Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Els Mobile Learning Awards premien setze iniciatives tecnològiques de centres educatius d'arreu del país

 

  • El projecte 7xTablet, de l’Escola Collaso i Gil de Barcelona, que promou l’ús de les tauletes dins el procés educatiu, s’enduu el primer premi de la modalitat ‘Experiències educatives amb dispositius mòbils’
 
  • Realitat augmentada, robots, efectes especials i dispositius mòbils protagonitzen l’escola del futur segons la mirada dels treballs guanyadors a la modalitat  ‘Micronarracions audiovisuals’
 
  • El jurat destaca la qualitat i la quantitat dels treballs presentats, més de 250: una xifra que representa el doble de l’aconseguida l’any anterior

 
L’Auditori Imagina de Media Pro de Barcelona ha acollit aquest dijous la cerimònia d’entrega dels Mobile Learning Awards 2014, uns premis que s’emmarquen dins el projecte mSchools i que tenen com a objectiu reconèixer alumnes, professors i centres educatius per la seva tasca innovadora en la creació i ús de solucions mòbils.
 
El jurat ha destacat la qualitat dels treballs presentats, tant per alumnes com per professors, en les dues modalitats: Micronarracions audiovisuals, un premi que valora els millors vídeos realitzats per alumnes sota el lema ‘L’escola del demà’, i Experiències educatives amb dispositius mòbils, modalitat que s’estrena enguany i que ha convidat els professors a donar a conèixer les experiències que han dut a terme amb tecnologia mòbil en els respectius centres educatius.  
 
Palmarès ‘Experiències educatives amb dispositius mòbils’
 
  • 1er premi a l’experiència més innovadora. Escola Collaso i Gil (Barcelona). Projecte 7xTablet. Premi: Xec regal de 3.000 € per al centre. El projecte parteix del fet que la competència digital és clau per a consolidar un canvi metodològic en el context educatiu. 7xTablet introdueix els alumnes en la geolocalització, l’observació, la recerca, la col·laboració, el treball audiovisual i la programació, afavorint l’activitat i la interactivitat dels nens i nenes a l’aula. http://bit.ly/1d07J55
  • 2n premi: Institut Illa de Rodes (Roses). Projecte illARgonauta. Premi: Xec regal de 1.500 € per al centre. illARgonauta s’entén com un viatge ple d’aventures en el que els estudiants d’Empresa, Economia, Llatí, Grec i Història de l’Art de Batxillerat descobreixen la relació entre el màrqueting i els referents clàssics a través de la realitat augmentada. http://bit.ly/1eS0pIr
  • 3er premi: Institut Cal Gravat (Manresa). Projecte Barcelonada 2.0. Premi: Xec regal de 1.500 € per al centre. Activitat multidisciplinar, que estimula l’autonomia dels estudiants a través de l’aprenentatge col·laboratiu amb l’ajuda de guies i mapes, però sobretot, amb el suport de dispositius mòbils que els permetran orientar-se i descobrir la ciutat. Aquesta experiència ha estat adoptada, enguany, per vuit centres de la comarca. http://bit.ly/1jHf3ap
  • Accèssit 1: Escola Garbí Pere Vergés (Esplugues del Llobregat). Projecte Tecnologies emergents. Premi: Xec regal de 500 € per al centre. El projecte d’escola Tecnologies emergents s’ha d’entendre com una porta oberta a la introducció d’una metodologia de centre que persegueix una millora de les dinàmiques de treball en equip a través de l’ús de dispositius mòbils i tecnologies digitals.
  • Accèssit 2: Centre d’Estudis Dolmen (L’Hospitalet del Llobregat). Projecte El joc de les torres: Descobreix L'H amb el mòbil. Premi: Xec regal de 500 € per al centre. Proposta d’innovació que acosta els alumnes de Secundària i Batxillerat al coneixement del patrimoni històric i cultural de la ciutat de l’Hospitalet de Llobregat, mitjançant la geolocalització. L’experiència evidencia un ús ben fonamentat de les tecnologies mòbils dirigit a la gestió de la informació digital.
 
