• Inici >
  • Acords de govern >
  • El Govern crea el Programa d'Orientació ...
  • Twitter   Facebook   Delicious   Yahoo  
    Enllaçar | Imprimir

    El Govern crea el Programa d'Orientació Professional Personalitzada del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC)

    • El Programa, de tres anys de vigència, dóna un servei d’assessorament i tutorització individualitzat a les persones en atur i preveu la incorporació de 110 tècnics de gestió
    • La consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, emmarca la mesura en la voluntat del Govern de “potenciar al màxim” el SOC com “un veritable servei d’ocupació” que garanteixi atenció “especialitzada” als col·lectius i persones amb especials dificultats per accedir al mercat de treball
    • La portaveu Munté assegura que el Govern treballa en uns nous pressupostos que donaran compliment al pla de xoc social i garantiran la continuïtat del procés
    • El Govern expressa la més enèrgica condemna per l’atemptat a la ciutat paquistanesa de Lahore i se sumarà al minut de silenci que se celebrarà aquesta tarda a la plaça Sant Jaume
    El Govern ha aprovat la creació del Programa d’Orientació Professional Personalitzada del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), que permetrà la incorporació de 110 tècnics de gestió que portaran a terme les seves tasques a les oficines de treball durant tres anys, des de l’1 de maig d’enguany fins al 30 d’abril de 2019. Les noves incorporacions assessoraran individualment les persones en atur per ajudar-los a trobar una feina.
     
    L’acord s’emmarca en la voluntat del Govern de “potenciar al màxim” el SOC com “un veritable servei d’ocupació” que garanteixi atenció “especialitzada” als col·lectius i persones amb especials dificultats per accedir al mercat de treball, ja sigui persones aturades o treballadors en actiu que volen canviar de sector.
     
    Així ho ha explicat la consellera de Treball, Afers Social si Famílies, Dolors Bassa, durant la roda de premsa posterior a la reunió del Govern. Bassa ha destacat que la mesura té tres objectius clars: consolidar la reestructuració organitzativa del SOC; incrementar la inversió pública per facilitar les polítiques actives d’ocupació i impulsar el nou marc de desplegament del SOC.
     
    El nou Programa d’Orientació Professional Personalitzada aplicarà un sistema de tutorització i seguiment específic de les persones beneficiàries per avaluar l’efectivitat dels itineraris professionals recomanats per adaptar-los en funció dels seus resultats amb l’objectiu de millorar la seva eficiència.
     
    Aquests tècnics es distribuiran territorialment als diferents centres de treball del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, segons indica el mateix Programa, i es distribuiran de la manera següent:
     
    •          84 orientadors oficines de treball.
    •          14 orientadors Aula Activa.
    •          8 tècnics de suport transversal orientació.
    •          4 tècnics àrea de serveis a l’empresa.
     
    La tasca d’aquests professionals és identificar adequadament les competències i potencialitats de les persones demandants d’ocupació i dissenyar els itineraris formatius professionals per millorar-ne l’ocupabilitat i incrementar les possibilitats de trobar una feina.
     
    El cost econòmic previst és de 11.245.093 milions d’euros per 110 tècnics de gestió per tres anys (de l’1 de maig de 2016 al 30 d’abril de 2019). Aquest cost es finançable a través del Programa Operatiu Regional de Catalunya del Fons Social Europeu pel període 2014-2020.
     
    La creació d’aquest nou Programa d’Orientació Professional Personalitzada es fa d’acord amb la nova Llei 13/2015, d’ordenació del sistema d’ocupació i del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya que, entre d’altres coses, estableix que les persones demandants d’ocupació han de disposar d’un servei integral en la xarxa ocupacional, mitjançant les oficines de treball, i garantir un guiatge personalitzat i un assessorament tècnic de qualitat.
     
    Munté: “El Govern treballa en uns nous pressupostos que donaran compliment al pla de xoc social i garantiran la continuïtat del procés”
     
    A preguntes dels mitjans de comunicació, la consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Neus Munté, ha assegurat que els nous pressupostos en els quals està treballant l’Executiu “donaran compliment al pla de xoc social” i “garantiran la continuïtat del procés” tot i estar “subjectes a uns condicionants injustos”, en referència a les condicions imposades pel Govern espanyol.
     
    Munté ha respost així les “insinuacions” del coordinador general del PPC, Xavier García Albiol, que avui ha acusat la Generalitat d'haver presentat al ministeri d’Hisenda un pla d'ajust econòmic d'amagat del Parlament. “No és cap pla de retallades sinó un tràmit tècnic necessari per sol·licitar el FLA”, ha explicat la portaveu del Govern, qui ha demanat al líder popular que “es documenti i s’il·lustri” perquè, al contrari del que insinua, es tracta d’un “procediment pautat” que es realitza cada any i que han de seguir totes les comunitats autònomes que es volen acollir al FLA.  .
     
