dones i el Departament d'Ensenyament organitzen una jornada per divulgar experiències de coeducació

La sessió va tenir lloc ahir amb motiu del Dia Internacional de l’Educació no Sexista
Inauguració de la jornada

En el marc de la commemoració del Dia Internacional de l’Educació no Sexista, l’Institut Català de les Dones (ICD) i el Departament d’Ensenyament van realitzar ahir la jornada “Pràctiques de referència de coeducació”, amb l’objectiu de presentar diverses pràctiques que s’han portat a terme a Catalunya al voltant de la coeducació. La directora de l’ICD, Núria Balada, i Joan Gumbert, subdirector general d’Innovació, Formació i Orientació, van inaugurar la sessió, que va tenir lloc a la seu de l’ICD a Barcelona i que va aplegar unes 50 persones. La coeducació promou la igualtat d’oportunitats entre dones i homes i la incorporació de la perspectiva de gènere en els continguts d’aprenentatge, així com l’eliminació de qualsevol tipus de discriminació per raó de sexe.
 
En la reunió, adreçada a docents i persones tècniques de l’àmbit educatiu i el gènere, es van exposar iniciatives desenvolupades pel Programa de Coeducació del Servei d’Orientació i Serveis Educatius, del Departament d’Ensenyament per a la incorporació dels sabers femenins a l’educació. Núria Solsona, responsable del programa, va afirmar que la introducció de la perspectiva de gènere en el currículum educatiu desactivaria els conflictes androcèntrics i milloraria el rendiment escolar i que, per tant, “treballar per la coeducació és deconstruir els estereotips de gènere i anar més enllà”.
 
Per part de l’Institut Català de les Dones, es va explicar el concurs de microrelats a través de la xarxa social Facebook “420 caràcters per unes relacions en igualtat”. Aquest concurs es va organitzar en motiu del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones amb l’objectiu de promoure nous imaginaris de relacions de parella i avançar en la prevenció de les relacions abusives entre homes i dones.
 
També va intervenir Lluïsa Jiménez, responsable de polítiques de gènere i altres programes transversals del Departament d’Ensenyament, que va exposar el projecte “Futur en femení”, on noies estudiants de carreres i cicles formatius de l’àmbit tecnològic fan de mentores a noies estudiants d’ESO, batxillerat i formació professional. És una iniciativa de l’ICD, el Departament d’Ensenyament, la Universitat Politècnica de Catalunya i l’Ajuntament de Cornellà que, com va afirmar Jiménez, “té com a objectiu desmuntar imaginaris de les dones respecte els estudis tècnics mitjançant la creació de referents femenins que suscitin l’interès per aquest tipus de carreres”.
 
En darrer lloc, el professor Jordi Cañizares i Eudald Orriols i Sandra Beas, en representació de l’alumnat de l’INS Salvador Seguí de Barcelona van parlar sobre la seva experiència del pla pilot de la Generalitat de Catalunya d’incloure formació en prevenció de relacions abusives en el currículum educatiu de l’alumnat de segon curs dels cicles formatius de grau superior d’Integració Social i d’Animació Sociocultural. Cañizares va explicar que “és un projecte molt interessant que, a més d’aportar a l’alumnat coneixement sobre prevenció de la violència masclista, també suposa una experiència socioafectiva i vivencial necessària”. Orriols i Beas van coincidir en valorar positivament els tallers i van afirmar que “els coneixements adquirits han estat molt enriquidors personalment i professionalment i seran molt útils per implementar-los com a animadors socioculturals”.


Cercador

Cercador

Destaquem