• Inici >
  • Acords de govern >
  • El Govern dona el vistiplau al nou model ...
  • Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
    Enllaçar | Imprimir

    El Govern dona el vistiplau al nou model d'informe d'avaluació a partir de les competències bàsiques als alumnes de primària

    • Les escoles aplicaran el nou model d’avaluació aquest final de curs
    • S’informarà  les famílies de què suposa avaluar per competències, les novetats en l’informe de final de curs i els diferents instruments per avaluar el procés d’aprenentatge dels alumnes
    • El Govern fixarà data i pregunta després d'escoltar tots els actors polítics, socials i econòmics favorables al referèndum
    El Govern ha donat el vistiplau al nou model d’informe d’avaluació per als alumnes de l’educació primària que els centres educatius catalans aplicaran aquest final de curs. L’avaluació per competències suposa situar l’alumne com a protagonista del seu aprenentatge i l’ajuda a ser més competent. Aquest  nou model es basa en les competències bàsiques fixades al currículum i deriva de l’Ordre d’avaluació de l’educació primària aprovada el 2016.
     
    "Treballar per competències bàsiques vol dir que hem d'habilitar que els nostres alumnes no només tinguin els coneixements sinó les destreses i habilitats  per resoldre les situacions amb què es trobin, és a dir, no només coneixements  teòrics sinó coneixements pràctics en diversos entorns", ha explicat la consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, durant la roda de premsa posterior a la reunió del Govern.
     
    En aquesta línia, l'avaluació ja no ha de ser només "qualificativa" sinó que ha de ser "formativa": "Ha de servir per millorar i saber en quin moment de l'aprenentatge estan els els alumnes i perquè ells mateixos aprenguin dels seus errors", ha detallat Ruiz, que ha destacat el "canvi profund" que suposa aquest nou model d'aprenentatge competencial. Una transformació, ha assegurat ,que “respon a l'aposta que fa Europa i que Catalunya assumeix com a propia”.
     
    Per donar a conèixer els continguts i objectius de les avaluacions per competències entre les famílies, el Departament d'Ensenyament ha elaborat un document informatiu que es repartirà als centres.
     
    Les avaluacions abasten els àmbits següents:
    -        lingüístic
    o   llengua i literatura catalanes
    o   llengua i literatura castellanes
    o   aranès (a Aran)
    o   llengua estrangera
    -        matemàtic
    -        coneixement del medi
    o   natural
    o   social i cultural
    -        artístic
    o   visual i plàstica, música i dansa
    o   dansa
     
    -        educació física
    -        educació en valors
    o   valors socials i cívics
    o
    o   religió
     
    A final de cicle, 2n, 4t i 6è d’educació primària també s’avaluaran els àmbits d’aprendre a aprendre; autonomia, iniciativa personal i emprenedoria; i digital.
     
    En cadascun dels àmbits, el nou sistema avaluatiu es durà a terme amb els termes següents:
    -        Assoliment excel·lent
    -        Assoliment notable
    -        Assoliment satisfactori
    -        No-assoliment
     
    Informes per als centres i per a les famílies
     
    Els documents informatius donen a conèixer a les famílies els diferents canals de comunicació de què disposen amb les escoles, com ara les reunions col·lectives, les entrevistes individuals o els informes escrits. Pel que fa als informes escrits, al final de cada trimestre el centre fa el seu model propi amb la informació de l’alumne, la seva evolució en l’aprenentatge, els aspectes personals i les mesures de suport, en cas que calgui. A final del curs els centres hauran de formalitzar l’informe oficial on s’explicita el grau d’assoliment de les competències, i que enguany es farà a partir dels nous termes establerts.
     
    La promoció dels alumnes també és un aspecte que s’exposa. Així, s’explica en què consisteix la promoció –el pas de curs- i la possibilitat de promocionar amb dificultats d’assoliment en cas que el professorat consideri que amb els suports corresponents l’alumne pot assolir els aprenentatges. També es contempla la possibilitat que un alumne romangui un curs més al llarg de tota l’etapa d’educació primària; i en cas d’alumnes amb altes capacitats el poder flexibilitzar la permanència en un curs en tota l’etapa. Per a tots dos casos l’alumne ha de disposar d’un pla individualitzat en cas que no en disposi.
     
    Finalment, s’informa dels diferents documents oficials d’avaluació existents: l’expedient acadèmic, l’acta d’avaluació de final de curs, l’historial acadèmic de l’educació primària, l’informe individualitzat de final d’etapa i l’informe personal per trasllat durant el curs en cas de trasllat de centre.
     
    El Govern fixarà data i pregunta després d'escoltar tots els actors polítics, socials i econòmics favorables al referèndum
     
    El Govern té una "voluntat clara i ferma d'anunciar data i pregunta del referèndum" i ho farà "després d'escoltar tots els agents polítics, socials i econòmics favorables" a la consulta. La consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Neus Munté, ha assegurat a preguntes dels mitjans de comunicació que aquest anunci es produirà en breu, un cop escoltades les propostes i opinions d'espais com el del Pacte Nacional pel Referèndum, de les entitats sobiranistes i dels agents socials i econòmics, entre altres.
     
    Munté ha emmarcat en aquesta voluntat d'escoltar les propostes dels agents favorables el referèndum la reunió celebrada ahir al Palau de la Generalitat, a la qual van assistir representants de Junts pel sí, PDeCat, CUP, Podem, Moviment d’Esquerres – MES i Demòcrates.
     
