Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
Enllaçar | Imprimir

184 farmàcies de la demarcació de Tarragona s'adhereixen al Sistema Arbitral de Consum

 
·        L’Agència Catalana del Consum (ACC) promou l’adhesió de les empreses al sistema arbitral de Consum, mitjançant la Junta Arbitral de Consum de Catalunya. Actualment la JACC compta amb més de 6.047 establiments adherits al sistema arbitral.
 
·      L’ACC i el Col·legi inicien treballs per tal d’arribar a un Acord de col·laboració per a la protecció dels usuaris de les farmàcies.
 
 
El distintiu d’adhesió de les 184 farmàcies de la demacració territorial de Tarragona s’ha lliurat avui en l’acte celebrat al Col·legi Oficial de Farmacèutics de Tarragona (COFT) en el qual hi ha participat el director de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Alfons Conesa, i el president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Tarragona Andreu Suriol Ribé.
 
Amb la signatura d’aquest acord, es manifesta la voluntat de col·laboració per part de l’ACC i del COFT pel què fa al tractament de les reclamacions que plantegin els ciutadans i a la resolució de possibles conflictes amb les oficines de farmàcia quan es sentin perjudicats com a conseqüència de la compra d’un producte no classificat com a medicament.
 
L’Agència Catalana del Consum, en la seva missió de garantir els drets de les persones com a consumidores de béns i productes i usuàries de serveis, promou l’adhesió de les empreses al Sistema Arbitral de Consum, ja que és una garantia de qualitat afegida. En cas de conflicte es poden utilitzar els procediments gratuïts de la mediació i l’arbitratge de consum.
 
La Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC) és l’òrgan administratiu adscrit a l’ACC, encarregat de tramitar les reclamacions que formulen els ciutadans quan se senten perjudicats a conseqüència de la compra d’un producte o de la prestació d’un servei. Actualment, són 6.047 els establiments adherits a la JACC, un 7.18% més respecte l’any anterior.
 
 
Més de 3.641 casos resolts per mediació l’any 2011
 
La Junta Arbitral de Consum de Catalunya va resoldre l’any 2011, un total de 3.641 casos per mediació, el què representa un increment del 3.61%. més que durant l’any 2010 (3.500 casos). Pel què fa als laudes, se’n van dictar un total de 1.672 l’any 2011.
 


Cercador

Cercador

Destaquem

  • Twitter del Govern

    Seguiu @govern per conèixer el dia a dia i els posicionaments polítics de l'executiu

  • Govern transparent

    Web Transparència: Govern, acció pública i gestió dels recursos

Departament