El jurat ha concedit també 3 mencions, premiades amb una tauleta, per als projectes:
  • Mobile Learning Day, de l’Institut Ronda (Lleida)
  • Codi QR i animals de granja, de l’Escola El Sitjar (Linyola )
  • Itinerari de Paisatge amb Codis QR, de l’escola Rosella (Viladecavalls)
 
Palmarès ‘Micronarracions audiovisuals’
 
Micronarracions audiovisuals es consolida enguany amb 180 candidatures presentades, una xifra que dobla la de l’edició 2013, en què es van recollir 92 propostes. El jurat ha valorat els millors vídeos realitzats per alumnes (en grups de 5 i supervisats per un docent) sota el lema ‘L’escola del demà’. Característiques tècniques: Tots els vídeos tenen una durada d’entre 1 i 3 minuts i han estat enregistrats amb tecnologia mòbil.
 
Premis per categories:
  • Educació infantil i primària
    • 1er premi: Escola El Sagrer (Barcelona). Producció: L’Escola del demà. Premi: Una tauleta per a cada participant i entrades per al Mobile World Congress. El Jurat premia aquesta petita història trepidant protagonitzada per un grup de nens i nenes que capgiren la seva escola amb els dispositius tecnològics que tenen el seu abast. http://youtu.be/WGH8ady2Mzs
    • 2n premi (Ex aequo): Escola Marinada (Montornès del Vallès). Producció: Treball en equip. Premi: Una tauleta per a cada participant. El treball mostra com l’escola del futur és pràcticament una realitat, i com es pot treballar de forma efectiva fent un bon ús de les tecnologies mòbils.
http://youtu.be/2sZiXzpTntw
    • 2n premi (Ex aequo): Escola Marjal (Les Cases d’Alcanar). Producció: Mobile Learning Awards 2014. Premi: Una tauleta per a cada participant. El treball imagina una escola del demà on es potencia l’aprenentatge d’idiomes, la creativitat, el diàleg, la sostenibilitat  i l’ús inclusiu de la tecnologia.
http://vimeo.com/86090623
 
  • Educació secundària obligatòria
    • 1er premi: Institut Montgròs (Sant Pere de Ribes). Producció L’Escola del demà. Premi: Una tauleta per a cada participant i entrades per al Mobile World Congress. El jurat ha decidit concedir aquest premi a una espectacular producció que fa ús dels efectes especials propis de la ciència ficció per proposar com serà l’escola del futur. http://youtu.be/bzUR-mtm7W8
    • 2n premi (Ex aequo): Institut Sant Just (Sant Just Desvern). Producció: Projecte o realitat. Premi: Una tauleta per a cada participant. El treball presenta una aplicació mòbil ideada pels alumnes, “Holobooks”, amb la qual els estudiants poden interactuar amb els continguts i el professor mitjançant les capes virtuals amb realitat augmentada. http://youtu.be/UllBWWU7VD4
    • 2n premi (Ex aequo): Institut Joaquima Pla i Farreras (Sant Cugat del Vallès). Producció: L’escola del Futur. Premi: Una tauleta per a cada participant. Petit reportatge on veiem com s’adopten les tecnologies mòbils a l’aula d’educació física per a monitoritzar els esportistes. Un excel·lent exemple de com posar aquests dispositius al nostre servei. http://youtu.be/oKVDHP2u-UA
 
  • Batxillerat
    • 1er premi: Institut Ramon Coll i Rodés (Lloret de Mar). Producció L’educació amb mòbil. Premi: Una tauleta per a cada participant i entrades per al Mobile World Congress. Curtmetratge d’animació que mostra el panorama de l’escola del demà, en què figures de plastilina es fusionen amb els dispositius mòbils per mostrar el camí de la integració digital. http://youtu.be/niLDGF8fmtk
 
  • Formació  professional,  Ensenyament  d’idiomes,  Ensenyaments  artístics, Ensenyaments esportius i Educació d’adults
 
    • 1er premi: Col·legi Montserrat (Sant Vicenç de Castellet). Producció L’educació del Futur. Premi: Una tauleta per a cada participant i entrades per al Mobile World Congress. En aquesta recreació, els alumnes premiats s’han aproximat al paper inclusiu de la tecnologia davant la impossibilitat, per malaltia, d’atendre les classes presencials del centre. http://youtu.be/FJpTerGNaL0
 