    De fet, segons ha recordat Munté, el propi Govern de l’Estat també ha de presentar un pla d’ajust davant de Brussel·les que ha hagut de rectificar a petició de la Comissió Europea.
     
    Durant la roda de premsa, la portaveu Munté també ha volgut expressar “el condol i la repulsa més enèrgics” del Govern davant el sagnant atemptat que ahir va costar la vida a més de 72 persones a la ciutat de Lahore (Pakistan). Munté ha explicat el Govern se sumarà aquesta tarda al minut de silenci que se celebrarà a les 17.30 hores a la plaça Sant Jaume organitzat per la plataforma d’entitats pakistaneses.
     
    El Govern presenta un requeriment d'incompetència contra un decret estatal que regula diverses normatives sobre energia
     
    El Govern ha acordat presentar un requeriment d'incompetència davant l’executiu estatal contra el Reial decret mitjançant el qual es trasllada la Directiva Europea 2012/27/UE, relativa a l'eficiència energètica, referent a auditories energètiques, acreditació de proveïdors de serveis i auditors energètics i promoció de l'eficiència del subministrament d'energia.
     
    En concret, el Govern considera que l’article 13 i les disposicions finals primera i quarta d’aquesta normativa estatal vulnera la competència de la Generalitat en matèria de desenvolupament de les bases estatals de l'energia i de protecció del medi ambient, àmbits reconeguts respectivament en els articles 133 i 144 de l’Estatut. Per això el Govern ha acordat presentar un requeriment d’incompetència davant de l’Estat que, en cas que no sigui atès, anirà seguit del corresponent conflicte d’incompetència davant del Tribunal Constitucional.
     
    En primer lloc, els articles 13.1 i 13.3 del Reial decret reserven a l'Estat, a través del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme, l'exercici de funcions executives que corresponen a la Generalitat de Catalunya, com són: l'anàlisi de costos i beneficis dels projectes d'instal·lacions de cogeneració d'alta eficiència i dels sistemes urbans de calefacció i refrigeració eficients situades a Catalunya; l'adopció de la decisió sobre quins projectes o sistemes queden eximits de presentar l’esmentada anàlisi, sobre la base d'un balanç estrictament econòmic; o la realització de l'avaluació completa del potencial d'ús de la cogeneració a Catalunya.
     
    Quant a les disposicions finals primera i quarta, aquestes introdueixen novetats en la regulació de les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica, reservant determinats rols a la Dirección General de Política Energética y Minas (DGPEM) que l’Estatut reserva a la Generalitat.
     
    Així, en primer lloc el Reial decret estableix que l’anàlisi de costos i beneficis hagi d’anar acompanyada d’una sol·licitud d’autorització administrativa a la DGPEM quan la instal·lació d’electricitat projectada, ja sigui nova o fruit d’una renovació, ofereixi una potència tèrmica superior als 20 megawatts (MW). Així mateix, el text normatiu també atorga a la DGPEM la potestat de denegar l'autorització d’una instal·lació o renovació d’instal·lació tèrmica si no preveu la cogeneració d'alta eficiència, quan de l'anàlisi de costos i beneficis sigui favorable a la seva incorporació.
     
    El Govern acorda licitar l’adquisició de vacunes contra el xarampió, la rubèola i la parotiditis
     
    El Govern ha acordat licitar un contracte per a adquirir 20.712 dosis de vacunes de la triple vírica, que combaten malalties com la rubèola, el xarampió i la parotiditis.
     
    El Departament de Salut pot satisfer així les necessitats de vacunació previstes d’acord amb les recomanacions de salut pública. El contracte d’adquisició es licita per un import de 147.336,88 euros.
     
    La vacuna Triple Vírica s'administra als 12 mesos i la segona dosi queda fixada als 3 anys d'edat, segons el nou calendari de vacunes sistemàtiques presentat pel Departament de Salut el 14 de març passat. 
     
    Catalunya sempre ha tingut un paper capdavanter en les polítiques vacunals, comptant amb el suport del Consell Assessor de Vacunacions en què participen les societats científiques més representatives. El primer calendari vacunal es va fer a començaments de 1980 i des de llavors s’ha anat actualitzant periòdicament. L’actual calendari vacunal de Catalunya es va aprovar al juliol de 2014 i inclou la protecció enfront de les malalties produïdes per quinze microorganismes diferents en les diferents etapes de la vida, incloent-hi també l'etapa adulta.
     
    Les vacunes a Catalunya, com a la resta de l’Estat, no són obligatòries. Les incloses al calendari vacunal s’administren gratuïtament als més de 1.200 centres vacunals. El calendari inclou les vacunes més adequades en el moment més adient. Són les que eviten les malalties més freqüents i/o greus, les que tenen vacunes més efectives i segures, i les més adients per al nostre entorn.


    Cercador

    Cercador

    Destaquem