Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

El conseller Recoder posa en servei l'ampliació de la ronda Oest de Sabadell

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha posat en servei avui el perllongament de la ronda Oest de Sabadell des de l’N-150 fins a la BV-1248 (carretera de Matadepera). La ronda té ara una longitud de 3,5 quilòmetres, 2,5 dels quals corresponen al tram que ara s’obre al trànsit. Aquesta actuació, que permet millorar la mobilitat i la fluïdesa del trànsit a l’àmbit de Sabadell, ha comportat una inversió de 50,3 MEUR.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, acompanyat de l’alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, ha posat avui en servei el perllongament de la ronda Oest des de l’N-150 fins a la BV-1248 (carretera de Matadepera). Aquesta actuació, amb un pressupost de 50,3 MEUR, ha inclòs, d’una banda, la construcció d’un nou tram d’uns 2,5 quilòmetres i, de l’altra, l’ampliació de dos a tres carrils per sentit de la ronda existent.
 
L’actuació ha abastat una longitud total d’uns 3,5 quilòmetres, des de l’inici de la ronda, a la C-58, fins a enllaçar amb la BV-1248. Les obres van començar l’estiu de 2008 i ara, un cop s’ha obert la nova calçada, es duran a terme en els pròxims dies tasques d’acabats. Aquests treballs podran comportar alguna afectació puntual al trànsit.
 
La ronda està formada per dues calçades amb tres carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada cadascun, voral exterior de 2,5 metres i voral interior d'1,5 metres. Els dos sentits estan separats per una mitjana de 2 metres d'amplada.
 
En les obres de perllongament que s’han dut a terme, cal destacar els elements següents:
  • Enllaços: Tres enllaços faciliten la connectivitat del nou tram de ronda; un enllaç inicial a l’N-150, a diferent nivell, sota la rotonda que ja existia, un altre format per una rotonda a la confluència amb el carrer d’Estrasburg, i un enllaç final, a nivell, amb la carretera de Matadepera.
  • Estructures: S’han construït sis ponts; al carrer de Fatxendes, al camí de Mas Canals, un al giratori del carrer d’Estrasburg, dos al giratori de l’N-150 i una passera de vianants, de 70 metres de longitud. També s’ha construït un pas inferior sota les vies de Renfe de 14 metres de longitud i 41 d’amplada.
  • Túnel artificial: S’ha format un túnel de 300 metres de longitud, que uneix l’avinguda d’Estrasburg i el carrer Sarajevo i permet minimitzar l’impacte de la nova infraestructura a Can Llong. En superfície, té una amplada de pas d’entre 34 i 52 metres i s’hi ha format un celobert de forma el·líptica de 32 metres lliures en la part més ampla.
  • Altres tasques: La ronda Oest ha inclòs l’execució de 5 obres de drenatge transversals que a la vegada creen passos de fauna i mantenen la permeabilitat del sistema de camins.
Millora de la capacitat de la C-58
 
En paral·lel al nou tram de la ronda Oest, el Departament de TES ha construït una calçada lateral a l’autopista C-58 en sentit Terrassa, entre l'enllaç amb la B-30 i l'actual enllaç de Sabadell Centre-Nord. Aquesta actuació, que va entrar en funcionament l’estiu passat, va comptar amb un pressupost d’11,3 MEUR.
 
D’altra banda, en la línia de millorar la capacitat i fluïdesa a la C-58, cal indicar que el Departament de TES té en redacció els projectes constructius de l’eixamplament de trams d’aquesta autopista a tres carrils, la formació de calçades laterals, la reordenació d’accessos i la construcció de la porta sud de Terrassa.


pdf pdf Nota de premsa

Cercador

Cercador

Destaquem