La cerimònia d’entrega dels premis s’ha dut a terme durant la celebració del congrés TWorldEdu, punt de trobada dels emprenedors i les empreses del sector de les tecnologies educatives amb la comunitat educativa, que té com a objectiu compartir, debatre i discutir les novetats tecnològiques, les experiències educatives i les aplicacions més innovadores i que enguany fa una mirada particular a la utilització dels dispositius mòbils en l'educació.
 
 
mSchools al Mobile World Congress
 
L’edició 2014 de Mobile World Congress servirà d’escenari per a la presentació mundial del projecte mSchools. Durant la celebració de la fira, es podran veure els avenços més significatius de la iniciativa en els seus diferents àmbits de treball. D’aquesta manera, el projecte, docents i alumnes, tindran un espai propi al congrés de tecnologia mòbil més gran del món.
 
mSchools
 
mSchools és un programa educatiu pioner destinat a que els estudiants de secundària de Catalunya treballin a l’aula amb tecnologia mòbil a través de la creació i ús de solucions mòbils. El programa, que aquest curs 2013-2014 ja és present a les escoles catalanes, planteja  un desenvolupament curricular complert vinculat a la tecnologia mòbil i a les seves aplicacions en l’entorn social i econòmic. Els objectius del programa són millorar el rendiment acadèmic, reduir les taxes d’abandonament escolar i fomentar l’emprenedoria centrada en les noves tecnologies.
 
Actualment, 6.000 alumnes de secundària a Catalunya treballen la part pràctica de l’assignatura ‘Mobilitzem la informàtica’ treballant en un miler de projectes de desenvolupament d’apps a l’aula.
 
La iniciativa, impulsada per Mobile World Capital Barcelona amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i GSMA –l’entitat que agrupa els principals operadors mundials de telefonia mòbil-, consta de quatre pilars, tres d’ells ja totalment en marxa i un en fase de desenvolupament:
 
-       ‘Mobilitzem la Informàtica’: és el nom de la l’assignatura optativa de 4t d’ESO centrada en la conceptualització i disseny d’apps. L’objectiu és que els alumnes ideïn i desenvolupin, en petits grups, conceptes creatius en forma d’aplicació per aportar solucions a problemes globals i millorar hàbits quotidians.
El gener de 2014 gairebé 6.000 alumnes de 196 centres educatius de secundària catalans comencen a idear les seves aplicacions amb aquesta formació pràctica. Actualment hi ha en procés de desenvolupament prop d’un miler de projectes.
 
-       Mobile Learning Awards: premis que aquest any celebren la seva segona edició i que reconeixen els professors i alumnes més actius i innovadors en la creació i ús de solucions mòbils. Es tracta d’una desena de premis per a alumnes (millors vídeos que mostren  l’escola del demà) i un per a professors (els que generen les iniciatives més innovadores en el terreny educatiu). Aquests premis són una gran oportunitat per a prendre el pols a la comunitat educativa i identificar les principals tendències de Catalunya en matèria de l’ús dels dispositius mòbils a l’aula. Els guardons es lliuren en una cerimònia especial que se celebrarà el 20 de febrer en el marc de la 6a edició de l’ITWorldEdu.
 
Les bases del guardó es poden visualitzar a:
 
-          Mobile History Map: projecte pilot amb què mSchools posa especial èmfasi en la creació de continguts. El Mobile History Map permetrà als alumnes crear i desenvolupar projectes col·lectius per descriure el patrimoni cultural mitjançant l’ús de la tecnologia mòbil. Els estudiants es convertiran en desenvolupadors actius amb la creació d’itineraris i punts d’interès a prop dels seus centres educatius través de la geolocalització. Ells mateixos, de manera col·laborativa, crearan i editaran continguts descriptius del seu entorn més immediat. Aquesta part del programa advoca per l'ús de les tecnologies mòbils aplicades a temes no tècnics i a l’àmbit de les humanitats.
 
-          L’impuls als emprenedors del sector TIC-Educació: mitjançant un programa dissenyat per fomentar i promoure les iniciatives locals en l’àmbit de la mEducation.
 
 
 
20 de febrer de 2014


Cercador

Cercador

Destaquem

Departament

  • Titular
    Meritxell Ruiz i Isern