    Un dia després de la reunió, la portaveu del Govern ha fet una crida a "mantenir la màxima transversalitat, unitat i suports en tot el que té a veure amb el referèndum. El nostre interès i la nostra voluntat seria que hi poguessin ser totes les formacions polítiques i espais favorables al referèndum", ha assegurat Munte, en al·lusió a l'absència de representants dels Comuns a la trobada.  
     
    "Ens hagués agradat que l'espai dels Comuns hi hagués assistit", ha lamentat Munté. "No entenem perquè no van assistir a una reunió convocada pel president Puigdemont, sabent com sabien que no era una reunió per fixar data i pregunta sinó per compartir opinions i escoltar-nos en relació amb els diferents esdeveniments de les darreres setmanes".
     
    "Una oportunitat fantàstica per escoltar els seus plantejaments i els de les altres formacions es va donar ahir a la tarda. La convocatòria del president era aquesta i no pas cap altra", ha recordat.
     
    Munté ha demanat als Comuns que manifestin "si volen ser dins la majoria i si volen continuar remant per facilitar que la gent pugui decidir votant". "El Govern no té cap problema amb els Comuns, però sí que discrepem enormement de la seva absència. Ens agradaria molt que l'espai dels Comuns continués acompanyant aquesta demanda que és majoritària a Catalunya", ha afegit.
     
    La consellera i portaveu ha recordat que aquestes darreres setmanes s'han produït "esdeveniments no menors", en referència a la negativa "clara i contundent" de l'Estat espanyol a la crida formal del Govern per iniciar les negociacions de cara a un referèndum pactat.  
     
    "Nosaltres hem posat tot l'esforç, hem posat tota la carn a la graella per aconseguir fer el referèndum de manera pactada, com a Escòcia". "Allà on es pot parlar, allà on es pot dialogar, nosaltres hi anem", ha afirmat la portaveu. Però davant d'aquesta "demanda totalment legítima i democràtica", ha dit Munté,  "qui es nega de manera sistemàtica i rotunda a parlar d'això és el Govern de l'Estat"
     
    En aquest sentit, la portaveu ha assegurat que el suport de Pedro Sánchez a Mariano Rajoy en la negativa a pactar el referèndum "no suposa cap sorpresa". "Sempre que hi ha opció que a Catalunya els ciutadans puguin decidir el seu futur, la posició del PSOE és fer costat al PP per impedir aquesta veu. Va passar amb l'Estatut, amb la consulta del 9-N i torna a succeir ara davant del referèndum".
     
     
    El Govern subscriu un conveni amb l’ONCE i la seva Fundació per treballar conjuntament per la inclusió social de les persones amb discapacitat
     
    El Govern també ha aprovat avui la subscripció d’un conveni marc de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya, l’ONCE, la Fundació ONCE per a la Cooperació i Inclusió Social de Persones amb Discapacitat (Fundació ONCE), la Fundació ONCE per a l’Atenció de Persones amb Sordceguesa (FOAPS) i la Asociación para el Empleo y la Formación de Personas con Discapacidad (FSC Inserta).
     
    L’objectiu del conveni és "treballar conjuntament per la inclusió social en matèries com la inserció laboral estable i de qualitat de les persones amb discapacitat", segons ha destacat la consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Neus Munté. 
     
    L'acord també persegueix el desenvolupament i la difusió de l’accessibilitat universal i el disseny per a tothom; l’educació; la responsabilitat social; la innovació; així com la cooperació transversal en aquells afers que les parts estimin convenients per a l’interès del col·lectiu de persones amb discapacitat.
     
    El Govern inicia els tràmits per presentar un recurs d’inconstitucionalitat en matèria d’ajudes laborals
     
    En el capítol de la conflictivitat institucional, el Govern ha aprovat sol·licitar al Consell de Garanties Estatutàries el dictamen preceptiu previ per a la interposició d’un recurs d’inconstitucionalitat amb relació al Reial decret llei 7/2017, de 28 d'abril, pel qual es prorroga i modifica el Programa d'Activació per a l'Ocupació per impulsar mesures per tal d’intensificar l’evolució positiva de l’economia i l’ocupació.
     
    El recurs d’inconstitucionalitat es refereix específicament als apartats 3, 4 i 5 de l’article únic del Reial decret, així com a la Disposició final 1a. Des del Govern es considera que aquests articles envaeixen competències pròpies incloses a l’Estatut d’autonomia de Catalunya pel que fa a la tramitació i atorgament d’aquests ajuts destinats a persones aturades de llarga durada i que compleixin una sèrie de requisits.
     
    El Govern autoritza el traspàs de diversos trams de carreteres entre la Generalitat, la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès
     
    D’altra banda, el Govern ha autoritzat avui la subscripció d’un conveni entre el Departament de Territori i Sostenibilitat, la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès (Baix Penedès) per al canvi de titularitat de diversos trams de les carreteres T-240 i TP-2402 i de la carretera de l’Albornar i l’execució d’una rotonda a la C-51. Aquest acord respon a la voluntat de conformar un nou eix viari comarcal entre el Baix i l’Alt Penedès de connexió entre la C-51 i l’AP-2 i d’accés a la Bisbal del Penedès sense necessitat d’una nova infraestructura i evitant el pas dels vehicles per l’interior del nucli urbà.
     
    Finalment, el Govern ha aprovat concedir una subvenció de 717.000 euros al Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya en el seu 50è aniversari.


    Cercador

    Cercador

    Destaquem