Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

L'Escola del Consum de Catalunya (ECC) imparteix tallers d'educació en consum a Berga

·        El director de l’Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, ha visitat avui a Berga l’escola Vedruna d’educació primària.
·        L’ECC és un servei de l’Agència Catalana del Consum que té per objectiu divulgar els drets i deures del consumidor en el món educatiu.
·        Aquesta és la cinquena vegada que l’ECC visita el Berguedà. Fins ara, uns 2.000 alumnes de centres escolars del Berguedà ja han participat en els tallers de l’escola del consum.

L’Escola del Consum de Catalunya (ECC) impartirà durant aquesta setmana tallers a Berga, amb l’objectiu d’impulsar l’educació en consum dels escolars berguedans. El director de l’Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, ha visitat avui l’escola Vedruna de Berga, acompanyat per la gerent del Consell Comarcal del Berguedà, Carme Casas. Es preveu que facin tallers de l’Escola uns 400 alumnes.
 
L’objectiu de l’Escola és educar, de manera totalment gratuïta, els escolars en matèria de consum. Aquesta formació s’articula a través de tallers adreçats als alumnes d’Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Cicles Formatius i Educació Especial. Les activitats proporcionen als estudiants les eines suficients perquè puguin construir el seu model de consum des d’una perspectiva activa, reflexiva i autònoma. També els permeten adquirir coneixements bàsics sobre els seus drets com a consumidors i la manera d’exercir-los, així com sobre els seus deures.
 
Els centres que han sol·licitat la realització dels tallers de l’ECC són:
 
 
  • Educació primària:
1.      Escola Sant Joan de Berga
2.      Escola Vedruna de Berga
 
  • Educació secundària:
1.      Escola Xarxa de Berga
2.      Institut Guillem de Barguedà de Berga
 
L’ECC va començar la seva activitat l’octubre de 2003, i durant els dos primers anys va impartir els tallers des de la seu central ubicada a Barcelona. L’any 2005, i coincidint amb el tercer curs escolar, es va posar en funcionament la seu itinerant de l’Escola del Consum de Catalunya per donar resposta a les demandes dels centres escolars situats lluny de Barcelona.
 
Aquesta és la 5a vegada que l’ECC visita el Berguedà. El primer cop va ser el curs escolar 2006-07. Fins ara, uns 2.000 alumnes de centres escolars de la demarcació del Berguedà ja han participat en els tallers de l’escola del consum.
 
Tallers de consum sol·licitats pels centres
 
Per educació primària:
 
•        Nyam, nyam... què hi ha per berenar? El berenar, l'alimentació i el consum
El taller proposa reflexionar sobre el moment de comprar el berenar, els criteris de tria i els processos i actituds pròpies de l'acció de comprar.
 
•        A què juguem? Reflexionar sobre l'ús de la joguina a partir dels regals
El taller reflexiona sobre la diversitat d'oferta de joguines i el seu valor social.
 
•                    Em compres un somriure? Els productes i les emocions
El taller analitza què es pot comprar segons els criteris legals que defineixen la persona com a consumidora amb uns drets i uns deures concrets. També es tracta la compra de productes associada al consum d'emocions i valors socials.
 
Per a educació secundària:
 
Tallers globals:
 
•        Què em poso aquest matí? La roba i els criteris de compra
En aquest taller s'identifiquen els factors que influeixen a l'hora d'escollir tots aquests productes necessàries per a la vida diària: per tal de descobrir els diferents criteris que es poden considerar a l'hora de prendre la decisió de compra: econòmics, ecològics, legals, de salut i de moda.
 
 
•                    És dissabte, què fem? La gestió de l'oci i el seu pressupost
Aquest taller tracta de la presa de decisions en la gestió de l'oci, centrant-se en el consum de serveis (discoteques, cinemes, salons recreatius...).
 
Tallers específics:
 
•                    Quines regles té el consum? Drets i deures en el món del consum
Es reflexiona sobre els drets i deures de la persona consumidora i les diferents vies de resolució de conflictes.
 
•                    Missatges o missatgers? La publicitat a la vida quotidiana
Aquest taller tracta de les estratègies que utilitza la publicitat per cridar l'atenció dels consumidors. També es planteja si aquest sector ha d’estar sotmès a algun tipus de regulació.
 
 
L’ECC també ofereix tallers per als alumnes d’Educació Especial.
 
Per conèixer tots els tallers que s’ofereixen i més informació, consulteu la pàgina web www.consum.cat
 



Cercador

Cercador

Destaquem

  • Twitter del Govern

    Seguiu @govern per conèixer el dia a dia i els posicionaments polítics de l'executiu

  • Govern transparent

    Web Transparència: Govern, acció pública i gestió dels recursos

Departament