Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

L'Agència Catalana del Consum explica com consumir de forma crítica i responsable en clau de drets i deures

  • L’ACC presenta una nova edició de l’exposició “ConsumIN-La nostra força” a La Seu d’Urgell.
 
  • A través d’un recorregut itinerant, a l’exposició s’explica com consumir de forma responsable i crítica, en clau de drets i deures del consumidor.

L’Agencia Catalana del Consum (ACC), adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació, presenta una nova edició de “Consum IN-La nostra força”, una exposició que té per objectiu la divulgació dels drets i deures de les persones consumidores, al voltant del consum responsable. L’exposició ha estat presentada pel director de l’Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, i pel President del Consell Comarcal de l’Alt Urgell i Tinent d’alcalde de la Seu d’Urgell, Jesus Fierro Rugall.
 
Consum IN i Consum OUT
 
Consum IN facilita les recomanacions de l’ACC abans de comprar un producte o de contractar un servei. L’ACC considera que amb una actitud responsable i crítica es podrien evitar moltes de les reclamacions que es produeixen. En aquest sentit, durant l’any 2011 l’ACC va registrar aproximadament 15.000 reclamacions. Els sectors que més reclamacions han rebut per part dels consumidors han estat la telefonia i internet, el transport i l’energia. Així, a més de conèixer i exercir els drets, cal també ser conscient dels deures: informar-se bé, tenir criteri, ser responsable en les decisions i tenir la fermesa per reclamar. És també per això que els consumidors acudeixen cada cop més a les institucions oportunes per informar-se. L’ACC va tramitar prop de 48.000 consultes al llarg de 2011.
 
A través d'un recorregut expositiu, es presenten un conjunt de panells informatius amb fotografies, gràfics, mapes i vídeos, on es visualitzen consells pràctics de com actuar davant els conflictes relacionats amb la telefonia i internet, el transport aeri i el consum energètic. En un altre àmbit, s'introdueix al públic en el camí de la reclamació i s'expliquen quins són els passos a realitzar per fer una reclamació, quines vies de solució ofereixen els organismes de consum i, qui és qui en el món del consum.
 
En el darrer espai de l'exposició es descriuen pràctiques de consum molt actuals que demanen una certa cautela per part de la persona consumidora per tal de no caure en el parany del Consum OUT, és a dir, el tipus de consum que amaga intencions poc desitjables. La mostra té un caràcter participatiu i interactiu, i tots els visitants podran fer-hi la seva aportació personal. En aquest sentit, podran deixar per escrit les reflexions i els consells que es derivin del seu pas per la mostra. Les millors opinions seran publicades a la plana web www.consum.cat.
 
L’exposició “Consum IN-La nostra força” es podrà visitar del 5 al 23 de novembre al Centre Cultural Les Monges, de La Seu d’Urgell.
 
 



Cercador

Cercador

Destaquem

  • Twitter del Govern

    Seguiu @govern per conèixer el dia a dia i els posicionaments polítics de l'executiu

  • Govern transparent

    Web Transparència: Govern, acció pública i gestió dels recursos

Departament