Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

La Generalitat participa en el saló B-Travel per continuar dinamitzant la demanda turística del mercat català

El conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha inaugurat aquesta tarda el saló que celebra 25 anys


  • L’any 2016, 12,9 milions de catalans van viatger per tota Catalunya, generant una despesa de més de 1.537 milions d’euros.
 
  • Sota l’eslògan “Catalunya és casa teva”, l’estand de l’Agència Catalana de Turisme mostra la diversitat del territori català i inclou una cabina immersiva i multisensorial de realitat virtual, on els visitants poden fer un tast del que se sent en visitar Catalunya.
 
  • El B-Travel té lloc des d’avui i fins diumenge 23 d’abril al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.
 
  • La campanya "Benvinguts a Pagès”, de l'Agència Catalana de Turisme, del departament d’Agricultura i de la Fundació Alícia, ha rebut el Premi l'Alimara a la Innovació en Producte o Experiència.
 
 
El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha inaugurat aquest tarda el B-Travel, el saló del turisme d’experiències, que té lloc des d’avui i fins aquest diumenge 23 d’abril al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, i que enguany celebra el seu 25è aniversari. En la inauguració l’han acompanyat el president del saló, Jordi Clos, el regidor d’Empresa i Turisme de l’Ajuntament de Barcelona, Agustí Colom, la directora del saló, Marta Serra, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa.
 
Durant la inauguració, el conseller ha felicitat a l’organització del B-Travel perquè “amb els canvis que hi ha hagut en el sector, un saló que arribi als 25 anys vol dir que s’ha sabut adaptar i aquest és el major èxit que es pot tenir”. També s’ha referit a les dades de setmana santa que ha qualificat com a “resultats excel·lents com feia anys que no es donaven, gràcies a la recuperació del turisme interior fet que demostra una recuperació econòmica, i això és important no només pel turisme sinó per tot el país”.
 
El conseller també s’ha referit al fenomen dels fluxos turístics i ha afirmat que “a vegades, quan es genera un moviment important de turistes, es pot tenir la sensació que es produeixen certs perjudicis, però els actius que el turisme ens dona i el bé que ens fa són molt superiors, i el que cal és regular-ho i governar-ho”.
 
 
Baiget també ha recordat que “el turisme és una activitat tractora de l’economia del país, no només pels llocs de treball que genera sinó també perquè fixa l’activitat econòmica en el territori, ja que a vegades quan pensem en turisme només pensem en Barcelona i això no és així, perquè el nostre país té molts actius turístics”. I ha finalitzat la seva intervenció dient que “des del que Govern el que volem és incrementar la qualitat turística i fer una regulació fàcil per evitar que hi hagi activitat il·legal que perjudiqui la imatge del turisme”.
 
Presència de l’Agència Catalana de Turisme al B-Travel
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) participa al B-Travel amb l’objectiu de continuar dinamitzant la demanda turística del mercat català arreu del territori, tenint en compte que els catalans són un públic molt viatger. L’any 2016, 12,9 milions de catalans van viatger per tota Catalunya, generant una despesa de més de 1.537 milions d’euros.
 
Sota l’eslògan “Catalunya és casa teva”, l’estand de l’ACT mostra la diversitat del territori, ja que a través de la presència conjunta de l’Agència Catalana de Turisme i dels diversos patronats de turisme, presenta tota la varietat de productes i experiències que ofereixen les marques turístiques del nostre país: turisme familiar, gastronomia, enoturisme, natura, cultura, viles florides…
 
L’estand inclou també una cabina immersiva i multisensorial de realitat virtual, on els visitants poden experimentar el que se sent visitant Catalunya, a través d’un vídeo amb imatges pròpies de la destinació catalana (castellers, diables, el museu Dalí, etc), acompanyades per moviment, fragàncies i canvis de temperatura. L’objectiu és intentar que els visitants experimentin la vivència de visitar Catalunya de la forma més real possible. A més, tots els visitants que passin per aquesta cabina obtindran el segell en el seu B-Passport per participar en la gimcana organitzada pel saló que permet entrar en el sorteig d'importants premis.
 
L’ACT també promociona en el saló la segona edició de Benvinguts a Pagès que enguany tindrà lloc del 3 al 5 de juny de 2017. Els visitants que s’apropin a aquest espai trobaran tota la informació per planificar un cap de setmana en el que més de 200 explotacions agràries de Catalunya obriran les seves portes, 250 allotjaments realitzaran promocions especials i 170 restaurants oferiran el menú “Benvinguts a Pagès” amb productes de la terra i de proximitat.
 
Enguany, a partir de la declaració de la Comissió Europea i de les Nacions Unides de 2017 com a Any del Turisme Sostenible pel Desenvolupament, l’ACT també donarà visibilitat a la sostenibilitat com a valor transversal del model turístic de Catalunya.
 
