Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

Creix en un 6,5% el nombre d'espectadors en els festivals d'estiu de Catalunya

  • Els 13 principals festivals de música que han tingut lloc durant l’estiu a Catalunya sumen un total de 631. 358 espectadors

Creix en un 6,44% el nombre d’espectadors dels festivals de música que han tingut lloc durant els mesos d’estiu a Catalunya. La xifra total d’espectadors és de 631.358, segons dades facilitades pels mateixos esdeveniments, i engloba els 13 festivals de música més rellevants del territori.
 
Es confirma així la bona tendència del sector que passa dels 593.168 espectadors del 2014 als 631.358 del 2015. En alguns casos el creixement és força significatiu i l’augment arriba fins el 27%.
 
Festival Acústica de Figueres, Festival Cruïlla Barcelona, Festival de Cap Roig, San Miguel Mas i Mas Festival, Festival Castell de Peralada, Festival Jardins Palau Reial Pedralbes, Festival Porta Ferrada, Festival de Torroella de Montgrí, Festival de Música Antiga dels Pirineus, Festival Internacional de Música Pau Casals, Shubertíada de Vilabertran, Primavera Sound i Sónar són el conjunt d’esdeveniments que, en global, donen les xifres positives d’assistència.
 
Tot i que aquest any han celebrat la seva última edició el PopArb i el Palmfest, ha nascut un nou festival, el Hard Rock Rising Barcelona, i s’ha fet la segona edició del Barcelona Beach Festival.
 
Al llarg de l’any a Catalunya es celebren més de 360 festivals de música, que compten amb un global d’1,5 milions d’espectadors i amb un pressupost aproximat de 60 milions d’euros. El Departament de Cultura dóna suport econòmic a 89 d’aquests festivals, el 30% dels quals són públics. Pel que fa als assistents, els festivals compten amb 12.121 espectadors de mitjana. Un 3% d’aquests festivals acull més de 80.000 espectadors i un 44%, menys de 3.000. El pop-rock és el gènera que mobilitza major nombre d’espectadors.


Cercador

Cercador

Destaquem

Departament

  • Titular
    Santi Vila i Vicente
  • Responsable comunicació
    Carles Arbolí