Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

L'ACC signa un conveni de col·laboració amb l'Ajuntament de Sant Boi per a que la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC) iniciï les vistes arbitrals al municipi

·       El director de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Alfons Conesa, i l’alcalde de Sant Boi de Llobregat, Jaume Bosch, han signat avui aquest conveni que permet resoldre reclamacions de consum a través de l’arbitratge al mateix municipi.

El director de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Alfons Conesa, i l’alcalde de Sant Boi de Llobregat, Jaume Bosch, han signat avui un conveni de col•laboració per tal que la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC) iniciï les vistes arbitrals al municipi. Aquest conveni permet resoldre reclamacions de consum a través de l’arbitratge al mateix municipi.
 
La JACC és l’organisme adscrit a l'Agència Catalana del Consum (ACC) que des de l’any 1993 s’encarrega de tramitar a través de la mediació i l’arbitratge de consum reclamacions que plantegen els ciutadans arreu de Catalunya quan se senten perjudicats a conseqüència de la compra d'un producte o de la prestació d'un servei. Des d’aleshores s’han dictat més de 21.000 laudes i estan adherits al Sistema Arbitral de Consum més de 6.000 establiments.
 
Amb el conveni signat amb l’Ajuntament de Sant Boi, la Junta Arbitral de Consum (JACC) de la Generalitat ja és present a cinc municipis (Santa Coloma de Gramenet, Sant Cugat del Vallès, Terrassa, L’Hospitalet de Llobregat i Sant Boi, a banda de la seu central a Barcelona). La intenció de la Generalitat, amb aquests convenis de col·laboració, és apropar als ciutadans i desplegar arreu del territori la mediació i arbitratge de consum com a via de  resolució de reclamacions de consum. A Catalunya, a banda de l’arbitratge de consum que es realitza a través de la JACC, 8 municipis (Badalona, Lleida, Vilafranca del Penedès, Mataró, Sabadell, Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i Terrassa) compten amb juntes arbitrals de consum pròpies per a la resolució de conflictes en el seu àmbit competencial.
 
Un cop presentada la reclamació per part d’un consumidor, s’intenta la mediació per tal d’arribar a un acord entre les parts. Si la mediació no prospera, s’inicia el procediment arbitral, amb la petició expressa del consumidor i l’acceptació de l’empresari, amb la celebració d’una vista arbitral integrada per un òrgan unipersonal o col•legiat.
 
 
L’arbitratge de consum consisteix en un sistema extrajudicial i voluntari que ofereix als consumidors i als empresaris la possibilitat de resoldre amb caràcter vinculant i executiu, i de manera objectiva i gratuïta, els conflictes de consum plantejats. L’Òrgan Arbitral dictarà un laude que té el mateix valor que una sentència judicial.
 
L’arbitratge de consum a Sant Boi de Llobregat
 
La signatura del conveni de col•laboració en matèria de consum entre l’ACC i l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat inclou la tramitació de les reclamacions a través de la mediació i l’arbitratge de consum.
 
 
Reclamacions
 
Pel que fa a les reclamacions tramitades per la Junta Arbitral de Consum de Catalunya, l’any 2011 procedents de l’esmentada població, destaquen les del sector de la telefonia, que suposa un 50% del total, els proveïdors d’Internet, amb un 11% i els de l’energia elèctrica amb un 5%.                                                                                                                                                                      
 
 
Els laudes
 
La major part dels arbitratges de consum celebrats a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya des de l’any 1993 han estat per temes relacionats amb la telefonia,   amb el 41,86% del total de laudes dictats, seguits dels arbitratges relacionats amb l’ensenyament amb un 18,70%, tintoreries amb el 7,18%, els proveïdors d’Internet  amb un 5,19% i els relacionats amb la compra-venda i reparació de vehicles amb un  4,32%.
 
 
Empreses adherides
 
Les empreses que estan adherides al Sistema Arbitral de Consum ofereixen al seu client un avantatge afegit: la possibilitat de resoldre de forma àgil i gratuïta, mitjançant un procediment senzill, els conflictes que puguin tenir derivats de la relació comercial, la qual cosa és una garantia per al consumidor.
 
 
 
 



Cercador

Cercador

Destaquem

  • Twitter del Govern

    Seguiu @govern per conèixer el dia a dia i els posicionaments polítics de l'executiu

  • Govern transparent

    Web Transparència: Govern, acció pública i gestió dels recursos

Departament