Empremtes de Catalunya, l’artesania catalana present al B-Travel
 
Així mateix, dins l’estand es dedica un espai a l’artesania catalana, amb la promoció de les Empremtes de Catalunya, el catàleg de souvenirs artesanals de qualitat, que impulsa el Departament d’Empresa i Coneixement, a través del Centre d’Artesania Catalunya.
 
Com a part d’aquesta acció promocional, al llarg dels dies de celebració del saló es duran a terme demostracions de treball artesà. Tres artesans tornejadors de fusta faran baldufes en directe que reglaran als nens que aprenguin a llençar-les en una pista situada mateix estand. De manera simultània, es projectaran imatges dels productes d’Empremtes de Catalunya i es regalaran als visitants fliers de descomptes vàlids tant per a la botiga física (c/.Banys Nous, 11 Barcelona) com per a la botiga online http://bcncrafts.com/
 
L’estand de Catalunya
 
L’Agència Catalana de Turisme participa en aquest esdeveniment amb un estand de més de 900 m2, on els visitants també trobaran les propostes de: 
 
  • Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
  • Patronat de Turisme Costa Brava Girona
  • Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
  • Torisme Val d’Aran
  • Gerència Serveis de Turisme - Diputació de Barcelona
  • Turisme de Barcelona
  • Agència Catalana de la Joventut - Xarxa Nacional d’Albergs Socials de Catalunya (Xanascat)
  • Centre d'Artesania Catalunya, del Consorci de Comerç, Artesania i Moda
  • Estacions Nàutiques de Catalunya
  • Ferrocarrils de la Generalitat
  • Patrimoni de la Generalitat
  • PortAventura World
  • Club Amics de Lleida
  • Petits Grans Hotels de Catalunya
  • Ciutats AVE
  • Turisme Rural de Catalunya
  • Viles Florides
 
L’Agència Catalana de Turisme estarà present al B-Cinema, un espai on es projectarà diàriament una cartellera promocionant les destinacions dels esponsors. Per a la ocasió Catalunya projectarà els vídeos dels advisors i la campanya de Cesc Gay, tancant la projecció amb el vídeo de comercialització Experience Catalunya. 
 
Premi Alimara per a la iniciativa “Benvinguts a pagès”
 
Enguany, la campanya "Benvinguts a Pagès”, de l'Agència Catalana de Turisme, del departament d’Agricultura i de la Fundació Alícia ha rebut el Premi l'Alimara CETT-UB a la Innovació en Producte o Experiència (dins l'àmbit d'entitats).
 
En la decisió de concedir aquests guardons s’ha valorat l’originalitat de la campanya, implicant els productors “creant una nova forma de conèixer el país de l’interior, fora de l’àmbit urbà”. El jurat també ha destacat que Benvinguts a pagès “és una bona manera de posar en valor la identitat del territori fent tornar als orígens al visitants i alhora que puguin experimentar el dia a dia d’un productor per conèixer i valorar la seva tasca, el producte de proximitat, la gastronomia i el territori”.
 
En la primera edició d’aquesta iniciativa, celebrada del 17 al 19 de juny de 2016, les gairebé 200 explotacions agràries i ramaderes que van participar van rebre durant el cap de setmana de portes obertes més de 12.500 visites. El Benvinguts a Pagès de 2016 també va comptar amb la participació de 225 restaurants que van oferir el menú Benvinguts a Pagès amb producte de temporada i de proximitat, uns 230 allotjaments amb ofertes especials de cap de setmana, i gairebé 60 activitats complementàries -organitzades per entitats i col·lectius diversos- que van posar el seu gra de sorra per donar valor al producte i a la terra.
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa; el director gerent de Prodeca, Ramon Sentmartí, i el director de la Fundació Alícia, Toni Massanés, van recollir aquest guardó en un acte presidit pel conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ahir al vespre al CETT-UB.
 
Barcelona Tourism Summit
 
En el marc del saló, avui se celebra en el CaixaForum la tercera edició del Barcelona Tourism Summit. Es tracta d’un congrés que posa en contacte experts en turisme, professionals del sector i estudiants de turisme amb l’objectiu de generar un “hub” d’innovació i coneixement. El Barcelona Tourism Summit compta amb la participació de ponents com Ferrari Land, El Corte Inglés, Hyperloop o Waynabox, entre d’altres.  
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes:
 
A Twitter:  @empresacat
A Facebook: @empresacat
Al canal de Youtube: Empresacat



Cercador

Cercador

Destaquem

Departament

  • Titular
    Santi Vila i Vicente
  • Responsable comunicació
    Carles Arbolí